خودروی جدید ایران خودرو قرار بود عصر دوشنبه با حضور وزیر صمت رونمایی شود که برنامه رونمایی به دلیل عدم حضور وزیر به تعویق افتاد اما اعلام شده است به‌زودی این خودرو رونمایی می‌شود

از این حراجی ایران خودرو جا نمانید | شگفتانه ای جدید از محصولات ایران خودرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خودروی جدید از محصولات ایران خودرو قرار بود عصر دوشنبه با حضور وزیر صمت رونمایی شود که برنامه رونمایی به دلیل عدم حضور وزیر به تعویق افتاد اما اعلام شده است به‌زودی این خودرو رونمایی می‌شود. خودروی جدید به نام ریرا از جدیدترین محصولات ایران خودرو است.  بنظر میرسد کیفیت محصولات ایران خودرو در تولید جدید، بیشتر شده باشد . خبری از فروش اقساطی محصولات ایران خودرو نیست. جدیدترین قیمت های محصولات ایران خودرو درادامه آورده شده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

رونمایی از ریرا، جدیدترین ها از محصولات ایران خودرو

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروی ریرا اولین خودروی کراس‌اوور تولید ایران است. ایران‌خودرو اعلام کرده است که این خودرو بر اساس پروژه K۱۲۵ تولید می‌شود. اما شکل ظاهری آن نشان می‌دهد که پلتفرم ریرا بر اساس خودروی پژو ۲۰۰۸ باشد. در نتیجه احتمال این وجود دارد که ظاهر ریرا به پژو شباهت داشته باشد.

او افزود: نکته مهمی که در این کراس‌اوور ملی وجود دارد این است که به احتمال زیاد طراحی کابین را به قطعه‌سازان ایرانی می‌سپارند تا از شباهت آن به پژو کاسته شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر می‌رسد کیفیت مواد اولیه ریرا همانند دنا و پارس باشد. حتی اگر در نهایت از طراحی خوبی برخوردار شود، کیفیت خوبی نخواهد داشت. زیرا مرکز تحقیقات این شرکت خودروسازی، سفارش قطعه با کیفیت مناسب را به قطعه‌ساز نمی‌دهد.

جعفری توضیح داد: موتورهای محصولات ایران‌خودرو TU۵ است که در خودروی ۲۰۶ تیپ پنج نیز این موتور استفاده شده بود. البته باید به این نکته توجه کرد که همه قطعات این موتور چینی است. گیربکس این خودرو نیز در خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ بکار رفته و از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار ندارد.

به گفته جعفری، این موتور نباید در خودرویی با چنین ابعدادی به کار گرفته شود. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود «ریرا» به لحاظ فنی، ایرادات زیادی داشته باشد. این کارشناس خودرو در رابطه با قیمت احتمالی این کراس‌اوور ملی گفت: احتمال دارد این خودرو قیممتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

او توضیح داد: رونمایی ریرا یک شوی تبلیغاتی برای ایران‌خودرو بود. به نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند به زودی این محصول را تولید و به بازار عرضه کند و احتمالا ریرا تا یک یا دو سال دیگر عرضه می‌شود.

محصولات ایران خودرو از دانش بیان استفاده میکنند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از آمادگی برای تشکیل پارک علم و فناوری در صنعت خودرو برای افزایش سهم نسبی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید خودرو خبر داد و گفت: ایران‌خودرو در راستای اهداف صنعت خودرو آمادگی دارد در این زمینه با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و دانشجویان، همکاری لازم را به‌عمل آورده و محلی را برای احداث پارک علم و فناوری صنعت خودرو اختصاص دهد.

 مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم افتتاح همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت، به‌شدت نیازمند بهره‌وری هستیم.

