عکسی به تازگی در صفحات مجازی منتشر شده است که شباهت بسیارجالبی به عروسک بچه در برنامه مهمونی ایرج طهماسب دارد.

 عروسک بچه الهام گرفته از کیست؟ | اعتراض خانواده این پسر بچه برای چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بچه مهمونی با صداپیشگی هوتن شکیبا، محبوبیت بسیار زیادی دارد. خالق کارکتر بچه مهمونی ایرج طهماسب است. بچه مهمونی یک کودک کار است. بچه مهمونی در کنار کلاه قرمزی به یاد ماندنی ترین عروسک های ساخته شده توسط ایرج طهماسب هستند. در ادامه تصویر واقعی بچه مهمونی را ببینید. 

بچه مهمونی

نقش بچه مهمونی 

بچه مهمونی که نقش یک کودک کار دارد، تمام رفتارها و تاثیرپذیری های یک کودک کار و مشکلاتش را به نمایش میذارد. این کاراکتر برون ریزی شدید احساسی دارد و به دنبال دریافت عشق است. همچنان زرنگی و ترحم خریدن دارد که نمیتوان باور کرد درخواست ترحمش برای چیست آیا برای این است که از او گل بخری و یا واقعا علاقه دارد که با تو دوست شود. اما به مهربانی اش میتوان ایمان داشت. 

بچه مهمونی

دوستان بچه مهمونی

در این برنامه محبوب و دوست داشتنی، همانند کلاه قرمزی شاهد حضور شخصیت های عروسکی مختلفی بودیم. یکی از محبوبترین آنها نزد مردم، شخصیت بچه است که به نوعی همسو با کاراکتر کلاه قرمزی طراحی شده است. به نوعی می‌توان گفت که بچه نسخه ۱۴۰۱ کلاه قرمزی است. از دیگر شخصیت‌های این برنامه می‌توان به دی جی، شاباش، قیمه، کته، پشه و مگس اشاره نمود.

بچه مهمونی

بچه مهمونی جایگزین کلاه قرمزی می‌شود؟

یکی از سوالات بزرگی که در ذهن همه افراد به وجود آمده این است که آیا شخصیت بچه می‌تواند جایگاه کلاه قرمزی را به دست آورد. شخصیت محبوب و دوست داشتنی کلاه قرمزی بیشتر از ۲۰ سال است که به وجود آمده و جایگاه ثابتی را در قلب افراد به دست آورده است. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که میزان محبوبیت بالای کاراکتر بچه در این روزها ممکن است موقتی بوده و با تمام شدن برنامه مهمونی، بچه نیز به زودی فراموش شود و رقابت را به کلاه قرمزی ببازد. یکی از دلایل موفقیت کلاه قرمزی را می‌توان استمرار پخش در سالیان سال عنوان کرد که این مورد ممکن است برای برنامه مهمونی اتفاق نیافتد.

البته از طرفی در صورت تداوم در تولید و پخش مهمونی، به مرور زمان بچه و دیگر عروسک‌های مهمونی می‌توانند جایگاه خود را در بین افراد مختلف جامعه به دست بیاورند و به نوعی خلا عدم وجود کلاه قرمزی را پر کنند.

بچه مهمونی

بیوگرافی هوتن شکیبا، صداپیشه بچه مهمونی

هوتن شکیبا، ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و در سنندج بزرگ شد.[۱] او کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر است. از کارهای او می‌توان به بازی در فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، هلن، شبی که ماه کامل شد و مجموعهٔ تلویزیونی لیسانسه‌ها اشاره کرد. وی همچنین صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را برای مجموعه‌های کلاه قرمزی و عروسک «بچه» و «شاباش» را برای مجموعه مهمونی در کارنامه دارد.

هوتن شکیبا در دوران دانشگاه خود در نمایش و فیلم‌های کوتاه زیادی بازی کرده‌است و همیشه خواسته با ایفای نقش‌های مختلف تجربه کسب کند. او در جشنوارهٔ یازدهم تئاتر دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در تئاتری به نام «ویلون‌هایتان را کوک کنید» نخستین کار جدی و حرفه‌ای خود در تئاتر را بازی کرد و توانست جایزهٔ بازیگر اول را کسب کند به گفتهٔ خودش پس از آن امیدوارتر از قبل شروع به تمرین کرده و در نمایش‌های مختلف دانشگاهی شرکت کرده‌است.

او گفته‌است: «من حتی دورهٔ دانشگاهم را طولانی کردم تا از حرفه‌ام دور نشوم تا حدی که پدرم از من خواست اگر کاری در تئاتر نیست کار دیگری انجام دهم، اما من ناامید نشدم و در نهایت با ایفای نقشی کوتاه در تئاتر ماراساد تقدیر شدم». وی ابتدا در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی مقابل دوربین قرار گرفت و سپس برای بار نخست، در سال ۱۳۹۲، در یک فیلم بلند به نام «شب بیرون» به کارگردانی کاوه سجاد حسینی نقش‌آفرینی کرد و پس از آن دعوت به بازی در فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی و «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی شد.

از کارهای اخیر او در تئاتر می‌توان مرگ هوتن، الیور توئیست، ۱۰۰٪ و بینوایان را نام برد.

در سال ۱۳۹۷ در نمایش بینوایان وی در نقش موسیو تناردیه همراه با سحر دولتشاهی در نقش مادام تناردیه ایفای نقش کردند.

هوتن شکیبا به همراه الناز شاکردوست در جشنواره فیلم فجر هر دو با هم برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد جایزه گرفتند، در حالی که قبل از آن‌ها محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی هر دو برای بازی در فیلم قرمز این جوایز را دریافت کرده بودند.

ایرج طهماسب

بیوگرافی ایرج طهماسب، خالق عروسک بچه مهمونی

ایرج طهماسب متولد 30 اردیبهشت 1338 در تهران ، مجری و کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد که از 25 سالگی فعالیت اش را شروع کرد. در یک خانواده پرجمعیت با 8 خواهر و برادر در خیابان عباسی بزرگ شد اما اصالتا اهل جهرم فارس می باشد و برادر بزرگترش ناصر طهماسب هم دوبلور است. وی فعالیت هنریش را با بازی در فیلم «آن سوی مه» به کارگردانی منوچهر عسگری نسب در سینما آغاز کرد. طهماسب، در مجموعه‌های «آرایشگاه زیبا»، «النگ و دولنگ»، «خانوادهٔ عجیب» و «کلاه قرمزی» به نقش آفرینی پرداخته است. ایرج طهماسب فارغ‌ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری‌ اش را با بازی در فیلم آن سوی مه به کارگردانی منوچهر عسگری ‌نسب در سینما آغاز کرد. او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی آثاری چون مهمونی، کلاه قرمزی ۹۱، کلاه‌ قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، شهر موش ها، دختر شیرینی ‌فروش، کلاه‌ قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه‌ قرمزی و بچه ‌ننه را در کارنامه هنری ‌اش دارد.