امید ابراهیمی بازیکن تیم ملی می گوید که روند آماده سازی تیم ملی در دوره قبلی جام جهانی بهتر از دوره کنونی بوده است.

واکنش ابراهیمی به وضعیت  تیم ملی و بازگشت به استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از دوری طولانی مدت، امید ابراهیمی در اردوی اخیر تیم ملی حضور داشت. دراگان اسکوچیچ تصمیم گرفت تا این لژیونر موفق در لیگ قطر را به اردو فراخواند. او در گفتگویی با برنامه فوتبال برتر پاسخگوی سوالات مختلفی بود.

ابراهیمی صحبت هایش را درباره حضور دوباره در تیم ملی اینگونه آغاز کرد:

برای هر بازیکنی هم مایه افتخار و هم باعث خوشحالی است که بتواند در خدمت تیم ملی کشورش باشد. حدود یک سالی و براساس نظر سرمربی در خدمت تیم ملی نبودم. همیشه سعی کردم به عنوان بازیکن کارم را انجام دهم و اکنون خوشحالم دوباره به تیم ملی برگشته ام و سعی می کنم بهترین عملکردم را داشته باشم و به تیم ملی کمک کنم.

* مقایسه شرایط فنی جام جهانی قبلی با فعلی؟

- همین بازیکنان در دوره قبلی نیز حضور داشتند ولی دوره گذشته تجربه نخست آنها بود. بازیکنان اکنون شرایط بهتری دارند. به طور مثال سردار و مهدی در تیم هایشان وضعیت بهتری دارند.

* همگروهان ایران؟

به طور کلی جام جهانی اینگونه است. هیجان این مسابقات به این دلیل است که مردم علاقه دارند برابر تیم هایی مانند انگلیس و آمریکا قرار بگیرند. البته ولز هم تیم خوبی است اما هیجان دو بازی دیگر بیشتر است. دیدارهای جام جهانی همیشه سخت و دشوار است و نمی توان گفت که ما می توانیم شرایط خوبی داشته باشیم اما تلاشمان را انجام خواهیم داد که اینگونه باشد. ولی بازی ها سخت است و شرایط خاص خودش را دارد و تلاش می کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

* انگلیس و آمریکا؟

همیشه بابت بازی های جام جهانی نگرانی وجود دارد. هم از بابت حساسیت و هم هیجان. البته آن استرس خوب هم هست و باعث می شود آدم تلاش بیشتری کند. هر زمانی که ما در شرایط سخت و تحت فشاری بوده ایم، بازی بهتری را به نمایش گذاشته ایم.

* روند آماده سازی؟

تفاوت این دوره با دوره گذشته این است که ما در جام جهانی گذشته وضعیت آماده سازی خوبی را سپری کردیم. دوست دارم واقعیت ها را به زبان بیاورم. نمی خواهم دروغ بگویم و الکی تمجید کنم که وضعیت گل و بلبل است. بازیکن در تیم ملی کشورش وظیفه خودش را دارد چون نماینده یک مردم است و خیلی ها دوست دارند در تیم ملی کشورشان بازی کنند. با این حال، بازیکن با جان دل کار می کند و سعی می کند تمام تلاشش را انجام دهد. حالا چه در بازی باشد چه در تمرین. ولی یک سری تفاوت هایی نیز هست. ما در دوره قبل روند آماده سازی و بازی های تدارکاتی خوبی داشتیم. حداقل 5، 6 بازی برگزار می کردیم. شرایط در بازی ها با شرایط تمرین خیلی فرق می کند.

* بازی های دوستانه؟

الان در شرایط خاص و حساسی هستیم و چند ماه به جام جهانی مانده است اما ما نتوانسته ایم بازی تدارکاتی خوبی برگزار کنیم. الجزایر تیم خوبی است و بازیکنان باکیفیتی دارد اما برگزاری یک بازی کم است. ما باید قبل از جام جهانی محک جدی بخوریم. باید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تمام تلاششان را بکنند تا قبل از جام جهانی حداقل 2، 3 بازی دوستانه خوب داشته باشیم. جام جهانی جای اشتباه و آزمایش نیست. آنجا باید تمام تلاشتان را بکنید تا موفق باشید. مردم از تیم ملی انتظار دارند، ما هم این را قبول داریم اما کار سختی. امیدوارم شرایط بهتر شود.

* دیر شدن برای حمایت؟

من هم می گویم حرف زدن درست نیست و عملکرد مهم است. ما 2 هفته در اردو بودیم و فقط تمرین کردیم. این برای سرمربی سخت است که بدون هیچ هدفی باید انگیزه را به تیم بیاورد. اگر شما بدانید بر فرض 2 بازی دوستانه دارید، بازیکنانتان را تقسیم می کنید که در این بازی ها به میدان بروند تا بازیکنان جدید یا سیستم را تست کنید. همه اینها در بازی اتفاق می افتد و نه در تمرین. این هم برای سرمربی سخت است و هم برای بازیکنان. همیشه همه می گویند از تیم ملی حمایت می کنیم. خب تمام مردم نیز حمایت می کنند. این حمایت کردن باید در عمل باشد.

* فصل بعد؟

من در فصل قبل قرارداد 2 ساله ای را با الوکره امضا کردم. یکی از بهترین فصل هایم بود و خودم خیلی راضی بودم. اینکه در تیم احساس خوبی داشتم. ما بهترین نتیجه 20 سال اخیر الوکره را در لیگ کسب کردیم و سوم شدیم. تا نیمه نهایی امیر کاپ صعود کردیم و حتی به فینال اوردو کاپ رسیدیم. به لیگ قهرمانان آسیا هم راه یافتیم اما این تغییر تقویم باعث شد نتوانیم در فصل بعد حضور نداشته باشیم. اما در کل عملکردمان خیلی خوب بود و راضی بودم.

* بازگشت به استقلال؟

این اخبار شایعه است. تاکنون حتی یک نفر هم با من صحبت نکرده است. حتی اگر کسی صحبت هم بکند، واقعیت این است که شرایط من در اینجا (قطر) خوب است و راضی هستم.