وی استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها و نخبگان در گروه صنعتی ایران‌خودرو را یک الزام دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، درهای ایران‌خودرو برای ورود دانش‌بنیان‌ها برای همکاری با این خودروساز باز است و ایران‌خودرو برای ادامه حرکت به سمت توسعه، نیازمند ظرفیت و توان این شرکت‌هاست. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو یادآور شد: در همین راستا، مدیریت توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش را راه‌اندازی کردیم که مدیریت و تسهیل ارتباط ایران‌خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد، ایران‌خودرو اهداف بلندی را ترسیم کرده که با کمک دانش‌بنیان‌ها و نخبگان به آن خواهد رسید. وی با اشاره به اینکه درر حال‌حاضر روزانه بیش از ۲۵۰۰ خودرو به‌طور کامل تولید می‌شود و به‌زودی به ۲۹۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت، گفت: بدون کمک دانش‌بنیان‌ها نمی‌توانیم به اهدافی مانند تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال ۱۴۰۳ و قرار گرفتن در زمره خودروسازان بزرگ جهانی و همچنین صادرات و نقش‌آفرینی در بازارهای جهانی دست یابیم. خطیبی تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار ایران‌خودرو است و در تمام استراتژی‌ها و فعالیت‌ها به منویات رهبر معظم انقلاب و رضایتمندی مشتریان اهتمام ویژه داریم و به‌دنبال افزایش سقف سهم دانش‌بنیان‌ها در این خودروساز هستیم.

وی افزود: گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان از رشد شاخص‌های کیفیت محصولات دارد، اما هدف‌گذاری‌های کیفی بسیار فراتر از آن است و در تلاش برای دستیابی به آن هستیم.

قیمت محصولات ایران خودرو

خودرو

قیمت نمایندگی (تومان)

قیمت بازار (تومان)

وانت آریسان

۰

۲۲۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند LX

۱۶۰,۵۴۷,۰۰۰

۳۰۸,۰۰۰,۰۰۰

سمند EF7

۱۵۸,۱۲۰,۰۰۰

۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰

سمند EF7 دوگانه سوز

۱۶۹,۱۶۲,۰۰۰

۳۹۷,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن ELX

۰

۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن ELX توربو

۰

۰

دنا (تیپ ۱)

۲۰۶,۰۴۸,۰۰۰

۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس ساده

۲۲۸,۱۶۴,۰۰۰

۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس دنده ای توربو

۳۴۵,۸۵۵,۰۰۰

۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس اتوماتیک توربو

۳۹۸,۲۲۹,۰۰۰

۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو GLX 405

۰

۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو GLX 405 دوگانه سوز

۱۴۹,۵۸۸,۶۰۰

۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو SLX 405

۰

۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس

۰

۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس دوگانه سوز

۰

۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس LX

۰

۰

پژو پارس اتوماتیک

۰

۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده‌ ای

۲۱۵,۸۲۸,۰۰۰

۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما

۰

۶۰۸,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

۰

۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ صندوقدار

۰

۰

پژو ۲۰۷ پانوراما

۲۳۶,۳۴۴,۰۰۰

۴۱۱,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۱۵۰,۱۷۵,۰۰۰

۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۰

۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوقدار

۰

۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۳۰۱

۰

۰

پژو ۲۰۰۸

۰

۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۵۰۸

۰

۱,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰

رانا LX

۰

۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

دانگ فنگ H30

۰

۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰

دانگ فنگ S30

۰

۰

رنو تندر پیکاپ

۰

۰

رنو تندر E2

۰

۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

رنو تندر پلاس دنده ‌ای

۰

۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰

رنو تندر پلاس اتوماتیک

۰

۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰

هایما اس 5 توربو ( S5 )

۰

۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰

هایما اس 7 توربو ( S7 )

۰

۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی

۰

۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پیکاپ دوکابین فوتون دیزل

۱,۱۱۹,۳۵۲,۰۰۰

۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰

رنو کپچر

۰

۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰

سوزوکی ویتارا اتومات

۰

۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰

سورن پلاس

۲۴۲,۵۲۴,۰۰۰

۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰

رانا پلاس

۲۱۴,۸۹۸,۰۰۰

۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

هایما اس 7 توربو پلاس ( S7 )

۶۸۰,۹۹۶,۰۰۰

۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰

تارا دنده ای

۲۹۳,۰۳۵,۹۰۰

۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰

تارا اتوماتیک

۴۱۵,۷۸۶,۰۰۰

۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰

رانا پلاس پانوراما

۲۲۸,۴۱۰,۰۰۰

۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰

هایما اس 5 توربو ( S5 ) 6 سرعته اتوماتیک

۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰

۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما

۱۸۱,۳۶۱,۰۰۰

۰

پژو 207 اتوماتیک MC ۳۱۸,۶۰۸,۰۰۰