یکی از عواملی که می تواند حباب سکه را کاهش دهد، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی اس

پیش بینی عجیب از قیمت سکه | قیمت سکه امروز چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طلافروشی ها امروز یکشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۱ قیمت سکه طرح قدیم (امامی) به مردم را ۱۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان اعلام کردند. قیمت سکه امروز هم افزایش یافت. قیمت سکه طبق روال قبل روند صعودی خود راحفظ کرد. قیمت سکه امروز 300 هزارتومان نسبت به دیروز بیشتر معامله شد. پیش بینی قیمت سکه نشان میدهد روند صعودی همچنان ادامه دارد. 

یکی از عواملی که می تواند حباب سکه را کاهش دهد، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی است. با این حال حداقل در روزهای گذشته طلای جهانی علامت افزایشی خاصی را از خود نشان نداده است و این مساله می تواند به ضرر بازیگران افزایشی بازار سکه تمام شود.

دیروز در ساعات انتهایی معاملات، دلار توانست به کانال جدید  نزدیک شود. گفته می شود این اتفاقات ذهنیت معامله گران بازار سکه را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد که در فضای غیررسمی تقاضا برای فلز گران بهای داخلی بالاتر برود. دیروز سکه امامی در مقطعی حتی تا محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد ولی با توجه به پیام رشد دلار، گفته می شد که فلز گران بهای داخلی در بازار پشت خط تا محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان رشد کرد.

گمانه زنی های افزایشی در حالی در معاملات غیررسمی وجود داشت که فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر توان صعود به کانال ۱۶ میلیون تومان را نداشت و بیشتر در همین کانال ۱۵ میلیون تومانی تغییرات خود را به ثبت رساند.

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که سکه امامی بتواند خط ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را بشکند، بازار ظرفیت رشد تا محدوده ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را خواهد داشت. یکی از محدودیت های بزرگ در مسیر سکه امامی برای اینکه وارد کانال بالاتر شود،‌حبابی است که پیرامون این فلز گران بها وجود دارد.

یکی از عواملی که می تواند حباب سکه را کاهش دهد، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی است. با این حال حداقل در روزهای گذشته طلای جهانی علامت افزایشی خاصی را از خود نشان نداده است  و این مساله می تواند به ضرر بازیگران افزایشی بازار سکه تمام شود.

 

به باور برخی تحلیل گران اگر قرار باشد سکه امامی در مسیر نزولی قرار نگیرد، دلار باید رشد کند  در غیر این صورت، در روز جاری احتمال دارد فلز گران بهای داخلی به راحتی به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود. البته امید برخی سکه بازان این است که تقاضا از بازار محدود شده دلار به بازار فلز گران بهای داخلی سرازیر شود. این عده به دلیل محدودیت های بازار ارز، حباب سکه را چندان غیرعادی تلقی نمی کنند.

پیش بینی آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱

پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱ شمسی تثبیت قیمت در کانال ۱۱ میلیونی است . تحلیلگران ایرانی معتقدند در پی رویدادهای سیاسی ایران از جمله مذاکرات هسته ای و احتمای احیای برجام در سال جاری ممکن است سکه وارد کانال ۱۰ میلیون تومانی نیز شود. همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار سکه را جذاب تر و سود حاصل از آن را مطمئن تر از سرمایه گذاری در بورس می دانند. چشم انداز بازار طلا و سکه مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی فلزات گرانبها بالا است.

در حالی که برخی معامله گران انتظار اصلاح قیمت سکه امامی را دارند، در بازار بورس کالا، قیمت فلز گران بهای داخلی به محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جهش کرده است. افزایش خریدها در این بازار موجب شده است که توقعات افزایشی در بازار نقدی نیز بیشتر از قبل شود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: منع معاملات کاغذی و فردایی ارز روند رشد قیمت طلا را متوقف کرد.

محمد کشتی آرای روز جمعه در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته نوسان کمی داشت و در محدوده ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۰ دلار معامله می‌شد، در نتیجه قیمت طلا در کشور تحت تاثیر نرخ ارز بود. 

وی افزود: نرخ ارز با وجود اینکه تحت کنترل بانک مرکزی بود اما در برخی روزها در فضای غیرواقعی سیر صعودی داشت و در این ایام با اطلاعیه های بانک مرکزی مبنی بر منع معاملات کاغذی و معاملات فردایی ارز روند رشد قیمت طلا متوقف شد. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: قیمت سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت و نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت داشتند. 

به گفته وی در هفته گذشته سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر قیمت داد و ستد می‌شد. 

کشتی آرای افزود: هر مثقال طلای آب شده ۵۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت. 

وی گفت: اینکه در هفته گذشته قیمت انواع سکه کاهش و طلا افزایش یافت، به دلیل کاهش حباب سکه بود که به دلیل اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و منع معاملات کاغذی ‌و فردایی بود. 

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران رشد نرخ ارز در بازار نیز به دلیل جو روانی و اخبار سیاسی رخ داد که بر قیمت طلا نیز تاثیر گذاشت. 

وی اظهار داشت: بهای انس جهانی طلا در هفته‌های گذشته تغییری نداشت و پیش‌بینی می‌شود افزایشی هم نباشد و دیگر متغیر موثر بر قیمت طلا نرخ ارز است که باید منتظر ماند و دید چگونه خواهد بود.

خبر ممنوعیت بازار فردایی باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

روز پنجشنبه گذشته بود که خبر ممنوعیت معاملات فردایی در بین معامله گران برجسته شد. در این خبر آمده بود طبق یک مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که سران قوا در جلسه‌ای که اخیرا داشته‌اند، به بانک مرکزی مجوز دادند تا به‌طور نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی هم پیش از این،‌ از افزایش اختیارات بانک مرکزی خبر داده بود. او در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان کرد که اختیارات ویژه‌ ارزی به بانک مرکزی داده می‌شود.