شاید باور کنید اما استرالیایی‌ها هنوز و همچنان و بعد از دو دهه چشم‌انتظار گرفتن انتقام بازی ملبورن از ایران هستند.

آرنولد:هر استرالیایی به انتقام گرفتن از ایران فکر می‌کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استرالیا دیشب در دیدار پلی‌آف برای صعود به جام جهانی 2022 موفق شد در یک مسابقه دراماتیک، پرو، نماینده آمریکای جنوبی را در ضربات پنالتی شکست دهد تا به عنوان ششمین تیم از منطقه ای‌اف‌سی جواز صعود به جام جهانی را بدست بیاورد.

صعود سخت و دراماتیک استرالیا به جام جهانی در یک پلی‌آف، ناخودآگاه ذهن ایرانی‌ها را متوجه دیدار مشهور ملبورن در سال 1997 انداخت که در یک جدال بسیار دراماتیک تیم ملی کشورمان موفق شد استرالیا را از پیش رو برداشته و جواز صعود به جام جهانی فرانسه را بدست بیاورد.

خبرنگار میدانی ورزش سه در قطر، بعد از بازی دیشب با گراهام آرنولد، سرمربی استرالیا، مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد .

او با صدای گرفته ناشی از فریادهای بازی پرو این فرصت را به ما داد که حرفهای تازه‌ای بشنویم :

* آقای آرنولد، صعودتون به جام جهانی قطر رو تبریک می‌گم. قبل از هر چیز از بازی دیشب برامون بگید

-این نتیجه از خودگذشتگی‌‌های بازیکن‌ها و کادر فنی در یک سال و نیم گذشته بود. در این مدت ما به خاطر کرونا شرایط سختی داشتیم و نتونستیم خیلی از بازی‌های مرحله مقدماتی رو در خونه بازی کنیم. ما از 20 بازی‌مون در مرحله مقدماتی جام جهانی، 16 بازی رو در خارج از خانه انجام دادیم. برای همین، بچه‌ها خیلی خسته بودن؛ اونها خیلی از خودگذشتگی کرده بودن.

*انگار استرالیا همیشه صعود به جام جهانی رو برای خودش سخت می‌کنه. شما در سال 1997 یک تجربه مشابه هم مقابل ایران داشتید. اون بازی را یادتون هست؟

-بله یادمه. چون توی اون مسابقه بازی کردم. بله، استرالیا همیشه کار رو سخت می‌کنه؛ ما هیچوقت ساده صعود نمی‌کنیم و همیشه کار به پلی‌آف می‌کشه. یکی از علت‌ها اینه که خیلی از بازیکنان ما در خارج از کشور بازی می‌کنن و باید مسافت‌های طولانی رو در سفر باشن؛ درحالیکه خیلی از کشورهای آسیایی اکثر بازیکن‌هاشون در داخل کشور بازی می‌کنن و نیازی به سفرهای طولانی ندارن. همینطور که گفتم ما همیشه سخت صعود کردیم و این بار هم همین طور بود.

*و تصمیم شما برای تعویض دروازه‌بان؛ چطور جرات کردین چنین کاری بکنین؟ آخه ریسک خیلی بالایی داره.

-گاهی شما باید ریسک بکنید تا به نتیجه برسید و اگه ریسک نکنید ممکنه نتونید نتیجه بگیرید. متیو رایان، دروازه‌بانی درجه‌یکه ولی ما اندرو ردماین رو هم سالها میشناسیم. اون استاد گرفتن پنالتی‌ها است.

*و حرکات آکروباتیکش مثل حرکات احمدرضا عابدزاده در ملبورن بود. یادتونه؟

-بله، بله. قبل از اینکه بازیکن حریف ضربه پنالتی رو بزنه اون حرکات خاصش رو انجام می‌داد به این امید که حواس‌شون رو پرت کنه. همینطور که گفتم اون کارش رو عالی انجام داد

*برای اولین بار شش تیم از AFC به جام جهانی صعود کردن. به نظرتون با توجه به برگزاری جام جهانی در قطر شانس این تیمها افزایش پیدا می‌کنه؟

-بله. اینجا مثل خانه دوم ما است. ما در دوران اوج کرونا دو بازی خودمون در مقدماتی جام جهانی رو در قطر انجام دادیم. بعد دوباره برگشتیم و سه بازی دیگه رو در اینجا انجام دادیم که در هر سه برنده شدیم. استادیوم‌های اینجا که سیستم تهویه مطبوع دارن فوق‌العاده هستن. به نظرم برگزاری جام جهانی در قطر به نفع همه ما کشورهای آسیایی است.

*و به عنوان سوال آخر، با خیلی از هوادارهای استرالیایی که صحبت می‌کردم اونها می‌خواستن با ایران بازی کنن تا انتقام بازی ملبورن رو بگیرن. شما هم منتظر این بازی هستین؟

-نمی‌دونم چرا از اون روز تا امروز دیگه در مراحل انتخابی جام جهانی با ایران بازی نداشتیم. می‌دونم که هر هوادار استرالیایی به دنبال گرفتن انتقام اون بازیه.

*خیلی متشکرم

-متشکرم