تیم ملی ایران در دیداری دوستانه مقابل الجزایر 2-1 شکست خورد.

ایران ۱ -الجزایر ۲؛ دو پاس به عقب برای دومین باخت اسکو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که شاگردان دراگان اسکوچیچ هیچ دیدار دوستانه‌ای را در اردوی خرداد ماه نداشتند، سرانجام یک‌شنبه شب برابر الجزایر قرار گرفتند تا مقابل تیم جمال بلماضی خود را محک بزنند. به دلیل اشتباه راننده اتوبوس الجزایر و تاخیر در رسیدن این تیم به ورزشگاه، بازی با 20 دقیقه تاخیر آغاز شد.

در شروع این بازی تیم ملی نمایش چندان خوبی نداشت و سرانجام روی پاس اشتباه علیرضا جهانبخش در آخرین دقایق نیمه اول، دروازه امیر عابدزاده پراشتباه باز شد. در این صحنه ریاض بن عیاد پس از توپ‌ربایی در یک‌سوم دفاعی ایران به سرعت وارد محوطه جریمه حریف شد و ضربه نهایی را وارد دروازه کرد. پس از این گل و در آخرین موقعیت الجزایر، عابدزاده واکنش خوبی را از خود نشان داد.

نیمه دوم با دو تغییر برای ایران آغاز شد و در حالی‌که امید ابراهیمی و میلاد سرلک وارد زمین شدند، تیم ملی نمایش بهتری را ارائه کرد و پس از اینکه مهدی طارمی روی یک بازیخوانی فوق العاده صاحب فرصت شد و این توپ را گلر حریف سیو کرد، سرانجام جهانبخش توانست دروازه را باز کند. در صحنه گل نورافکن توپ را به دهانه دروازه فرستاد و جهانبخش اشتباه خود را به این شکل جبران کرد.

در حالی‌که می‌رفت بازی با همین نتیجه به پایان برسد، دوباره روی اشتباه و این بار پاس امید نورافکن، عموره توانست گل دوم را هم بزند. در این صحنه آقاسی و حسینی هم نتوانستند مانع گلزنی او شوند.
ایران - الجزایر، ورزشگاه القطر دوحه
داور: محمد الشماری از قطر

* ترکیب تیم ملی ایران
امیر عابدزاده، سید مجید حسینی، امید نورافکن، صادق محرمی، احسان حاج صفی(۴۶-امید ابراهیمی)، سعید عزت اللهی(۴۶-میلاد سرلک)، احمد نوراللهی(۷۱-مهدی مهدی‌پور)، علیرضا جهانبخش(۸۵- الهیار صیادمنش)، علی قلی‌زاده(۷۱-امیرحسین حسین‌زاده)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۴۶- عارف آقاسی )
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

* ترکیب تیم ملی الجزایر
آنتونی ماندریا، احمد توبة، عبدالقادر بدران، محمد توقای، حکیم زیدادکة، اسماعیل بن ناصر، آدم زرقان، قادری، بلال براهیمی، ریاض بن عیاد(۶۷- عمورا)، رشید غزال(۷۱- عمرانی).
سرمربی: جمال بلماضی

شرح گل
الجزایر یک- ایران صفر (دقیقه ۴۴-ریاض بن‌عیاد): روی پاس به عقب اشتباه جهانبخش در موقعیت تک به تک توپ را وارد دروازه ایران کرد.

ایران یک- الجزایر یک (دقیقه ۶۴- علیرضا جهانبخش): روی پاس در عرض امید نورافکن به دهانه دروازه پس از حرکت پایه‌توپ فوق‌العاده عارف آغاسی، علیرضا جهانبخش دروازه حریف را با یک بغل‌پا باز کرد.
الجزایر دو ایران یک(دقیقه ۸۲- عموره): روی اشتباه نورافکن در دفع توپ عموره با عابدزاده تک‌به‌تک شد و توپ را از کنار پاهای عابدزاده وارد دروازه کرد.
 لحظات حساس
دقیقه ۵: روی یک و دوی تماشایی جهانبخش و طارمی، علیرضا با دروازه‌بان حریف تک به تک شد که با تکل مدافع الجزایر موقعیت از دست رفت.
دقیقه ۶: روی دفع اشتباه امیر عابدزاده مهاجم الجزایر می‌توانست دروازه ایران را باز کند که ضربه‌اش را در آستانه رسیدن به خط دروازه مجید حسینی دور کرد.
دقیقه ۱۳: شوت مهدی طارمی پس از حرکت عرضی روی خط محوطه جریمه با واکنش گلر الجزایر دفع شد.
دقیقه ۲۶: ضربه علیرضا جهانبخش در موقعیت تک به تک مجددا از دست رفت.
دقیقه ۴۱: روی پاس عرضی به دهانه دروازه ایران، توپ روی پای تک مهاجم الجزایر جفت و جور نشد تا نورافکن از روی خط شش قدم توپ را دفع کند.

دقیقه ۴۸ : شوت علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه‌بان دفع شد.
دقیقه ۶۰ : مهدی طارمی روی هوش بالای خودش بعد از دفع ناقص مدافع صاحب توپ شد که ضربه‌اش در موقعیت تک به تک به دروازه‌بان برخورد کرد و در ادامه هم ضربه سرش راهی به دروازه نداشت.
دقیقه ۷۲: ضربه خطرناک امیرحسنی حسین‌زاده در بدو حضورش در زمین از کنار دروازه به بیرون رفت.

درحاشیه
* یکی از نکات جالب توجه در خصوص ترکیب ایران برای این بازی حضور امید نورافکن به‌عنوان زوج سید مجید حسینی در دفاع میانی است.
* بازیکنان ایران تقریبا ۹۰ دقیقه زودتر از بازیکنان الجزایر وارد ورزشگاه شدند. در حالی‌که با توجه به عرف معمول شاگردان بلماضی دیر وارد ورزشگاه شدند، در فاصله ۵۰ دقیقه تا بازی تنها سرمربی الجزایری‌ها وارد زمین چمن شد و بعد از قدم زدن در زمین، باد توپ‌ها را چک کرد. در نهایت همین موضوع به ایجاد تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای در شروع بازی منجر شد!
* وزیر ورزش و سفیر ایران در قطر تماشاگران ویژه این مسابقه هستند.
* در شروع بازی هر دو تیم به یاد بازیکن درگذشته الجزایر یک دقیقه سکوت کردند.

*درحالی‌که گفته می‌شد بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، نزدیک به ۳۰ تماشاگر از هر تیم روی سکوها حضور دارند. این درحالی است که جایگاه ویژه به‌صورت کامل پر شده است.

*پژمان منتظری ملی‌پوش سابق ایران کنار شجاع خلیل‌زاده در جایگاه ویژه نظاره‌گر بازی تیم ملی است.

* در دقیقه ۳۰ مسابقه با اعلام داور بازیکنان برای کولینگ بریک به کنار زمین رفتند.