الکسیا پوتیاس، ستاره تیم ملی اسپانیا، به دلیل مصدومیت قادر به حضور در رقابت‌هایی یورو 2022 نیست.

شوک به فوتبال زنان؛ پوتیاس یورو را از دست داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بدترین اتفاق ممکن برای پوتیاس که بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال زنان در دنیا و کاپیتان دوم تیم ملی اسپانیاست افتاد و این بازیکن تایید کرد که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی کشورش در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا نیست. 

این ستاره بارسلونا در آخرین لحظات و در جریان تمریناتی که صبح روز گذشته در انگلیس برگزار شد دچار مصدومیت شده است. چیزی که در ابتدا به عنوان یک پیچ خوردگی تصور می‌شد، در نهایت به پارگی رباط صلیبی زانوی چپ او منجر شد و آزمایش‌های انجام شده در بیمارستان شاه ادوارد پنجم در لندن این موضوع را تایید کرد. 

پوتیاس در 33 بازی اخیر تیم ملی زنان اسپانیا حضور داشته و از تساوی 0-0 برابر کانادا در 24 می 2019 تا به حال هیچ دیداری را برای این تیم از دست نداده بود. 

او در سال 2022 در 573 دقیقه از 630 دقیقه بازی انجام شده در ترکیب اسپانیا به میدان رفته بود و امیدوار بود که بتواند این آمار را افزایش دهد. 

حالا سرمربی تیم ملی اسپانیا تصمیم گرفته که آمایور ساریخی را به عنوان گزینه جایگزین به این تیم دعوت کند. این مهاجم رئال سوسیه‌داد این فصل در رتبه چهارم بهترین گلزنان لیگ زنان قرار گرفت و عملکرد خوبی داشت. 

او ابتدا باید منتظر تایید نهایی پزشکی یوفا از وضعیت پوتیاس باشد، چرا که این مصدومیت به اسپانیا اجازه می‌دهد که در فاصله 24 ساعت تا برگزاری اولین بازی‌اش، فهرست تیمش را تغییر دهد.