نامجومطلق می‌گوید مدیران فدراسیون فوتبال با تصمیمات خود آرامش را از تیم ملی گرفتند.

نامجومطلق: بزرگترین ضربه را به تیم ملی زدیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مجید نامجو مطلق ستاره پیشین استقلال و تیم ملی جدیدترین پیشکسوتی است که درباره تیم ملی ایران اظهارنظر کرده است. گفتگوی ما با بازیکن سابق استقلال و تیم ملی را در زیر بخوانید:

برکناری اسکوچیچ بدترین تصمیم بود 

درشرایط فعلی باوجود راکد بودن برنامه‌ها و تدارکات برای تیم ملی و زمان باقی‌مانده تا جام جهانی، به نظرم اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاد و شایعه برکناری اسکوچیچ و مذاکره با گزینه‌های دیگر بدترین تصمیم بود.

اعتماد و احترام به سرمربی خدشه دار شد 

قصد انتقاد یا حمایت از اسکوچیچ را ندارم اما مدیران فوتبال اگر قصد برکناری اسکوچیچ را داشتند باید ابتدا یک گزینه مناسبی را برای جانشینی وی انتخاب می‌کردند و سپس آن اتفاقات را رقم می‌زدند. با این کارها اعتماد و احترام به سرمربی خدشه‌دار شد و حواشی زیادی دامن تیم ملی را گرفت.

ما کاری کردیم که بازیکن اجازه دخالت پیدا کند 

وقتی بازیکن متوجه شود صندلی سرمربی ثبات لازم را ندارد، دیگر ارزشی برای وی قائل نخواهد شد و این رفت و برگشت برای تیم ملی مشکل ساز خواهد شد. حالا می‌بینیم که در فاصله ۳،۴ ماه تا جام جهانی بازیکنان به خودشان اجازه می‌دهند در مورد تیم ملی تصمیم گیری کنند و این جوی که راه افتاد اصلاً به نفع فوتبال ما نبود و بزرگترین ضربه را به تیم ملی زدیم.

چگونه می‌توان طارمی را کنترل کرد؟ 

کمیته فنی با صراحت اعلام می‌کند که اسکوچیچ برکنار شده و همین مسأله باعث تقابل موافقان و مخالفان و دو دستگی در تیم ملی شد. جمع کردن این حواشی در آینده بسیار سخت است و برای من جای سوال است که اسکوچیچ چگونه می‌تواند امثال مهدی طارمی را در مجموعه تیم کنترل کند و حالا هم هیچ تضمینی برای موفقیت تیمی که دو دسته شده وجود ندارد.

چرا سرمربی باید از فردا خودش بی خبر باشد؟

مشکل اصلی فوتبال ما به عدم ثبات در برنامه ریزی در تصمیمات مدیران برمی‌گردد به طور مثال جایگزینی گواردیولا به جای یوپ هاینکس در بایرن مونیخ باوجود عملکرد درخشان وی نشان از برنامه‌ریزی و احاطه مدیران این باشگاه به فوتبال داشت که در آینده باز هم جام‌های فراوانی کسب شد. متاسفانه در فوتبال ما تنها چیزی که وجود ندارد، نظم است و باید پرسید مربی‌ای که تیم ملی را به جام جهانی برده، فارغ از توجه به رزومه‌اش، چرا باید از فردای خودش خبر نداشته باشد؟ اگر نیاز به تغییرات بود باید بلافاصله بعد از صعود انجام می‌گرفت نه حالا که تنها ۳،۴ ماه تا بازی‌های حساس جام‌جهانی و تقابل با تیم‌هایی که در اوج آمادگی و حداکثر توان فنی و بدنی قرار دارند مانده است.

اسیر تصمیمات غیر حرفه ای هستیم 

شرایطی را برای تیم ملی رقم زدند که مربی،بازیکن و اهالی فوتبال در این فرصت کم تکلیف خود را نمی‌دانند و اسیر تصمیمات غیرحرفه‌ای شده‌اند. امیدوارم دوباره آرامش به تیم ملی بازگردد.