انتخاب سرمربی بعدی استقلال به داغ ترین سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. مدیران باشگاه باید خیلی زود نام کسی که در فصل بعدی روی نیمکت آبی ها می نشیند را اعلام کنند.

نظرسنجی: سرمربی استقلال را شما انتخاب کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نام های زیادی مانند آندره‌آ استراماچونی، رازوان لوچسکیو، لئوناردو ژاردیم، ژوزه مورایس، زوران مامیچ و... پیرامون نیمکت استقلال شنیده می شود. پس از جدایی فرهاد مجیدی از جمع آبی های پایتخت، حالا بزرگترین چالش پیش روی مدیران این باشگاه انتخاب جانشین سرمربی تیم قهرمان است.

استراماچونی که اکنون تحت قرارداد باشگاه الغرافه قطر است، فصل قبل با این تیم در لیگ ستارگان قطر به رتبه پنجم رسید، در جام ستارگان حذف شد و در لیگ قهرمانان آسیا با 5 امتیاز از صعود به دور بعد بازماند. با این حال، استقلالی ها خاطرات خوشی از این سرمربی ایتالیایی دارند و او همچنان از محبوبیت بالایی نزد هواداران برخوردار است.

رازوان لوچسکیو رومانیایی نیز در حال حاضر سرمربی پائوک است و طبق اطلاعات منتشره از سوی رسانه های یونانی، سرمربی سابق الهلال لیست خرید خود را تحویل مدیران باشگاه داده و خود را برای اردوی هلند آماده می کند. ژاردیم نیز که با الهلال قهرمان آسیا شد، به شباب الاهلی نزدیک است اما ژوزه مورایس و زوران مامیچ در حال حاضر بدون تیم هستند. مورایس سابقه دستیاری مورینیو در چلسی را در کارنامه دارد و با الهلال قهرمان عربستان شد و مامیچ نیز قهرمانی های متعددی با دیناموزاگرب در لیگ کرواسی تجربه کرده است.

این تمام نام هایی که در فضای مجازی به عنوان کاندیدای نشستن روی نیمکت استقلال مطرح شده اما در ایران نیز یک گزینه بزرگ وجود دارد. جواد نکونام که توانست فولاد را به قهرمانی های جام حذفی و سوپرجام ایران برساند، این تیم را به عنوان صدرنشین گروه خود راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کرد، او نیز یک گزینه جدی برای مدیران باشگاه استقلال به شمار می رود.

نکونام با فولاد قرارداد دارد اما او در آخرین نشست خبری خود در لیگ برتر اعلام کرد که اگر خواسته هایش مبنی بر جذب بازیکنان ظرف مدت خاصی عملی نشود، ممکن است اتفاقاتی درباره آینده او و نیمکت فولاد رخ دهد. به هر شکل سرمربی جوانی که سابقه قهرمانی با استقلال در لیگ برتر را در کارنامه دارد، جدی ترین گزینه ایرانی به شمار می رود و باید دید در نهایت چه کسی به عنوان سرمربی آبی های پایتخت انتخاب خواهد شد.

شما مخاطبان "ورزش سه" نیز می توانید نظرات خود را درباره گزینه ایده آل و مدنظرتان برای نشستن روی نیمکت استقلال برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن به نمایش دربیاید.