موفقیت در زندگی جنبه های مختلفی دارد. اگر از شما بپرسند موفقیت چیست، چگونه پاسخ می دهید؟ آیا موفقیت به معنای اخذ گواهینامه ها و اعتبارنامه های مختلف است که بر روی دیوار منزل شما آویزان است؟

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فغعغهغع

 

موفقیت در زندگی جنبه های مختلفی دارد. اگر از شما بپرسند موفقیت چیست، چگونه پاسخ می دهید؟ آیا موفقیت به معنای اخذ گواهینامه ها و اعتبارنامه های مختلف است که بر روی دیوار منزل شما آویزان است؟ یا احساس آرامشی است که هنگام ورود به خانه در دل خود احساس می کنید؟ یا ممکن است وقتی به حساب بانکی خود نگاه می کنید احساس رضایت کنید و صورتحساب خود را بدون هیچ گونه نگرانی پرداخت کنید. راز موفقیت در زندگی چیست؟ اگر شما علاقه مند به پاسخ دادن به این سؤالات هستید و همچنین به دنبال اسرار موفقیت در زندگی هستید، مقاله زیر را دنبال کنید تا از نکات و اطلاعات مختلفی که به شما ارائه می شود بهره مند شوید. انتظار می رود که پس از خواندن این مقاله، نه تنها بتوانید به تمام سؤالات فوق پاسخ دهید، بلکه می توانید تعریف خود را از موفقیت پیدا کنید و روشی که مناسب اخلاق و شخصیت شما را برگزینید. مضامینی که در این مقاله تحت پوشش قرار می گیرد عبارتند از:

  • موفقیت در زندگی یعنی چه؟
  • بررسی راز و رمزهای موفقیت در زندگی
  • کلید موفقیت از منظر افراد موفق
  • راه های موفقیت در زندگی برای جوانان
  • آشنایی با جملات مهم موفقیت در زندگی

موفقیت در زندگی یعنی چه و برای شما چه معنایی دارد؟

یکی از بهترین تعاریفی که از موفقیت شده است، بر مبنای نظر ارل نایتین گیل می باشد. وی در پاسخ به این سؤال که موفقیت چیست، پاسخ داده است: "موفقیت به معنای این است که قادر به شناسایی ایده یا هدف از آن است." وقتی صحبت از تعریف و اسرار موفقیت می شود، برخی افراد فکر می کنند اگر مبلغ مشخصی در حساب بانکی خود داشته باشند، به این معناست که در زندگی موفق هستند.

به عنوان مثال، آنها فکر می کنند وقتی می توانند یک میلیارد دلار درآمد داشته باشند، یا وقتی خانه رویایی خود را خریداری کنند یا حتی زمانی که کار رویایی خود را کسب کنند، موفق هستند. در نگاه اول، کلید موفقیت ممکن است پیدا کردن شغل مناسب باشد. اما با بالا رفتن سن، نحوه تعریف موفقیت به طور چشمگیری تغییر می کند. از این روست که تصور افراد نسبت به موفقیت متغیر است یا به بیان ساده تر موفقیت در حال تغییر است.

همه انسان ها در دوران جوانی خود زمان زیادی را صرف فکر کردن و تلاش برای یافتن شغل مناسب می کنند تا شغلی متناسب با توانایی های خود و دارای حقوق کافی بیابند. همین افراد ممکن است در مقاطع دیگر مشتاق ورود به دانشگاه باشند و آن را یکی از رموز موفقیت خود بدانند. گاهی اوقات انجام یک کار کوچک نیز می تواند موفقیت بزرگی باشد، به خصوص وقتی صحبت از احساسات انسانی باشد.

