رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مجموع ۸۶ مصدوم در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان طبس پذیرش داشتیم که تاکنون ۶۵ نفر مداوا و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

تشریح عملیات درمانی در حادثه قطار طبس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حادثه خروج قطار مشهد - یزد در طبس/ ۲۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مجموع ۸۶ مصدوم در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان طبس پذیرش داشتیم که تاکنون ۶۵ نفر مداوا و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سید محمد موسوی میرزایی، امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان طبس که با حضور وزاری کشور و راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: تا آخر شب کارهای تشخیصی و درمانی سایر مصدومان انجام و ترخیص خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بعد از اطلاع از حادثه اولین آمبولانس این دانشگاه ظرف مدت ۴۰ دقیقه به محل حادثه اعزام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در مجموع ۱۹ آمبولانس از استان‌های یزد و خراسان جنوبی برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند، تصریح کرد: سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه بالگرد نیز به منطقه اعزام شدند.

موسوی میرزایی بیان کرد: علاوه براینکه دو جراح مستقر در شهرستان داشتیم، تیم جراح مرکز استان در لحظات اولیه به شهرستان اعزام شدند، همچنین چهار تیم پرستاری و اتاق عمل از بیرجند و بشرویه به طبس اعزام شد.

وی گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها از جمله لغو مرخصی کارکنان را انجام دادیم که امدادرسانی به حادثه دیدگان به خوبی انجام شود.

سردار ناصر فرشید، فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: ماموران پلیس بلافاصله و بعد از ۳۵ دقیقه در منطقه حضور پیدا کردند و همکاری لازم را با نیروهای امدادی انجام دادند.

وی افزود: برای مدیریت این حادثه از یگان تکاوری طبس نیز کمک گرفته شد و پلیس راه نیز در محور حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: از ابتدای صبح سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور موضوع رو پیگیری و دستوراتی را صادر کرد.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس هم گفت: اصلا خوشایند نیست بارها خدمت برخی بزرگواران رسیدیم، اگر این حادثه ساعت یک نصف شب افتاده بود به دلیل عدم روشنایی باند فرودگاه، اصلا نمی توانستیم از فرودگاه استفاده کنیم و برای حداقل‌ها این شهر مانده است.

وی افزود: روزانه ۱۲ هزار نفر در معادن شهرستان کار می‌کنند هر آن ممکن است اتفاق ناگواری بیفتد، اضافه کرد: از استان یزد تا طبس مجموعه‌های هلال احمر و اورژانس زیرساخت اولیه را ندارند و حتما باید آتشی به پا شود که مسوولان متوجه شوند.

وی تصریح کرد: انتظار این است که نگاه ویژه به این موضوع شود و زیرساخت‌های لازم در این منطقه با این وسعت زیاد فراهم شود که در صورت حادثه با مشکل مواجه نباشیم.