اگرچه تا شروع لیگ زمان زیادی باقی مانده اما از همین حالا می‌توان به نکاتی درباره ایده‌های گل محمدی برای فصل جدید پی برد.

یک نگاه ترسناک عاشقانه در سمت راست پرسپولیس!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سومین تمرین پرسپولیس در حالی برگزار شد که یحیی گل‌محمدی در دو نوبت بازی درون تیمی برای شاگردانش تدارک دید و یک بار در جدال هشت به هشت و سپس در بازی فوتبال ۱۱ به ۱۱ آنها را تست کرد. نکته جالب اینکه بازی یازده نفره نیز در نیمی از زمین چمن برگزار شد تا تحت فشار شدید باشد.

اگرچه از حالا نمیتوان به طور دقیق ترکیب ۱۱ نفره پرسپولیس برای فصل جدید را شناخت اما همین چند تمرین کافی بود تا به برخی ایده‌های یحیی گل‌محمدی پی برد.

از جمله نکاتی که در هر سه تمرین پرسپولیس بارز بود، استفاده از سیستم ۴۲۳۱ توسط یحیی گل‌محمدی است. این تصمیم اگر با ورود مهاجم خارجی نیز نهایی شود، بازگشت سرخپوشان به ارنج کلاسیک این تیم خواهد بود که در دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ توسط سرمربیان مختلف مورد استفاده قرار گرفت اما با ورود برانکو ایوانکوویچ کنار گذاشته شد.

در بخش تهاجمی این سیستم، مهدی عبدی فعلا گزینه نخست یحیی برای خط حمله است و در پشت سر خود سروش رفیعی را می‌بیند اما نکته جالب مربوط به جناح راست و چپ است که یحیی تصمیم گرفته سعید صادقی را در سمت راست به کار گیرد و مهدی ترابی را در جناح چپ.

سعید صادقی هافبک چپ‌پای پرسپولیس است که در گل‌گهر و شهرخودرو به عنوان وینگر چپ به میدان رفت و به عنوان آقای پاس گلی نیز رسید اما سرمربی پرسپولیس حداقل در شروع پیش فصل، جناح مخالف را برای او کنار گذاشته است.

این در شرایطی است که مهدی ترابی در سالهای اخیر نشان داده در سمت چپ بیشترین میزان کارایی و بازده را دارد و حتی این موضوع باعث شد تا احسان پهلوان و وحید امیری نیز به سمت راست در پست غیرتخصصی بروند.

نکته جالب اینکه با حضور سعید صادقی در پست هافبک راست، این جناح از پرسپولیس به صورت کامل نو نوار خواهد شد چرا که دانیال اسماعیلی‌فر نیز به عنوان خرید جدید سرخپوشان در پست دفاع راست نقش آفرینی خواهد کرد.

دانیال به عنوان یک مدافع کناری، جزو نفوذی‌ترین بازیکنان در بین هم‌پستی‌های خود است و قرارگیری‌اش پشت سر سعید صادقی باعث می‌شود تا این جناح از سرخپوشان برای هر تیمی به شدت خطرناک باشد.

فصل گذشته پرسپولیس اغلب حملات خود را از کناره‌ها و با ارسال روی دروازه انجام می‌داد اما این فصل حضور ستاره‌های تهاجمی جدید باعث می‌شود تا یحیی امکان ایجاد تنوع در حملات تیمش را هم داشته باشد.

بزرگترین تصمیم تاکتیکی سرمربی پرسپولیس تا حالا همین استفاده از سعید صادقی در جناح راست است که باید دید در روزها و هفته های آینده و به خصوص در بازیهای پیش فصل چطور جواب خواهد داد.

سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر دو خرید شاخص پرسپولیس در نقل و انتقالات هستند که احتمالا جناح راست سرخپوشان را تصاحب خواهند کرد.