مراسم خداحافظی مارسلو، کاپیتان پرافتخار رئال امروز در سانتیاگو برنابئو برگزار شد.

وداع اشک‌بار مارسلو با رئال؛ با سری بالا می‌روم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، مارسلو که از ژانویه 2007 به رئال ملحق شد، پس از نزدیک به 16 سال و با اتمام قراردادش به کار خود در رئال پایان خواهد داد. ستاره برزیلی با کسب سه جام در فصل گذشته، پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال شد (25 جام) و قصد داشت یک فصل دیگر نیز بماند ولی در نهایت باشگاه با تمدید قرارداد او موافق نبود و دیگر چاره ای جز جدایی نماند. 

مارسلو پس از قهرمانی رئال مادرید در چمپیونزلیگ به خبرنگاران گفته بود که دوران حضورش در رئال پایان یافته است. او در جشن قهرمانی باشکوه رئال در برنابئو به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت و دوست داران رئال با وی وداع کردند.

جشن قهرمانی رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد و این مدافع برزیلی آخرین بازیکنی بود که روی استیجی که برای حضور بازیکنان تعبیه شده بود حضور پیدا کرد. 

او جام قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست داشت که شنبه شب پس از پیروزی 0-1 برابر لیورپول برای چهاردهمین بار از آن رئال مادرید شده بود. 

او برای لحظاتی این جام را ‌روی زمین گذاشته و کنار آن زانو زد و به وضوح می‌شد اشک را در چشمان این بازیکن که از تشویق بی‌امان هواداران بسیار احساساتی شده بود دید. 
او سپس به سمت سایر هم‌تیمی‌هایش رفت و بازیکنان رئال نیز او را سخت در آغوش گرفتند و شروع به گریه کرد. لوکاس واسکز و کاسمیرو برای دقایقی طولانی این بازیکن را بغل کرده و سعی در تسکین او داشتند. 

 باشگاه از ابتدا قصد داشت مراسمی خاص برای مارسلو برگزار کند و  اعلام شد که این مراسم امروز ساعت 13 به وقت محلی (15.30 به وقت تهران) خواهند بود. مارسلو همچنین در پایان مراسم پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.

افتخارات مارسلو با پیراهن رئال

لالیگا اسپانیا 5 2019-20، 2016-17، 2011-12، 2007-08، 2006-07

سوپرکاپ اسپانیا 5 2021-22، 2019-20، 2017-18، 2012-13، 2008-09
لیگ قهرمانان اروپا 4 2017-18، 2016-17، 2015-16، 2013-14
جام باشگاه‌های جهان 4 2018، 2017، 2016، 2014
سوپرکاپ اروپا 3 2017-18، 2016-17، 2014-15
کوپا دل ری 2 2013-14، 2010-11

ابتدا فلورنتینو پرز، رئیس رئال پشت میکروفون قرار گرفت و گفت:«دوستان عزیز، امروز یک روز پر از احساسات خواهد بود. این یک روز خاص است. امروز در این مکان می خواهیم به کاپیتان خود مارسلو که در جوانی به رئال آمد و اینجا به مردی بزرگ تبدیل شد، ادای احترام کنیم. حالا او یکی از اسطوره های بزرگ ماست. او بازیکنی است که بیشترین افتخارات را در مادرید به دست آورده است. مارسلوی عزیز، تو به تمام رویاهای کودکی ات جامه عمل پوشاندی. تو بازیکن خارجی با بیشترین حضور در باشگاه رئال مادرید هستی.

علاوه بر همه اعداد و ارقام، ما مادریدیست ها به این افتخار می کنیم که چگونه از نشان باشگاه دفاع کردی. تو تکرار نشدنی هستی. در جشن قهرمانی لیگ قهرمانان گفتی که وقت شادی است. تو باید به حرفه درخشان خودت افتخار کنی. تو ارزش های رئال مادرید را منتقل کردی و به این کار ادامه خواهی داد. این افتخار که بازیکنی باشی که بیشترین عناوین قهرمانی در تاریخ مادرید را داشته باشی، فقط برای برگزیده هاست. تو برای همیشه مرجع بزرگی برای همه کسانی خواهی بود که عاشق رئال و ورزش فوتبال هستند. من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که لحظات زیادی را با تو به اشتراک بگذارم و مطمئن هستم که تو یکی از نمایندگان بزرگ رئال مادرید خواهی بود. خانه تو، رئال مادرید، جایی است که رویاهایت را به واقعیت تبدیل کردی. بسیار سپاسگزارم برای همه چیزهایی که به ما دادی و برای همه روزهای خوبی که برای ما رقم زدی. هواداران ما تو را در قلب خود خواهند داشت و مایه افتخار ما هستی.»

سپس مارسلو شروع به صحبت کرد و مطابق انتظار با بغض و سپس گریه حرف هایش را شروع کرد:« می‌خواهم از باشگاه، هم‌تیمی‌هایم که در تمام این سال‌ها شانس بازی کردن کنارشان را داشتم، از مربیان، تدارکات که مانند خانواده ام هستند، کارکنان کمپ والدبباس، افراد امنیتی و کارمندان باشگاه تشکر کنم. ما فقط خودمان را وقف فوتبال می کنیم، اما دوست دارم این را بگویم که برای اینکه بتوانیم بازی کنیم، افرادی پشت سر ما هستند و بسیار کمک می کنند. من این را در رئال مادرید یاد گرفتم. می خواهم از رئال مادرید به خاطر همه اینها تشکر کنم. من هر روز زندگی ام را با لذت حضور در بهترین باشگاه جهان گذراندم. فرزندانم شاهد بودند که من توانستم برای بهترین باشگاه دنیا بازی کنم.

می خواهم از همسرم که فرزندانم را به من داده تشکر کنم؛ تو فوق العاده ای. ما با هم یک خانواده را تشکیل دادیم. اگر من چیزی هستم که امروز هستم به خاطر شماست. وقتی برزیل را ترک کردم، در فکر بازی در یک تیم بزرگ و بازی در لیگ قهرمانان اروپا بودم. وقتی با مادرید قرارداد بستم، در ذهنم فکر می‌کردم که می‌توانم به اوج برسم و حالا من بازیکنی هستم که بیشترین عناوین را در تاریخ این باشگاه دارد. من می خواهم به رائول اشاره ویژه ای داشته باشم. تو به عنوان کاپیتان چیزهای زیادی به من آموختی و الگویی برایم شدی. امروز رئال را ترک می کنم و می توانم بگویم که شما نمونه و الگوی من بودی.

من با سری بالا اینجا را ترک می کنم. خانواده ام به من افتخار می کنند و خودم را فرد خوش شانسی می دانم. هر آنچه در زندگی ام داشته ام با کار و تلاش زیادی به دست آمده است اما در این راه افرادی هم کنارم بوده اند که به داشتن آن‌ها افتخار می کنم. این یک خداحافظی همیشگی نیست و احساس نمی کنم که در حال ترک مادرید هستم. آینده رئال مادرید خیلی روشن و امیدوارکننده است. من در جوانی به اینجا آمدم و به عنوان یک مرد می‌روم.»