در پرتغال جزئیاتی جالب از قرارداد داروین نونیز با لیورپول منتشر شده است؛ او گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه قرمز پوش مرسی ساید خواهد بود.

سلام لیورپول به داروین؛ هیولای جدید کنار صلاح
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول دیگر چیزی تا جذب داروین نونیز فاصله ندارد. باشگاه مرسی سایدی که منتظر نهایی شدن جدایی سادیو مانه است، به نظر می رسد که جایگزین مهاجم سنگالی را هم پیدا کرده و او داروین نونیز، ستاره 22 ساله اروگوئه‌ای بنفیکاست.

تیم تحت هدایت کلوپ در نظر دارد که برای خرید داروین تا 100 میلیون یورو هزینه کند که به این‌ترتیب ستاره اروگوئه‌ای به گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه لیورپول تبدیل خواهد شد. داروین نونیز در 42 بازی برای بنفیکا در همه رقابت‌ها موفق به زدن 34 گل شد و بهترین بازیکن تیمش بود.

یکی از بهترین نمایش‌های داروین در آنفیلد و در بازی برگشت یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ شاهد بودیم. او در آن شب خط دفاعی لیورپول را به‌شدت آزار داد و به نظر می‌رسد که کلوپ از همان جا به خرید وی علاقه‌مند شده است. آن بازی با تساوی 3-3 به اتمام رسید و بنفیکا حذف شد اما نونیز یک گل عالی به ثمر رساند و در آستانه ثبت گل دومش بود. 

کلوپ در پایان آن بازی و در تمجید از داروین گفته بود:« بازیکنی سریع است که تمام کنندگی خیلی خوبی دارد. اگر مصدوم نشود، دوران فوتبال بزرگی پیش رویش خواهد داشت.»

امروز دو نشریه رکورد و آبولا پرتغال خبر از توافق نهایی دو باشگاه برای داروین دادند. فابریتزیو رومانو هم نوشت که این بازیکن با ترک اردوی اروگوئه روز گذشته وارد اسپانیا شده و منتظر رسمی شدن قراردادش است تا برای تست‌های پزشکی راهی لیورپول شود و این اتفاق نهایتا تا فردا رخ خواهد داد. 

نشریه رکورد جزئیاتی جدید از قرارداد داروین با لیورپول را نیز فاش کرد و از او به‌عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه انگلیسی نام برد. 

در ابتدا لیورپول 75 میلیون یورو به بنفیکا پرداخت خواهد کرد ولی 25 میلیون یوروی دیگر نیز به‌عنوان بندهای متغیر و در آینده به باشگاه لیسبونی پرداخت می‌شود. از این 25 میلیون، 15 میلیون به‌راحتی محقق خواهد شد. پس از 10 بازی ابتدایی داروین برای لیورپول، 5 میلیون یورو به حساب بنفیکا واریز می‌شود. 10 میلیون یورو نیز پس از شصتمین بازی داروین پرداخت خواهد شد و 10 میلیون یوروی باقی‌مانده، بر اساس افتخارات فردی و تیمیِ داروین در لیورپول خواهد بود. به عبارتی هزینه نهایی انتقال داروین به لیورپول بین 90 تا 100 میلیون یورو خواهد بود و او را بالاتر از ویرژیل فن دایک، گران‌ترین بازیکن تاریخ لیورپول می‌کند. فن دایک ژانویه 2018 با 85 میلیون یورو از ساوتهمپتون به‌خدمت گرفته شده بود.