لیگ قهرمانان ویژه فصل 2022-2023 در چه تاریخی آغاز شده و در چه تاریخی به پایان می‌رسد؟ برگزاری جام جهانی در میانه راه چمپیونز لیگ چه تاثیری بر این تورنمنت دارد؟

همه تاریخ‌های چمپیونز لیگ متفاوت فصل آینده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان اروپای 2022-2023 تنها چند هفته بعد از آنکه رئال مادرید جام قهرمانی فصل گذشته رقابتها را بالای سر برد، آغاز می‌شود. فصل آینده چمپیونزلیگ یکی از متفاوت‌ترین دوره‌های برگزاری تورنمنت خواهد بود چرا که رقابتها در میانه راه به دلیل برگزاری جام جهانی قطر متوقف می‌شود.

از 55 کشور عضو یوفا 53 کشور با 78 تیم در لیگ قهرمانان فصل آینده شرکت خواهند داشت که همگی رویای راه یافتن به فینال رقابتها را در سر خواهند داشت. فینالی که در استادیوم آتاترک شهر استانبول برگزار می‌شود.

وقفه طولانی در میانه راه و تاریخ شروع و پایان چمپیونزلیگ 2022-2023

رئال مادرید روز 28 مه در فرانسه موفق شد لیورپول را شکست دهد تا برای چهاردهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شود. فصل بعدی این رقابت بزرگ فوتبالی از روز 21 ژوئن، 31 خرداد، آغاز می‌شود. از این تاریخ به مدت چند روز شاهد نیمه‌نهایی مرحله مقدماتی تورنمنت خواهیم بود. فینال مرحله مقدماتی رقابتها از روز 3 تیرماه برگزار خواهد شد.

در تیرماه شاهد برگزاری مرحله اول و دوم انتخابی چمپیونزلیگ خواهیم بود. مرحله سوم و نهایی رقابتهای انتخابی در روز 18 مرداد به پایان خواهد رسید. مرحله پلی‌آف که تکلیف نهایی تیمهای راه یافته به مرحله نهایی را مشخص خواهد کرد در روز 2 شهریور به پایان خواهد رسید.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان روز 3 شهریور انجام شده و 32 تیم راه یافته به 8 گروه تقسیم می‌شوند.

روز اول مرحله گروهی بر اساس برنامه در روزهای 15 و 16 شهریور برگزار خواهد شد.

مسابقات چمپیونزلیگ تا روز 2 نوامبر، 11 آبان، ادامه خواهد داشت. قرعه‌کشی مراحل حذفی رقابتها در روز 16 آبان انجام می‌شود. بعد از آن لیگ قهرمانان برای شرکت فوتبالیستها در جام جهانی تعلیق شده و مسابقات مراحل حذفی در یک دوره چهار هفته‌ای از 25 بهمن تا 24 اسفند برگزار خواهد شد. روز 26 اسفند یک قرعه‌‌کشی، تکلیف مرحله یک چهارم و نیمه‌نهایی را مشخص خواهد کرد.

مرحله یک‌چهارم در روزهای 22 و 30 فروردین و مرحله نیمه‌نهایی در روزهای 19 و 27 اردیبهشت سال آینده شمسی برگزار خواهد شد.

فینال چمپیونزلیگ 20222-2023 هم در روز 20 خرداد 1402 در شهر استانبول و در استادیوم آتاترک این شهر برگزار می‌شود.