حسن اشجاری، سرمربی چوکا، تاکید کرد که این تیم با توجه به بودجه باشگاه پا رقابت‌های فصل آینده می‌گذارد.

اشجاری: طبق بودجه چوکا وارد مسابقات می‌شویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه”، چوکای تالش که فصل گذشته حضوری کوتاه‌مدت در لیگ دسته اول داشت، در ادامه با برنامه‌ریزی مناسب و سپردن سکان هدایت خود به حسن اشجاری، بار دیگر موفق به صعود به لیگ آزادگان شد. همچنین اخیراً مشخص شد که حسن اشجاری فصل آینده نیز هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

حسن اشجاری حالا در مصاحبه‌ای تاکید کرده که چوکا در فصل آینده رقابت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و با توجه به بودجه باشگاه وارد مسابقات خواهد شد.

*چوکا با حضور شما علاوه‌بر صعود، قهرمانی خود را مسجل کرد. به اصطلاح عملکرد تیم متفاوت شد؟    

روز اولی که تیم را گرفتیم 4 امتیاز با صدرجدول فاصله داشت و شرایط بحرانی داشت و تمرین نمی‌کرد. ابتدا سعی کردیم آرامش را به تیم اضافه کنیم و بعد از آن توانستیم یک بازی خوب با تیم اورکی داشته باشیم و از تیمی در بازی خارج از خانه مساوی گرفتیم که در زمین چوکا بازی دور رفت را با نتیجه 3 بر صفر پیروز شده بود. در نهایت یک هفته قبل از اینکه بازی‌ها به پایان برسد، به لیگ دسته یک صعود کردیم. روزی که اضافه شدم تیم 4 امتیاز از صدر جدول فاصله داشت اما یک هفته مانده به پایان مسابقات با 4 اختلاف امتیاز قهرمان شدیم.

*چطور شد که چوکا یک فصل بعد از سقوطش دوباره به لیگ دسته یک بازگشت؟

در تیمی که سقوط می‌کند اما بلافاصله بعد از آن به لیگ بالاتر صعود می‌کند در وهله اول ثبات خیلی مهم است. انتظار ما این است که تیم یک جایگاه و رتبه آبرومندانه داشته باشد. خودم دیدگاهم این است که باید برای کسب رتبه بهتر جاه طلب باشم؛ ولی در ابتدای امر ثبات و ماندن در لیگ دسته یک و کسب جایگاه مناسب،  از ایده‌های اصلی ما است و دیدگاه مدیریت و مالک تیم این است که بتوانیم ثبات را به تیم برسانیم و در نهایت قطع به یقین خودم علاقه‌مندم در هر تیمی کار می‌کنم بهترین نتیجه و عملکرد را داشته باشیم.

* تیم در فصل نقل و انتقالات چه وضعیتی دارد؟

در وهله اول سعی کردیم شاکله اصلی تیم و نفراتی که مستعد بودند و بازیکنانی که کیفیت بالایی دارند و در حال حاضر پیشنهادات خوب لیگ یکی و دسته دوم دارند؛ حفظ کنیم. در جذب نفرات هم باشگاه بودجه‌ای مدنظرش بود که ما طبق آن بودجه سعی کردیم وارد بازار نقل و انتقالات شویم. باشگاه یک بودجه مشخصی را به ما اعلام کرد و ما با همان بودجه در بازار نقل و انتقالات وارد شدیم. طبیعی است وقتی بودجه محدودی دارید؛ سعی می‌کنید با همان بودجه محدود تیم را ببندید؛ بنابراین هیچ‌وقت زیر بار قرارداد یک میلیارد و پانصدی یا بیشتر نمی‌روید.

