توقف برابر تیم ملی ازبکستان، آخرین پرده از نمایش‌های ناامیدکننده تیم امید در مسابقات قهرمانی آسیا بود.

نظرسنجی:  مهدوی کیا برای المپیک بماند یا برود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که هواداران فوتبال در ایران امیدواری زیادی داشتند تا تیم امید با هدایت مهدی مهدوی‌کیا بتواند در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا نتایج مطلوبی کسب کند اما این تیم در مرحله گروهی برابر قطر و ازبکستان به نتیجه تساوی رسید و با تحمل شکست مقابل ترکمنستان، از دور مسابقات حذف شد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که بسیاری از طرفداران فوتبال نسبت به نمایش‌های تیم امید انتقاداتی را مطرح کردند و رضایت کافی را از عملکرد تیم فارغ از نتیجه نداشتند.

با این حال نکته مهمی که نیاز به توجه جدی دارد این است که مهدوی‌کیا برای این مسابقات به جز یکی دو بازیکن نظیر پارسا جعفری و محمد خدابنده‌لو، از بازیکنانی استفاده کرد که می‌توانند در مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ نیز به کار گرفته شوند.

به عبارتی او فرصت استفاده از بازیکنان باتجربه‌تر را از دست داد تا به مهره‌هایی میدان بدهد که قرار است به زودی در مقدماتی المپیک شرکت کنند و قهرمانی آسیا را تبدیل به یک رویداد تدارکاتی برای آنها کرد.

نکته مهم اینکه تیم امید ایران پیش از بازیهای قهرمانی آسیا، با دو بازی تدارکاتی برای عراق به استقلال این مسابقات رفت و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تدارک مطلوبی برای این تورنمنت نداشت.

با این حال نمایش انتقادبرانگیز تیم امید باعث شده تا فارغ از سایر متغیرها، مهدی مهدوی‌کیا زیر فشار شدید گروهی از طرفداران فوتبال قرار بگیرد و آنها خواستار اخراج مهدوی‌کیا بشوند.

به نظر شما فدراسیون فوتبال باید چه تصمیمی در این خصوص بگیرد؟ اعتماد به کادرفنی تیم و تلاش برای تدارک بهتر تا پایان مقدماتی المپیک یا ورود به مسیری تازه پیش از این رقابتهای حساس؟ دیدگاه خود را برایمان بنویسید و به سایر نظرات پاسخ بدهید؛ کامنت شما در سریعترین زمان ممکن تایید خواهد شد.