مدیران بارسلونا از موضع مارتین برایثویت و اصرارش برای ماندن ناراضی هستند.

عصبانیت بارسلونا از مهاجم دانمارکی؛ قرار نبود بمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مارتین برایثویت از زمان حضور در بارسا نتوانسته عملکرد خوبی را در ترکیب این تیم ارائه دهد و یکی از گزینه‌هایی جدایی از این باشگاه در تابستان پیش‌رو است. 

شرایط مالی نه‌چندان خوب این باشگاه باعث شده که آنها به فروش بعضی از بازیکنان روی بیاورند و حتی بازیکنی مانند فرانکی دی‌یونگ نیز در فهرست فروش این باشگاه قرار گرفته تا آنها بتوانند بودجه لازم برای جذب بازیکنان مدنظر ژاوی را تامین کنند. 

با این حال به نظر می‌رسد که برایثویت تصمیمی برای جدایی از بارسا ندارد و می‌خواهد تا پایان مهلت قراردادش به حضور در این تیم ادامه دهد. او ژانویه 2020 و به‌دلیل مصدومیت شدید عثمان دمبله از لگانس راهی بارسا شد و با وجود شروعی خوب، نتوانست روندی ثابت را در بارسا داشته باشد و به خصوص مصدومیت ابتدای فصل گذشته، او را بیش از پیش از ترکیب اصلی دور کرد.

برایثویت که به او مریخی هم لقب داده‌اند، در برنامه‌های ژاوی برای فصل بعد قرار ندارد ولی یک بار دیگر تاکید کرد که قصد جدایی ندارد:« در بارسلونا به من بسیار خوش می‌گذرد و هنوز دو سال دیگر قرارداد دارم. بله، درست است که خیلی زیاد بازی نکرده‌ام ولی مربی جدیدی داریم و می‌دانم که احتمالا فصل بعد به من فرصت بازی خواهد داد. سخت تلاش می‌کنم تا بتوانم خودم را به ژاوی ثابت کنم.»

طبق ادعای اسپورت، این مصاحبه عصبانیت مدیران بارسا را به دنبال داشته چرا که از چند هفته پیش به برایثویت و مدیربرنامه‌هایش اطلاع داده بودند که در فهرست فروش قرار دارد و اینکه در برنامه‌های فصل بعد ژاوی جایی ندارد. در بارسا هرگز تصور نمی‌کردند که برایثویت از نیمکت نشینی راضی باشد و بدون هیچ‌گونه جاه طلبی، صرفا حضور در بارسلونا را برای خود کافی بداند. این هم یک معضل دیگر ناشی از تصمیمات عجیب دوران مدریت بارتومئو است که با یک بازیکن که قرار بود راه حل موقت در دوران مصدومیت دمبله باشد، تا 2024 قرارداد بستند و حالا به نظر راهی برای خلاصی از او هم وجود ندارد.