رئیس‌جمهور با بیان اینکه "متأسفانه برخی کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند"، گفت: به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه می‌گویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

رئیسی: امروز ایران قوی‌تر و آمریکا ضعیف‌تر از همیشه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "متأسفانه برخی کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند"، گفت: به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه می‌گویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

 سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه (۲۳ تیر) در ادامه برنامه‌های سفر به استان کرمانشاه در دیدار آحاد مختلف مردم این استان در ورزشگاه امام خمینی (ره) مرکز این استان گفت: کرمانشاه با قریب به ۱۰ هزار شهیدش، با مقاومتش، با ایستادگی در مقابل صدامیان، ‌بعثیان و کفر جهانی و ایستادگی در برابر منافقین از خدا بی‌خبر، شناخته می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "کرمانشاه با زنان و مردان فرهیخته‌ای شناخته می‌شود که عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و عرصه‌های مختلف تولید را جلوه حضور با معنای خودشان ساخته‌اند"، افزود: کرمانشاه مهد عالمان، فرهیختگان و بزرگانی در عرصه‌های علم و دانش و فقاهت و مهد مدنیت، فرهنگ و هنر و توجه به دیگران در پرتو توجه به خدا و مهد قهرمانی و پهلوانی است.

وی کرمانشاه را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: امروز افتخار دارم که در جمع مردان و زنان تاریخ‌ساز، آینده‌ساز و مقاوم هستم. دولت خود را خدمتگزار شما مردم عزیز و خانواده بیش از ۲۰ هزار شهید و ایثارگر و جانباز می‌داند. امروز خود را متعهد می‌دانیم که خواست و اراده مردم برایمان تعیین‌کننده باشد.

رئیسی در ادامه سخنانش با تشکر از همه زحماتی که در سال‌های گذشته برای پیشرفت کرمانشاه کشیده شده است، تصریح کرد: با وجود همه این تلاش‌ها، اما وقتی به چهره استان و خواسته‌های مردم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که وضعیت باید متفاوت از این می‌بود و با این همه ظرفیت نباید شاهد بیکاری در استان باشیم.

کرمانشاه می‌تواند قطب کشاورزی منطقه باشد

رئیس‌جمهور یادآور شد: در آغاز فعالیت استاندار کرمانشاه به ایشان توصیه کردم که ماموریت اصلی شما در این استان با چنین سابقه‌ای از سلحشوری و ایستادگی، مسأله اشتغال است. با این همه نیروهای جوان تحصیلکرده آماده کار و تلاش و ظرفیت‌های خوبی که استان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن دارد، نباید شاهد بیکاری در استان باشیم. کرمانشاه می‌تواند قطب کشاورزی منطقه باشد.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی دولت مردمی، عمران و آبادانی کشور است افزود: متاسفانه در زیرساخت‌ها، عقب‌ماندگی‌های بسیاری داریم با این حال، در زیرساخت‌های انرژی، طرح‌های آبرسانی بزرگ، نیروگاه‌سازی و ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها، دولت کار خود را آغاز کرده است. برای کنترل تورم که مردم، دولت و همه مسئولان را رنج می‌دهد، گام‌هایی برداشته شده و ان‌شاء‌الله با قوت دنبال خواهد شد.

نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است

رئیسی همچنین با بیان اینکه "نرخ رشد نقدینگی به کمترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر رسیده است"، اظهار کرد: روند خلق پول بانک‌ها کاهشی شده و اینها همه نشانه‌های آن است که علاوه بر اصلاح برخی از ساختارهای نادرست اقتصادی، گام‌هایی در جهت توسعه زیرساخت‌ها در حال برداشته شدن است که ان‌شاءالله آثارش در زندگی مردم آشکار خواهد شد.

رئیس‌جمهور صبوری و تحمل و همکاری مردم را برای دولت بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: همراهی شما مردم با دولت به کارهای بزرگی منتج می‌شود که دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید می‌کند.

رئیسی، کرمانشاه را چهارراهی برای ترانزیت کالا و انرژی معرفی و خاطرنشان کرد: همجواری کرمانشاه با عراق، زمینه خوبی است تا بتوانیم بازارچه‌های مرزی را فعال کنیم تا جریان کولبری در اینجا سامان پیدا کند.

هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه "متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات متحده به منطقه هستند"، گفت: اجازه دهید در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه بگویم که ملت بزرگ ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش بدانند که ملت‌های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت‌های خود با آمریکایی‌ها که موجب غارت منابع آنها می‌شود، سخت بیزارند.

رئیسی قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست و تاکید کرد: دخالت بیگانگان و آمریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بداند که نباید در این منطقه چشم طمع به هیچ کجا داشته باشد. برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط، به هیچ وجه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود. این پیام را همه خبرنگاران به همه جهان مخابره کنند که ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اعلام رسمی آمریکایی‌ها مبنی بر شکست مفتضحانه فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: شما ما را با تحریم‌ها و تهدیدها آزمودید، چرا امرِ تجربه‌شده را دوباره می‌آزمایید؟

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعتماد مردم را سرمایه‌ای بزرگ می‌دانیم که برای دولت مردمی مسئولیت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: هم دولتمردان و همه کسانی که به نام دولت مردمی کار می‌کنند، با توجه به این مسئولیت باید در جای‌جای کشور بدون هیچ حاشیه‌ای، به شکل انقلابی به مردم انقلابی خدمت کنند.

اگر مدیری روحیه تحول‌خواهی، انقلابی، مردم‌داری و ولایی ندارد، به حاشیه رانده شود

رئیس‌جمهور گفت: اگر مدیری یا کارشناسی در هر اداره و سازمانی روحیه تحول‌خواهی، انقلابی، مردم‌داری و ولایی ندارد و دغدغه او دغدغه مردم نیست، حتما باید به حاشیه رانده شود. نه اینکه از اداره اخراج شود، اما حتما نباید مدیر و در مصدر تصمیم‌گیری باشد؛ این انتظار مردم از دولت خدمتگزار انقلابی است.

رئیسی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به دولت برای آن بوده که از این دولت انتظار کار انقلابی، سریع و دقیق و گره‌گشایی از مشکلات زندگی خود دارند، گفت: اگر کسی تحول‌خواه نیست، کار امروز را به فردا موکول می‌کند، با روابط ناسالم، رشوه و پارتی‌بازی می‌خواهد مسائل را از مسیر خود خارج کند، نباید در این دولت تحمل شود.