وقتی به خودت می آیی، متوجه می‌شوی که در مراحل مختلف زندگی، دائماً تعاریف متفاوت و در برخی موارد کاملا متناقض از موفقیت شنیده اید و برخلاف آنچه ممکن است خیلی‌ها بگویند، متوجه می‌شوید که موفقیت تعریف ثابت و محدودی ندارد. به عبارت دیگر نمی توان به پرسش موفقیت که برای همه افراد با علایق و ویژگی های متفاوت صدق می کند، پاسخ قطعی و ثابتی داد. موضوع  در چنین شرایطی کاملاً در حال تغییر است و باید این سوال را مطرح کرد که چگونه می توان موفقیت در زندگی را به گونه ای تعریف نمود که دستیابی به آن آسان تر باشد؟

 

موفقیت یعنی داشتن برنامه صحیح و لذتبخش برای زندگی

رمز موفقیت این است که از قبل برای زندگی برنامه ریزی داشته باشید و آن را برای مدت طولانی با لذت و بدون استرس و نگرانی انجام دهید. به همین سادگی برای توضیح بهتر جمله بالا دو مثال را دنبال می کنیم. فرض کنید می خواهید وزن کم کنید. شما در حال حاضر 100 کیلوگرم وزن دارید و می خواهید به 80 کیلوگرم برسید. برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی داشته باشید که هر روز بعد از کار به باشگاه بروید. از غذاهای سرخ شده استفاده نکنید. با توجه به دستاوردهای هفته گذشته تصمیم می گیرید که میزان فعالیت خود را افزایش دهید یا کاهش. راز موفقیت شما در این است که در این راه و با افزایش هر هفته این برنامه گامی در جهت تحقق هر چه بهتر آن قدم بردارید.

این برنامه می تواند 6 ماه، یک سال یا حتی دو سال طولانی باشد. در این مدت به تدریج، بدون فشار و با لذت به هدف خود نزدیک خواهید شد. کم کم این کاهش وزن در ظاهر شما آشکار می شود و دوستانتان از آن تعریف می کنند. تناسب اندام شما بهبود می یابد و می توانید پا به پای دوستانتان و بدون هیچ نگرانی فعالیت های مرتبه بالاتری نظیر کوهنوردی، دوچرخه سواری و .... داشته باشید. به اعتقاد خیلی از افرادی که به موفقیت دست یافته اند نظیر بیل گیتس، ایلان ماسک و میثم شکری ساز این ویژگی ها همان موفقیت در زندگی است.

در مثال که در ادامه اورده می شود، فرض کنید شما یک پدر یا مادر هستید که تنها زندگی می کند و برنامه ای از قبل دارید که نسبت به تربیت و پرورش فرزند خود اقدام کنید. شما رموز موفقیت را در تغذیه خوب، محیط سالم و معلم خوب برای فرزندتان می دانید. فرزند شما به مدرسه می رود، شما آموزش های لازم را به او می دهید و توضیح می دهید که موفقیت یعنی چه. دیدن موفقیت فرزندتان در مدرسه و پاداش هایی که دریافت می کند بسیار خوشحال کننده خواهد بود. این نمونه دیگری از موفقیت در زندگی است که ربطی به پول ندارد.

دکتر شکری ساز یکی از کارآفرینان برتر ایران در رابطه با رموز موفقیت نظراتی دارد که در صفحه آپارات خود به اشتراک گذاشته است:

فغهعغه8

راز موفقیت در زندگی داشتن یک برنامه صحیح و از پیش تهیه شده در زندگی فردی یا اجتماعی است که شما می توانید آن را در مدت زمان طولانی و با لذت و آرامش اجرا کنید.

به طور خلاصه، رمز موفقیت در زندگی برای جوانان و دیگر افراد جامعه این نیست که دارای خانه یا ویلا باشید، پول زیادی داشته باشید یا به طور منظم و با هزینه زیاد به خارج از کشور سفر کنید. چه بسیار افرادی که در بهترین مناطق کشورهای ثروتمند دنیا زندگی می کنند و از نظر مالی در شرایط عالی هستند اما اصلا احساس خوشبختی نمی کنند. آنها بارها از همسر خود طلاق گرفته اند، با فرزندان خود نمی توانند ارتباط برقرار کنند، با مشکلاتی مانند الکل و مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند، استرس دارند و نمی توانند روی کار خود تمرکز کنند. آنها راز موفقیت خود را فقط در کار و پول می بینند و نظری تک بعدی راجع به زندگی دارند که به وضوح منجر به شکست آنها در سایر جنبه های زندگی می شود. واقعا چگونه می توان ادعا کرد که چنین افرادی در زندگی موفق بوده اند و آرامش ذهنی و روانی دارند؟