بارسلونا با حضور قدرتمند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی باعث تعجب بسیاری از فوتبال دوستان شده است.

لیدز و سیتی بالاتر از بارسلونا با لواندوفسکی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تغییر شرایط باورنکردنی بارسلونا در چند هفته اخیر توجه بسیاری را در دنیای فوتبال به خود جلب کرده است. 

بارسا در فاصله دو هفته از باشگاهی بحران‌زده به سومین باشگاهی در اروپا که بیشترین هزینه را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی انجام داده تبدیل شد.

همه این اتفاقات به لطف تلاش لاپورتا برای تزریق بودجه به این باشگاه بود. او توانست به مبلغ مدنظرش برای جذب بازیکنان بزرگی که علاقه زیادی به آنها داشت دست پیدا کند و این کار را عملی سازد. 

مسئله دیگری که حالا وجود دارد  نحوه مدیریت شرایط ثبت قرارداد این بازیکنان است و رعایت فرپلی مالی در نظر گرفته شده از سوی مدیران این لیگ و اتفاقاتی است که در آینده رخ خواهد داد. بارسا برای رسیدن به این هدف باید بازیکنانی را به فروش برساند و تا 31 آگوست برای این کار فرصت دارد. 

بارسلونا تا به حال بازیکنانی چون فرانک کسیه، آندریاس کریستنسن، عثمان دمبله، رافینیا و روبرت لواندوفسکی را به خدمت گرفته است. سه بازیکن اول از این فهرست به صورت آزاد به این تیم ملحق شدند و دمبله هم قراردادش را با کاهش دستمزد تمدید کرد. 

هزینه پیوستن رافینیا به بارسلونا نزدیک به 55 میلیون یورو بود که ممکن است با بند پاداش به 65 میلیون یورو تبدیل شود. لوا هم با قراردادی به ارزش 45 میلیون یورو با بند خرید پنج میلیون یورویی به این تیم ملحق شد. 

به این ترتیب می‌توان گفت که بارسا تا به حال 100 میلیون یورو در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هزینه کرده که ممکن است به 115 میلیون یورو افزایش پیدا کند. 

به این ترتیب بارسا سومین تیم در اروپا با بیشترین هزینه در این پنجره تابستانی است. سیتی با 108 میلیون یورو و جذب ارلیگ هالند (60 میلیون یورو) و کالوین فیلیپس (48 میلیون یورو) در صدر این فهرست قرار دارد. تیم پپ امسال فروش خوبی هم داشته و 120 میلیون یورو به دست آورده، بنابراین از این نظر سود کرده است. 

دومین تیمی که بیشترین هزینه را در این پنجره کرده لیدز است که 105 میلیون یورو برای جذب شش بازیکن شامل برندن آرونسون (33 میلیون یورو)، لوییس سینیسترا (28 میلیون یورو)، تایلر آدامز (17 میلیون یورو)، راسموس کریستنسن (13 میلیون یورو)، مارک روکا (12 میلیون یورو) و دارکو گیابی (شش میلیون یورو) انجام داده است. آنها هم با فروش رافینیا حسابرسی خودشان را مثبت نگه داشته‌اند. 

بارسلونا در حالی با 100 میلیون یورو در جایگاه سوم است که بدون شک باید دست به فروش بازیکنانش بزند. این باشگاه در حال حاضر با فروش کوتینیو به مبلغ 20 میلیون یورو و ری مانای به مبلغ 2.5 میلیون یورو تنها 22.5 میلیون یورو سود از این طریق به دست آورده است. انتظار می‌رود که سه میلیون یوروی دیگر از انتقال ترینکائو به اسپورتین نیز به این مبلغ اضافه شود. 

بارسلونا در حال حاضر در انتظار موافقت فرانکی دی‌یونگ با پیوستن به منچستریونایتد است تا بتواند 75 میلیون یورو از این انتقال دریافت کند اما تا زمانی که این بازیکن با حضور در اولدترافورد موافقت نکند، این مبلغ در حساب بارسا نخواهد بود. 

مدیران بارسلونا در حال حاضر فشار زیادی روی این هافبک هلندی آورده‌اند بتوانند هرچه سریع‌تر او را به فروش رسانده و شرایط مالی این باشگاه را بهبود ببخشند. 

بارسلونا هم تراز با باشگاه‌های لیگ برتری که به نظر می‌رسد هیچ بحران مالی‌ای را تجربه نکرده‌اند هزینه کرده است. در حال حاضر چلسی با 97 میلیون یورو، آرسنال با 94 میلیون یورو و تاتنهام با 87 میلیون یورو پس از بارسا قرار دارند. 

بروسیا دورتموند، لیورپول، رئال مادرید و پاری سن ژرمن هم پس از آنها در این فهرست جای گرفته‌اند. با این حال شرایط بارسا از همه عجیب‌تر است. برای مثال، رئال که از شرایط مالی خوبی برخوردار است تنها 80 میلیون یورو برای جذب اورلین شوامنی هزینه کرد و آنتونیو رودیگر را به عنوان بازیکن آزاد به خدمت گرفت. 

با این حال، بارسلونا معتقد است تنها راه بهبود شرایط ورزشی و اقتصادی‌اش این است که بار دیگر به جمع تیم‌های درجه یک اضافه شده و تیمش را تقویت کند. لاپورتا عمیقا باور دارد که بارسلونا نا با قهرمانی دوباره می‌تواند درآمدش را افزایش دهد و بدهی‌هایش را پرداخت کنند. 

به همین دلیل حتی ممکن است این هزینه 100 میلیون یورویی با جذب ژول کونده و چند خرید غیرمنتظره دیگر حتی تا مبلغ 200 میلیون یورو نیز افزایش پیدا کند.