پس از هفته‌ها گمانه‌زنی درباره انتخاب جانشین محرم نویدکیا به نظر می‌رسد انتظار هواداران سپاهان نیز مانند استقلالی ها رو به پایان است.

سپاهان با یک انتخاب مهیج به جای نویدکیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، درست همان‌طور که انتخاب جانشین فرهاد مجیدی برای مصطفی آجورلو بسیار سخت بود و او تلاش زیادی داشت تا گزینه مناسبی را انتخاب کند و بسیاری از گزینه‌های ایرانی هم به همین دلیل از پذیرفتن این مسئولیت اجتناب کردند، در سپاهان هم همین رویه به شکلی دیگر جریان داشت و مدیران باشگاه که می‌دانستند گزینه ایرانی به‌شدت از سوی هواداران پس زده می‌شود، از همان ابتدا به دنبال گزینه خارجی رفتند.

فیلیکس ماگات آلمانی اولین مربی‌ای بود که به‌صورت جدی مذاکرات مدیران سپاهان با او آغاز شد ولی این مربی با تجربه که افتخارات زیادی در فوتبال آلمان دارد، در شرایطی که به حضور در سپاهان بسیار نزدیک شده بود، درنهایت تصمیم گرفت به ایران نیاید.

پس از اینکه محمدرضا ساکت در مذاکره با ماگات به بن بست رسید، تمرکز روی سایر گزینه‌هایی که کارنامه آنها بررسی شده بود بیشتر شد و از میان آنها مذاکرات با ژوزه مورایس با جدیت بیشتری دنبال شد و در هفته‌ گذشته این مربی به ایران آمد و سفر دو روزه‌ای در اصفهان داشت تا شرایط حضور در سپاهان را از نزدیک بررسی کند.

پس از این سفر که با جلساتی طولانی‌مدت‌‌ میان مدیران سپاهان و این مربی در اصفهان همراه بود، بر سر جزئیات توافق شد ولی مبلغ قرارداد سبب شد تا رسمی شدن اعلام حضور این مربی پرتغالی56 ساله کمی به تعویق بیفتد.

حالا اما پس از چند روز از بازگشت این مربی به کشورش به نظر می‌رسد کار حضور این مربی در سپاهان در حال نهایی شدن است و فقط این مربی که قصد دارد خانواده‌اش را نیز به ایران بیاورد، با توجه به اخباری که از وضعیت ایران در رسانه‌های جهان مخابره می‌‎شود، در حال بررسی بیشتر شرایط و احتمالا مشورت با مربیان پرتغالی است که سابقه کار در ایران را دارند تا نسبت به امنیت خانواده‌اش اطمینان حاصل پیدا کند.

مورایس که دوران بازی قابل توجهی ندارد، از آخرین سال دهه نود میلادی کارش را به‌عنوان سرمربی تیم دوم بنفیکا آغاز کرد و سپس طی 20 سال گذشته شانس حضور در کشورهای مختلفی نظیر آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان، ترکیه، تونس، یونان، سوئد، عربستان و کره‌جنوبی را پیدا کرده است. جالب اینکه این مربی که تجربه بالایی از کار مربیگری و دستیاری در کشورهای مختلف را دارد در الهلال عربستان و چونبوک موتورز کره‌جنوبی توانسته به مقام قهرمانی هم دست پیدا کند که می‌تواند خبر خوبی برای هواداران سپاهان باشد که امیدوارند با این مربی به ششمین قهرمانی تاریخ لیگ برتر دست پیدا کنند.

یکی از نکات قابل توجه در کارنامه این مربی پرتغالی دوران پربار حضور به‌عنوان دستیار ژوزه مورینیو در چلسی، اینترمیلان و رئال مادرید است که به قهرمانی‌های قابل توجهی ختم شده است.

طی سال‌های اخیر مربیان نظیر استانکو پوکله‌پوویچ کروات، ادسون تاوارس برزیلی، لوکا بوناچیچ کروات، ویرای برزیلی و فیرات آلمانی در سپاهان به‌عنوان سرمربی حضور داشته‌اند. البته استیماچ و کرانچار آخرین مربیان خارجی سپاهان به شمار می‌‌روند که نتایج خوبی کسب نکردند و حالا پس از 5 سال بار دیگر قرار است هدایت طلایی‌پوشان اصفهانی برعهده یک مربی خارجی گذاشته شود.

حالا و در شرایطی که ریکاردو ساپینتوی پرتغالی پس از انتخاب به‌عنوان مربی استقلال، به‌زودی کارش را در تهران آغاز خواهد کرد، به نظر می‌رسد دومین مربی پرتغالی نیز برای حضور در راس کادر فنی سپاهان به‌زودی کارش تمام می‌شود. در واقع برای نهایی شدن این انتقال که بر سر جزئیات و حتی مبلغ قرارداد آن توافق حاصل شده، تنها یک امضا باقی مانده است.