همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان و کشورهای آسیای میانه را از مهمترین اهداف سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان دانست.

سفر نماینده مردم ملایر و هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان و کشورهای آسیای میانه  را از مهمترین اهداف سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان دانست.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام احد آزادی‌خواه روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در رأس یک هیات پارلمانی به ریاست محمدباقر قالیباف وارد تاشکند شد و مورد استقبال رسمی رئیس مجلس قانون‌گذاری جمهوری ازبکستان قرار گرفتند.

آزادی خواه با بیان اینکه ازبکستان جزو کشورهای پرجمعیت آسیای میانه و از کشورهای موثر در شانگهای است،‌ اظهار کرد: ما از سال آینده به عنوان عضو دائم و اصلی شانگهای خواهیم بود که این فرصتی مناسب برای توسعه روابط بین دو کشور است و در حوزه منطقه‌ای و جهانی فرصت‌هایی را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه ازبکستان هم‌مرز با افغانستان است، گفت: از موضوعات مورد توجه این دو کشور مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بوده و همکاری‌های دوجانبه در امنیت پایدار افغانستان و دولت آینده این کشور بسیار موثر خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان و کشورهای آسیای میانه از مهمترین اهداف سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان است.