مدیرعامل سابق استقلال روایت جالبی از مذاکرات خودش با الکساندر نوری دارد؛ او می‌گوید زمانی که توافق حاصل شده، از سمتش برکنار شده است.

نگذاشتند آلکس نوری را سرمربی استقلال کنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که در هیاهوی انتخاب سرمربی جدید استقلال خبر رسید مسئولان این باشگاه با الکس نوری سرمربی ایرانی- آلمانی به توافق رسیده‌اند و او هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت. با این وجود اما مذاکرات به شکلی پیش رفت که حضور نوری در استقلال منتفی شد و اخبار حکایت از بالا بودن درخواست بالای مالی این مربی برای خودو دستیارانش داشت.

نکته قابل توجه درباره نوری این است که او در زمان مدیریت احمد سعادتمند در استقلال نیز گزینه اصلی استقلالی‌ها بود. بعد از پایان فینال جام حذفی فصل 1398-1399 که با شکست استقلال مقابل تراکتور همراه بود،‌فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها از سمتش استعفا کرد. در آن مقطع مدیران استقلال با توجه به فاصله اندک تا دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفتند مجید نامجومطلق را به عنوان سرمربی برگزینند. با این حال مذاکرات سعادتمند و همکارانش با الکس نوری به طور همزمان پیگیری شد و این مربی قرار بود بعد از پایان مسابقات آسیایی به ایران بیاید و قرارداد خود را امضا کند.

البته که بلافاصله بعد از پایان لیگ قهرمانان با نظر وزیر ورزش و معاون او عمر مدیریت سعادتمند به پایان رسید و پرونده نشستن نوری روی نیمکت استقلال به طور کامل بسته شد.

حالا احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال روایت جالبی از روند مذاکرات خود با نوری و توافق با این مربی دارد. او در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" صحبت هایی را در این خصوص انجام داد.

**3 بار ویدئوکنفرانس کردیم، همه چیز مثبت بود

سعادتمند درباره مذاکره با نوری گفت: «من شخصا با آقای الکس نوری قبل از لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردم. در 3 نوبت به صورت ویدئو کنفرانس با او حرف زدم. همه چیز خوب و مثبت پیش رفت. حتی نماینده او به ایران آمد و پیش نویس قرارداد را نیز آماده کردیم. قرار بود بعد از لیگ قهرمانان آسیا این مربی شخصا به ایران بیاید و قرارداد را امضا کند که آقای سلطانی‌فر و آقای علی‌نژاد به همکاری آقای خلیل زاده و دوستان محبت داشتند و عزل بنده را اجرایی کردند.»

وی افزود: «تاکید می‌کنم که ما همه مسائل را با الکس نوری قطعی کرده بودیم اما متاسفانه بعد از برگشت از لیگ قهرمانان حتی یکروز هم اجازه ندادند به باشگاه بروم و سریعا برکنارم کردند. در نهایت پرونده حضور نوری نیز بسته شد.»

**تنها مشکل‌مان بحث ریال و دلار بود که حل شد

مهم ترین موضوعی که حضور نوری در مقطع کنونی را در استقلال منتفی کرد، درخواست های مالی بالای این مربی بود. از سعادتمند پرسیدیم که آیا در آن زمان هم این مربی ایرانی- آلمانی درخواست بالایی داشت؟ او پاسخ داد: «قیمت ها در آن زمان با الان فرق داشت. البته اگر یادتان باشد دقیقا در آن مقطع نیز قیمت دلار حدود 30 هزار تومان بود اما در توافق اولیه ای که با نوری کرده بودیم، قرار بود مبلغ را به صورت ریالی ما به عزیزی در ایران بدهیم و ایشان به صورت ارزی به آقای نوری پرداخت کند.»

**رقم مورد توافق بالاتر از بازیکنان خارجی نبود

از مدیرعامل سابق استقلال خواستیم که رقم توافق با الکساندر نوری در آن مقطع را بیان کند اما اصرارهای ما بی فایده بود. او گفت: «من عدد را نمی‌توانم بگویم اما ما رقمی را با آقای نوری توافق کردیم که نسبت به بازیکنانی که از خارج از کشور می‌آیند،‌معقول بود و بالاتر از آنها نبود. فقط همانطور که گفتم بحث دلاری و ریالی داشتیم که این موضوع را هم حل کرده بودیم.»

**قرار شد حقوق دستیار خارجی‌اش را شخصا پرداخت کند

موضوع درخواست مالی بالای نوری برای دستیارانش هم مساله مهمی در روزهای گذشته بوده است؛ سعادتمند می‌گوید در زمان او چنین بحثی نبوده است: «ما یک پکیج کامل دیده بودیم. ایشان می‌خواست یک تمرین دهنده خارجی همراه خودش به ایران بیاورد اما اگر یادتان باشد آن زمان حضور مربی خارجی در ایران ممنوع بود. با توجه به اینکه پدر آقای نوری ایرانی است، ما مشکل حضور خودش را حل کرده بودیم اما به او گفتیم که نمی‌توانیم با دستیار خارجی اش قرارداد ببندیم.»

سعادتمند افزود: «به همین خاطر به نوری گفته بودیم که قراردادی را با خود شما می‌بندیم و شما هم یک نفر را به عنوان مشاور یا هرچیزی اگر می‌خواهی به ایران بیاورد و از همان مبلغ مورد توافق مبلغی را به آن مربی خارجی پرداخت کن. ایشان هم قبول کرد و حتی ما گفتیم برای آن مربی مورد نظر ویزای توریستی می‌گیریم که بیاید و به عنوان مشاور کنارت باشد اما نمی‌تواند قرارداد رسمی ببندد و روی نیمکت بنشیند.»

**نوری عاشق کار کردن در ایران است

مدیرعامل سابق استقلال درباره علاقه شدید الکس نوری به کار کردن در ایران هم صحبت کرد و گفت: «او بسیار علاقه‌مند است که در ایران کار کند. احساس می‌کنم عاشق ایران است و بسیار دوست دارد در ایران و به خصوص استقلال کار کند. افسوس که ما همه چیز را نهایی کرده بودیم اما دوستان بنده را عزل کردند.»

**خودرو را متوقف کرد تا جواب تلفن من را بدهد

سعادتمند یک خاطره جالب از مذاکره با نوری نیز تعریف کرد: «یک بار با او تماس گرفتم که بنده خدا پشت فرمان و در اتوبان بود. او سریعا خودرو را در کنار اتوبان متوقف کرد و باهم صحبت کردیم. بعد هم با او چندبار دیگر صحبت کردیم. خودش بسیار دوست داشت به ایران بیاید اما این شرایط مهیا نشد.»