معاون امور مجلس رئیس جمهور ثبات قدم، اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی و اشراف کامل به موضوعات داخلی و منطقه‌ای را از ویژگی‌های بارز مرحوم استاد حمید سبزواری توصیف کرد و گفت:

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون امور مجلس رئیس جمهور ثبات قدم، اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی و اشراف کامل به موضوعات داخلی و منطقه‌ای را از ویژگی‌های بارز مرحوم استاد حمید سبزواری توصیف کرد و گفت: استاد سبزواری تا آخرین روزهای حیات خویش در مسیری که انتخاب کرده بود ثابت قدم بود و اشعار و سرودهایش الهام بخش و حرکت آفرین بود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی روز شنبه در نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب اسلامی و گرامیدشت پدر شعر انقلاب اسلامی که در آن امام جمعه سبزوار، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید، فرهیختگان و دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری حضور داشتند با تبریک میلاد باسعادت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام اظهار داشت: از آنجایی که فطرت پاک انسان ارتباط دارد، می تواند الهام بخش و حرکت آفرین باشد و سرودهای مرحوم سبزواری از چنین ویژگی هایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت تجلیل و تکریم مفاخر و فرهیختگان کشور و معرفی آن به نسل جوان،  خاطرنشان کرد:  در دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اقدامات و فعالیت‌های مهم که به طور مستمر پیگیری می‌کردیم برگزاری مراسم نکوداشت برای مفاخر و مشاهیر در کشورمان بود. این مراسمات فقط به مفاخر دوران گذشته اختصاص نداشت بلکه فرهیختگان، ادبا و شاعرانی که در قید حیات بودند نیز معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گرفتند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تعهد و احساس مسئولیت مرحوم سبزواری نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی گفت: اشعار مرحوم سبزواری  از همان دوران جوانی، رنگ و بوی حماسی داشت به گونه‌ای که بعد از کودتای ۲۸ مرداد، اشعاری با جهت‌گیری حماسی و انقلابی منتشر کرد که بگونه ای اعتراض به وضع آن دوران و دعوت مردم به تامل بود.

حسینی با اشاره به رابطه صمیمی و برادرانه رهبر فرزانه انقلاب با استاد سبزواری، اظهار داشت: حضرت آقا در توصیف مرحوم سبزواری تاکید دارند که ایشان به موقع و به هنگام سخن می گوید  وسروده‌های شان شناسنامه انقلاب اسلامی است. بی تردید امروز جای خالی ایشان احساس می‌شود و شاعران جوان باید راه او را ادامه دهند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت وجود روحیه رشادت و شجاعت، گفت:  بدون تردید اگر ملتی دچار رخوت و ضعف باشد، نمی‌تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند، امروز لازم است روحیه بزرگان و مفاخر خود را به خوبی به نسل جوان و آینده معرفی کنیم.

حسینی اضافه کرد:  مرحوم سبزواری نسبت به مسائل روز سیاسی ایران و منطقه آشنایی کامل داشت و در اشعارش به زیبایی آن را گنجانده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: مرحوم سبزواری به کاری که می کرد اعتقاد و باور قلبی داشت و با تمام اعتقاد اشعارش را می سرود از این رو،  سخن اش در دل ها نشسته و اشعارش در بین آحاد مردم جامعه زمزمه می شد ، سبزواری هم‌چنین در راهی که انتخاب کرده بود ثابت قدم بود و اشعاری که می سرود هم برای تقویت جبهه حق و هم حمله به جبهه باطل و کفر بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به تاثیر شعر در تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت و توصیه رهبر فرزانه انقلاب به شاعران نسبت به توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه اظهار داشت: سرود و شعر اگر همراه با تعهد و احساس مسوولیت باشد همانگونه که استاد سبزواری اینگونه بود، می تواند تاثیرات ماندگار و عمیقی در بین مردم و جوانان داشته و در هدایت جامعه موثر باشد لذا دولت در کنار سایر فعالیت های خود، توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

در این مراسم با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور از دو محصول ارزشمند فرهنگی ،ادبی و رسانه‌ای شامل لوح فشرده با صدای استاد حمید سبزواری و مجموعه چهل سرود از سروده های استاد سبزواری همراه با  کتاب سرود سرو آزادگی رونمایی شد.

در  این مراسم همچنین از سوی مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری از اهتمام دکتر حسینی در حمایت و هدایت مفاخر فرهنگی کشور قدردانی شد.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور همچنین از خانواده شهید سعید وحید از دانشجویان سبزواری که در عملیات کربلای ۵ و در سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمد، تجلیل نمود.