*بازیکنان مدنظرتان جذب شدند؟

در لیست ما بازیکنان خوب لیگ یک یا بهترین‌ها جا داشتند اما متاسفانه همه بهترین‌های لیگ یک قراردادشان بیش از یک میلیارد است. طبیعی است که ما قدرت جذب این بازیکنان را نداشتیم و با توجه به اینکه یک تیم باید حداقل 21 بازیکن بزرگسال و با کیفیت و تراز بالا داشته باشد که ما بخش اعظم قرارداد 13 یا 14 بازیکن فصل گذشته را تمدید کردیم؛ طبیعی است که در جذب نفرات هم سعی کردیم بر اساس نیازمان بهترین عملکرد را در نقل و انتقالات با مبالغ کم داشته باشیم و هیچ‌وقت زیر بار مبالغ هنگفت نرفتیم. با توجه به صحبت‌هایی که با مدیر عامل داشتم و بودجه باشگاه، نفراتی که اعلام می‌کنم؛ جذب می‌کنیم. دقیقاً در نقل و انتقالات توجه به بودجه باشگاه مدنظرمان بود، باشگاه آنها را جذب کرد و این خیلی به من در ادامه راه کمک می‌کند. اینکه دوستان بگویند مدیرعامل مصاحبه کرده و ما هر چیز آقای اشجاری خواسته را گرفتیم؛ بله ما همه چیزهایی که خواستیم را باشگاه گرفته ولی با توجه به بودجه‌ای که باشگاه در اختیار ما گذاشته است.

*با چوکا ادامه همکاری می‌دهید؟ تمرینات تیم از چه زمانی آغاز می‌شود؟

قطعاً تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم سرمربی تیم هستم و چیزی غیر از این ماجرا نیست. شروع تمرینات هم منوط بر این بود که بازیکنان فصل گذشته تسویه حساب کنیم و پاداش صعودی که مدنظرشان بود پرداخت شود. بازیکنان جدید هم بالاخره باید پیش پرداخت دریافت کنند. ما منتظر هستیم باشگاه این کار را انجام بدهد. در سریع‌ترین زمان ممکن تمرینات را آغاز می‌کنیم تا بازیکنان بتوانند با فراغ‌بال در تمرین حاضر شوند. تمام تلاشمان این است که این اتفاق بیفتد و حتی اگر شد با حداقل‌ها شروع کنیم.

*بعد از عملکرد فصل گذشته این دغدغه وجود دارد که توقعات نسبت به جایگاه تیم شما در لیگ یک افزایش پیدا کند. نظرتان چیست؟

ملوان 6 سال در لیگ یک با آن سابقه و نام و آوازه‌ی که در فوتبال ایران به‌ویژه لیگ برتر دارد؛ نتوانست صعود کند اما امسال توانست با هزینه هنگفت صعود کند. مس کرمان هشت سال طول کشید که دوباره از لیگ یک به لیگ برتر صعود کند. هوادار هم باید منطقی به این قضیه نگاه کند. قطعاً دیدگاه ما این است که در لیگ یک در ابتدای امر سهمیه و امتیازمان لیگ یکی را حفظ کنیم و در این لیگ ثبات داشته باشیم. قطعاً خودم به شخصه انتظارم این است که این تیم خیلی حرف‌ها برای گفتن داشته باشد و در قامت و قواره یک مدعی حضور داشته باشد.

* پیش بینی شما از جایگاه چوکا در فصل بعد لیگ یک را بفرمایید.

نوع قراردادم و آپشن‌های ذکر شده، طوری بسته شده است که اگر رتبه تک رقمی داشته باشد برای خودم هم خوب است. ما هم تمام تلاشمان این است که رتبه تک رقمی مناسب داشته باشیم. اگر هم به لطف خدا و زحمات اعضای تیم توانستیم در کورس قهرمانی باشیم با توجه به صحبت‌هایی که با مالک و مدیر محترم تیم داشتیم، در نیم فصل تیم به بهترین شکل ممکن از نظر مالی و بازیکن تقویت می‌شود تا بتوانیم در قامت یک مدعی در لیگ یک حضور داشته باشیم.