استاد دانشگاه شیگاگو با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد: تهدیدهای آمریکا علیه ایران بازی انتخاباتی ترامپ است و ایران باید هوشیار باشد تا در تله نیفتد.

تهدیدهای آمریکا علیه ایران بازی انتخاباتی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پروفسور «ماروین زونیس» استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو است، وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت:

فشار علیه ایران با شکست مواجه شده است

ترامپ از نظر روانشناختی توانایی پذیرفتن شکست را ندارد

ماروین زونیس در ابتدا با اشاره به فشارهای آمریکا علیه ایران و شکست‌های اخیر این کشور در اعمال یکجانبه‌گرایی گفت: درست است که تحریم و فشار علیه ایران با شکست مواجه شده است اما ترامپ از نظر روانشناختی توانایی پذیرفتن هر چیزی را که به نظر برسد شکست او محسوب می‌شود را، به ویژه قبل از انتخابات آینده ندارد. بعلاوه، او مدعی است که کمپین فشار وی ناموفق بوده است. در حقیقت ، ترامپ و وزیر امور خارجه مدعی هستند که سیاست ایالات متحده موفقیت‌آمیز بوده است.

بانک‌ها اجازه تراکنش با ایران برای ارسال دارو را ندارند

وی در ادامه در مورد تحریم بانک‌های ایران که تهران را برای تامین دارو برای بیماران با مشکل مواجه می‌کند، گفت: ترامپ ادعا می‌کند که تحریم‌هایش اجازه می‌دهد داروها به ایران ارائه شود به شرطی که بانک‌های تأمین‌کننده چنین وارداتی را انجام دهند اما بانک‌ها اکنون اجازه تراکنش ندارند، در نتیجه داروها را به ایران نمی‌رسانند. 

رنج مردم ایران با وجود تحریم‌ها زیادتر شده است

من هم مثل بسیاری از افراد منتظر انتخاب بایدن هستم

ماروین زونیس با ابراز تاسف از تحریم‌ها در شرایط فعلی گفت: رنج مردم در ایران بسیار زیادتر شده است، من هم مثل بسیاری از افراد منتظر انتخاب جو بایدن هستم تا بتواند سیاست جدید ایالات متحده در قبال ایران را توسعه دهد.

این استاد دانشگاه گفت: این تحریم‌ها به سلامت مردم ایران آسیب می‌رساند. شکی نیست که مردم ایران از این تحریم‌ها رنج می‌برند.

احتمال وقوع جنگ بسیار بعید است

وی در مورد احتمال جنگ میان دو کشور عنوان کرد: من فکر می‌کنم احتمال وقوع جنگ بسیار بعید است. ترامپ خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست. آنچه او امیدوار است تغییر نظام در ایران است. معنای آن البته این است که ترامپ انتظار دارد مردم ایران که به شدت از تحریم‌های ایالات متحده رنج می‌برند اعتراض‌های داخلی را شروع کنند.

تهدیدهای آمریکا علیه ایران بازی انتخاباتی ترامپ است

ایران باید هوشیار باشد تا در تله نیفتد

ماروین زونیس هم چنین در مورد تهدیدهای اخیر ترامپ علیه ایران گفت: این تهدیدها تنش را افزایش می‌دهد، وی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ناچار است کهاین مطالب را بیان کند. متأسفانه، ایران در بازی انتخاباتی ترامپ به یک وسیله تبدیل شده است. در نتیجه این یک دوره بسیار خطرناک برای ایران است و هر لحظه امکان افزایش تنش و اتفاق خطرناک وجود دارد بنابراین ایران باید هوشیار باشد تا در این تله نیفتد.