مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها سال 2022 در گروه زنان به پایان رسید و هشت تیم صعود کننده به مرحله نهائی این رقابت‌ها مشخص شدند.

لیگ ملت‌ها؛ رونمایی از هشت فینالیست بخش زنان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در گروه زنان یکشنبه شب 12 تیرماه به پایان رسید و هشت تیم آمریکا، برزیل، ایتالیا، چین، ژاپن، صربستان، ترکیه و تایلند با کسب جایگاه‌های اول تا هشتم به مرحله نهایی صعود کردند.

تیم ملی والیبال زنان آمریکا با 11 برد، یک شکست و 32 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی شد و تیم‌های برزیل و ایتالیا نیز با کسب 10 برد و 29 امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم جدول در پایان مرحله مقدماتی قرار گرفتند.

تیم‌های چین و ژاپن نیز به عنوان نمایندگان برتر قاره آسیا و صربستان با هشت برد و به ترتیب 26، 25 و 23 امتیاز در رتبه‌های چهارم تا ششم جدول قرار گرفتند و راهی مرحله نهایی شدند. تیم ژاپن در هفته‌های اول و دوم هشت برد متوالی به دست آورد، اما در هفته سوم و در کشور کانادا چهار شکست متوالی تجربه کرد.

تیم ملی والیبال زنان ترکیه که میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها در گروه زنان است، با کسب رتبه هفتم جدول با هفت برد و 23 امتیاز به‌رغم میزبانی صعودش را قطعی کرد و تیم تایلند نیز با پنج برد و 15 امتیاز به عنوان هشتمین تیم صعود کننده و سومین نماینده آسیا معرفی شد.

تیم‌های جمهوری دومینیکن، آلمان، هلند، کانادا، لهستان، بلغارستان، بلژیک و کره جنوبی نیز با قرار گرفتن در رتبه‌های نهم تا شانزدهم به کار خود در لیگ ملت‌ها 2022 پایان دادند و از صعود به مرحله نهایی بازماندند.

گفتنی است هدایت تیم آلمان را که با چهار برد و 14 امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت، ویتال هاینن مربی پرافتخار بلژیکی برعهده داشت که فروردین‌ماه سال جاری برای تدریس دوره بین‌المللی تخصصی و پیشرفته مربیگری به تهران آمده بود.

مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال سال 2022 در گروه زنان از 22 تا 26 تیرماه به میزبانی آنکارا برگزار خواهد شد که برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی به قرار زیر است:

چهارشنبه 22 تیرماه

برزیل – ژاپن

آمریکا – صربستان

پنج شنبه 23 تیرماه

ایتالیا – چین

ترکیه – تایلند

جمعه 24 تیرماه تیم‌ها استراحت دارند و مراحل نیمه نهایی و نهایی نیز روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 تیرماه برگزار خواهد شد.