ژاوی نمی تواند بارسلونا را در سفر به ایالات متحده همراهی کند و علت آن، حضور متعدد او با السد در ایران عنوان شده است.

سفر به ایران؛ علت غیبت ژاوی در تور آمریکای بارسا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فردا راهی آمریکا خواهد شد و در آنجا 4 بازی دوستانه پیش فصل برای این تیم پیش بینی شده است. مهمترینش قطعا بازی برابر رئال در لاس وگاس خواهد بود. 

از این فهرست می توان فهمید ژاوی روی 5 بازیکن حساب نمی کند: نتو، ریکی پویج، ساموئل اومتیتی، مارتین برایثویت و اسکار مینگسا خروجی های بارسلونا هستند و باید تا پایان نقل و انتقالات به دنبال یک تیم دیگر برای خود باشند.

 در این فهرست اما نام فرانکی دی یونگ به چشم می خورد. ستاره هلندی که بارسا با انتقال او به منچستر موافقت کرده ولی خودش اصرار به ماندن دارد. خوان لاپورتا، رئیس بارسا دیروز تایید کرده بود که دی یونگ به تور آمریکا خواهد رفت. با این وجود مشخص نیست که دی یونگ فصل بعد همچنان برای بارسا بازی خواهد کرد یا بالاخره به جدایی رضایت می دهد. 

نکته قابل توجه اما غیبت ژاوی در این تور است و مربی بارسلونا به دلیل مشکل گذرنامه و عدم دریافت ویزای آمریکا نمی تواند تیمش را در سفر به میامی همراهی کند.

موندودپورتیوو، نشریه نزدیک به باشگاه بارسلونا دقایقی پیش اعلام کرد که باشگاه به ژاوی اطلاع داده است که آمریکا به وی ویزا نداده و در تلاشند تا این مشکل را هر چه سریع تر حل کنند و او بتواند به تیم در میامی ملحق شود. 

دلیل ویزان ندادن آمریکا به ژاوی، سفرهای متعدد ژاوی همراه با السد به ایران است. ژاوی چه به عنوان بازیکن و چه مربی در سال های گذشته بارها به ایران سفر کرد و برابر استقلال و پرسپولیس قرار گرفت و حالا همین قضیه برای او مشکل ساز شده است. 

او آخرین بار 19 می 2019 در ایران حضور داشته است. طبق قوانین ایالات متحده، تمام کسانی که در گذرنامه های شان مهر ورود به ایران خورده باشد، برای ورود به آمریکا نیاز به مجوز ویژه دارند. بارسلونا به دلیل تعطیلی شنبه و یکشنبه باید تا دوشنبه برای رفع این مشکل صبر کند. در حال حاضر تنها ژاوی از اردوی بارسا با چنین مشکلی مواجه است و باید دید در نهایت چه زمانی می تواند راهی آمریکا شود.