سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران می گوید این لهستانی‌ها هستند که باید از ایران بترسند.

بالاخره یک نفر جواب کری لهستانی‌ها را داد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی والیبال ایران در حالی موفق شد جواز حضور در مرحله نهایی لیگ‌ ملت‌ها را کسب کند که سه بازیکن کلیدی خود یعنی علی اصغر مجرد، جواد کریمی و میثم صالحی را در اختیار نداشت. مجرد این روزها مراحل پایانی ریکاوری خود را پشت سر می‌گذارد و قطعا بهروز عطایی در تورنمنت‌های آینده حساب ویژه‌ای روی این سرعتی زن جوان باز خواهد کرد.

قبل از مسابقه پنجشنبه شب برابر لهستان با علی اصغر مجرد هم‌صحبت شدیم، در ادامه مصاحبه او با خبرنگار ورزش سه را می‌خوانید.

*با تیم ب تمرین می‌کنم

من الان دارم با تیم ب تمرین می‌کنم. آمادگی ۸۰ درصدی دارم و بدنم هم خوب است. باید ببینم آیا مسابقات کشورهای اسلامی را می‌رویم یا نه، تا بعدش برای قهرمانی جهان کمک کنم. از الان مشکلی برای بازی کردن ندارم و رسیدنم به قهرمانی جهان صد در صد است. فقط لیگ ملت‌ها را نبودم چون فشار بازی‌ها بالا بود. نمی‌دانم من را به مسابقات کشورهای اسلامی با تیم ب می‌فرستند یا نه، ولی بازی در لیگ ملت‌ها ریسک بالایی داشت و کادرفنی توجه زیادی به سلامتی ما کرد.

*از روند درمان میثم و جواد اطلاعی ندارم

من هر روز جواد را در فدراسیون می‌بینم. هم جواد کریمی و هم میثم صالحی تلاش می‌کنند به مسابقات برسند اما روند دقیق درمان‌شان را نمی‌دانم. خودم شرایط خوب و آمادگی نسبی دارم.

*مردم در خیابان می‌گویند از ژاپن انتقام بگیرید!

به نظرم هفته اول ناامید کننده نبود چون دو بازی از ۴ تا را بردیم ولی باخت به ژاپن سنگین بود و ما در خیابان هم که راه می‌رویم می‌گویند ژاپن را ببرید، ما خیلی کیف می‌کنیم. بعد از آن بازی می‌گویند تو را به خدا انتقام بگیرید! تیم ما جوان شد و شروعش سخت بود و در ادامه راه توانستند کنترل کنند. من خودم از دیدن بازی‌ها کیف می‌کردم. ما در زمین به انداره تماشاچی استرس نداریم و از بیرون دیدن خیلی سخت بود ولی به نظرم یک شاهکار تاریخی رقم خورد. قبل از این هم سال ۲۰۱۹ مرحله حذفی لیگ جهانی را رفتیم. در لیگ جهانی هفته به هفته فشار بازی‌ها سخت‌تر می‌شود و بازیکنان به اوج آمادگی می‌رسند. بازی در مرحله حذفی سخت است اما مطمئنم با این روند بازی خیلی خوبی را می‌بینیم.

*به پیروزی مقابل لهستان امید دارم

پیشبینی‌ سخت است اما توانایی برد لهستان را داریم. مطمئنم یک بازی جذاب را می‌بینیم و انشاالله با برد ما همراه باشد‌. من به طور استثنایی به این بازی امیدوارم چون با بازی‌هایی که از بچه‌ها دیدیم و هماهنگی آنها، همه عالی کار می‌کنند. دم همه بازیکنان گرم؛ کادرفنی هم خیلی خوب مدیریت و هدایت می‌کند‌. از صعود تیم خیلی خوشحال شدم.

*باید راه نسل طلایی را ادامه بدهیم

ما هم نسل هستیم و اینکه اتفاقاتی را که نسل گذشته رقم زدند، رقم بزنیم، خوشحال کننده‌ است و پرچم والیبال بالا می‌رود‌. هرجا می‌رویم اسامی نسل قبل را می‌آورند که افتخارات بزرگی کسب کردند. ما مثل برادران کوچک آنها هستیم و باید این راه را ادامه دهیم. ما همیشه بازیکن هستیم و وظیفه‌مان بازی کردن است اما باید راه آنها را ادامه دهیم. با اینکه لیگ ملت‌ها تورنمنت سنگینی است اما از پسش برآمده‌اند و امیدوارم اتفاقات بهتری بیفتد.

*لهستانی‌ها باید بیشتر استرس داشته باشند

به نظرم الان باید لهستان از ایران بترسد چون هم در المپیک و هم در لیگ ملت‌ها بین ده هزار تماشاچی در خانه خودشان به ما باختند. مطمئنم از الان استرس زیادی دارند و مربی‌هایشان راه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی می‌کنند تا تیم ما را شکست دهند. بچه‌های ما با صبوری خیلی راحت می‌توانند آن بازی را کنترل کرده و ببرند. خیلی بازی سخت است. ما در سال ۲۰۱۹، ۱۲ برد در مرحله مقدماتی آوردیم و فقط به برزیل، فرانسه و آمریکا باختیم. اما با این وضعیت لهستان با تیم دومش در مرحله حذفی ما را سه بر یک برد! سطح مسابقات خیلی بالاتر می‌رود. اما به هرحال لهستانی‌ها همیشه عادت به کری‌خوانی دارند. حتی در رده نوجوانان که با آنها بازی می‌کردیم کری می‌خواندند.

*برنده این بازی جزو ۴تیم نهایی خواهد بود

به نظرم پیشبینی مرحله نهایی خیلی سخت است ولی هم تیم ما و هم لهستان جزو قدرت‌های برتر جهان هستند و هر تیمی این بازی را ببرد در چهار تیم نهایی خواهد بود و می‌تواند در مرحله بعد برنده آمریکا و برزیل را هم ببرد. مردم همیشه انتظار بالایی از والیبال دارند ولی باید طبق داشته‌هایمان انتظار داشته باشیم.