اندرو رمدین، ستاره تیم ملی استرالیا برابر پرو، اتفاقات بسیار جالبی را پشت سر گذاشته است.

جنبنده طوسی پدیده جدید فوتبال جهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، اگر اقدام پنج سال قبل باشگاه سیدنی اف سی نبود، اندرو رمدین ممکن بود بازی استرالیا در پلی‌آف جام جهانی 2022 برابر پرو را در مسیر محل کارش در مدرسه تماشا کند. 
این دروازه‌بان توسط مربی وسترن سیدنی ورندررز کنار گذاشته شد و به بازیکنی نیمکت‌نشین تبدیل شده بود. پیش از آن که فرصت پیوستن به سیدنی اف سی مهیا شد، رمدین خودش را آماده کرده بود تا دستکش‌هایش را آویزان کرده و سعی در پیدا کردن شغلی در یک مدرسه ابتدایی داشته باشد. 
او در میانه طی کردن روند حضورش در شغل معلمی بود که فرصت بازی در سیدنی اف سی با جان کراولی، مربی سابقش، را پیدا کرد. این بازیکن در ابتدا به عنوان دروازه‌بان ذخیره دنی وکوویچ در ژانویه 2017 به این تیم پیوست اما شش ماه بعد وقتی این بازیکن به باشگاه بلژیکی خنک رفت موفق شد دروازه‌بان اول سیدنی اف سی شود. 
رمدین تنها به دو فصل زمان در دروازه این تیم نیاز داشت تا از سوی گراهام آرنولد به تیم ملی استرالیا دعوت شود. 
او سال گذشته گفت:« من از نظر فیزیکی و روحی به فردی کاملا متفاوت از آنچه در روز اول حضورم در این تیم بودم تبدیل شده‌ام. من احساس اطمینان و راحتی بیشتر به خودم دارم و این موضوع فقط در بیرون از زمین صادق نیست، بلکه در درون زمین و بازی من هم تاثیر گذاشته است. من واقعا از زندگی لذت می‌برم.»

توانایی رمدین هرگز زیر سوال نرفته بود، بلکه این باور خودش بود که کم شده بود. استعداد او از همان سن کم مشخص بود. او در سال 2005 به آکادمی فوتبال آرسنال هم دعوت شد و کنار ینس لمان تمرین کرد.
مربی دروازه‌بان‌های این تیم به او گفت که باید به استرالیا برود و به زودی پیامی برای امضای قرارداد با آرسنال دریافت خواهد کرد. پیامی که هرگز نرسید و آنها در عوض ایمیلی ارسال کرده و از او عذرخواهی کردند که تصمیم گرفتند آخرین جایگاه دروازه‌بانی را به بازیکنی 15 ساله به نام وویچک شزنی اختصاص دهند که در نهایت 180 بازی برای آرسنال انجام داد و سپس به رم و یوونتوس رفت. 
رمدین در سال 2016 گفت:« این سوال وجود داشت که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. شما گاهی با خودتان فکر می‌کنید چه می‌شد اگر این اتفاق رخ می‌داد اما من حدس می‌زنم که این تجربه خوبی برای یادگیری بود.»
او که از سن کم بارها طعم شکست را چشیده بود، در نهایت اعتماد به نفسش را در سیدنی اف سی بازیابی کرد. او در سال 2020 موفق شد جایزه دستکش طلایی را به دست آورد و در طول این مدت سه قهرمانی لیگ و یک قهرمان جام حذفی کسب کرد. این بازیکن به قهرمان این تیم تبدیل شده و به رقص‌هایش پیش از ضربات پنالتی معروف شد. 

سه‌شنبه صبح، بازیکنی که در آستانه خداحافظی از دنیای فوتبال بود به چهره محبوب تمامی مردم این کشور تبدیل شد و لقب «جنبنده طوسی» را به خاطر رنگ پیراهنش برابر پرو به خود اختصاص داد. 
ردمین در فاصله یک دقیقه پیش از پایان وقت اضافه دوم جانشین مت رایان شد و توانست مهاری درخشان برابر پرو انجام داده و این تیم را برای پنجمین بار پیاپی راهی جام جهانی کند. 
او به خوبی توانست دست الکس والرا را بخواند، به سمت راست شیرجه زده و زمینه‌ساز پیروزی 4-5 تیمش در این دیدار و حضور استرالیا در قطر شود. 
رمدین پس از بازی گفت:« داور به من گفت که خیلی روی خط تکان نخورم چون کمک داور ویدیویی باید خروج من از روی خط را چک کند و چون من زیاد تکان می‌خورم، نباید پس از بازی سریع برای خوشحالی بروم.»

او درباره حضورش در میدان در دقایق پایانی اضافه کرد:« این برنامه از شش  هفته یا یک ماه قبل تعیین شده بود اما من فکر نمی‌کردم که شرایط به این شکل پیش برود.»
او در چند روز اخیر به طور خاص روی ضربات پنالتی کار کرده بود و می‌دانست که قرار است در لحظه حیاتی به زمین فرستاده شود. رمدین ادامه داد:« من قهرمان نیستم. من فقط نقشم را مانند هر بازیکن دیگری انجام دادم. این بازیکنان و 11 نفری که در زمین بودند بسیار بیشتر از من نقش داشتند.»

مردی که در آستانه ترک دنیای فوتبال بود توانست استرالیا را به جام جهانی ببرد. اگر او روزی معلم ابتدایی شود، داستانی خواهد داشت که توجه همه کلاس را جلب خواهد کرد.