مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال می‌گوید برپایی اردوی بلند مدت در دوحه و بازی با الجزایر خواسته سرمربی تیم ملی بود.

چرا تیم ملی با اروگوئه و آفریقا بازی دوستانه نکرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اردوی طولانی‌مدت تیم ملی فوتبال در قطر و اینکه فقط یک بازی دوستانه با الجزایر در دستور کار قرار گرفت، انتقادهای زیادی را متوجه فدراسیون فوتبال کرده است.

در چنین شرایطی محمد جواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار "ورزش سه" به‌صورت کامل درباره دلایل برپایی اردو در دوحه و هماهنگی با الجزایر به‌عنوان رقیب تدارکاتی توضیح داده است.

او گفت: «دلایل این موضوع کاملا مشخص است. اردوی تیم ملی ما قرار بود در کانادا باشد و 3 بازی دوستانه انجام بدهیم. این، خواسته مکتوب سرمربی تیم ملی ما بود. فدراسیون هم طبق خواسته سرمربی اقدام کرد و قرارداد بازی با کانادا منعقد شد. حالا می‌گویند بازی با کانادا دشوار بود و نمی‌رفتیم. اگر به دو ماه پیش برگردیم و فدراسیون با کانادا آن قرارداد را منعقد نمی‌کرد، امروز با این انتقاد مواجه بود که شما پیشنهاد کانادا را داشتید و نرفتید اقدام کنید. سرمربی تیم هم به صلاح‌دید فنی‌اش نگاه می‌کند و به این توجه نمی‌کند که احتمال دارد بازی با کانادا به هر دلیلی برگزار نشود. آقای اسکوچیچ اردوی ایده‌آلی را برای تیم می‌دید که ما به کانادا برویم و با این تیم ، اکوادور و السالوادور بازی کنیم. قرارداد هم منعقد شده بود.»

او ادامه داد: « بعد از لغو این بازی طبیعتا ساماندهی اردوی تیم ملی و برپایی بازی دوستانه کار بسیار سختی می‌شود. شما تیمی را نداشتید که در آن فاصله کوتاه برنامه‌اش خالی باشد. آپشن دیگری هم برای برپایی اردو نداشتیم. آیا ما می‌توانستیم به اروپا برویم؟ از زمان لغو بازی در کانادا تا برگزاری اردو در قطر چند روز زمان بود که برای ویزای اروپا و هماهنگی‌های اردو در این قاره اقدام کنیم؟»

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال همچنین گفت: «هیچ تردیدی نیست فدراسیون، کادرفنی و بازیکنان همه کنار هم هستند. همه علاقه‌مند بودند بهترین اتفاق برای تیم ملی بیفتد، اما واقعا آسیبی که در این فیفادی خوردیم فقط از سمت دولت کانادا بود. لغو این مسابقه باعث شد که ما در فرصت بسیار کوتاهی به دنبال برنامه جایگزین باشیم. برای این هم فقط در قطر شانس داشتیم. چند تیم ملی اینجا بودند و چند تیم هم برای حضور در قطر موافقت اولیه را اعلام کرده بودند.»

پاینده درباره لغو بازی با تیم‌هایی مثل اروگوئه و آفریقای جنوبی عنوان کرد:‌«ما گزینه‌ای مثل اروگوئه را داشتیم. آنها از فدراسیون درخواست کردند که تیم ملی به این کشور برود و هزینه‌ها را نیز پرداخت می‌کرد. اما سرمربی تیم ملی اعتقاد داشت مسافت طولانی تا اروگوئه شرایط را سخت می‌کند. گزینه آفریقای جنوبی را داشتیم اما به‌خاطر مسافت آقای اسکوچیچ مخالفت کرد. ایشان پیشنهاد داد که آفریقای جنوبی بیاید در دوحه با ایران بازی کند. با تمام این شرایط تقریبا تنها گزینه فدراسیون فوتبال دوحه بود.»

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال همچنین گفت:‌« یک انتخاب این بود که در تهران بمانیم. شاید برخی بازیکنان هم می‌خواستند در تهران باشند. البته بازیکنان هم حق دارند، آنها خسته شدند. ده، دوازده روز در اردو بودند، اما سرمربی تیم به‌صورت مکتوب از فدراسیون درخواست کرده که ما حتما از ابتدای فیفادی در دوحه باشیم و برای بازی تدارکاتی تلاش کنیم. ایشان حتی گفتند در شان تیم ملی نیست که ما در تهران منتظر باشیم تا بازی دوستانه در دوحه قطعی شود. حتی ما با دو روز تاخیر نسبت به خواسته آقای اسکوچیچ به دوحه سفر کردیم. فدراسیون نمی‌تواند بر خلاف خواسته سرمربی اقدام کند. »