مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ۵۶ دستگاه ماشین آلات سنگین، بالگرد و آمبولانس به محل حادثه اعزام شد

۵۶ دستگاه ماشین آلات سنگین، بالگرد و آمبولانس به محل حادثه اعزام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ۵۶ دستگاه ماشین آلات سنگین، بالگرد و آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

سید ابوالحسن میرجلیلی، امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در طبس که با حضور استاندار خراسان جنوبی، وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: عوامل مدیریت بحران استان‌های خراسان رضوی، یزد، تهران و سیستان و بلوچستان در امدادرسانی به مصدومان این حادثه کمک کردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به در نظر گرفتن زمان طلایی برای انتقال مجروحان به بیمارستان اظهار داشت: این موضوع منجر شد که حتی یک فوتی در مسیر انتقال به بیمارستان نداشته باشیم . 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران، عوامل بسیج و سپاه نیز خالصانه از همان ابتدا پای کار بودند. 

علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه طبس نیز گفت: از همان زمان اولیه وقوع حادثه اتاق مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل و نسبت به امدادرسانی به حادثه دیدگان اقدام شد. 

وی افزود: با هم افزایی بین دستگاه‌ها توانستیم بحران را به خوبی مدیریت کنیم؛ تلاش شد خانواده‌ها و مسافران در گرمای هوا زیاد منتظر نمانند، لذا ساعت هشت و ۴۵ دقیقه قطار فوق العاده برای انتقال مسافران از طبس حرکت کرد. 

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به تسریع انتقال مجروحان و اجساد از محل حادثه گفت: حضور مسئولان کشوری و استانی و هم افزایی بین دستگاه‌ها در بسیج امکانات و  مدیریت بحران این حادثه قابل تقدیر است.