حامد حدادی بار دیگر یکی از گزینه های کسب عنوان MVP در کاپ آسیاست.

حامد حدادی را ستاره آسیا کنید ( عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در جریان برگزاری بسکتبال کاپ آسیا در جاکارتا اندونزی، سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده و با معرفی 12 بازیکن از تیم های مختلف، از کاربران خواسته است تا ارزشمندترین بازیکن مسابقات تا پیش از آغاز مرحله یک چهارم نهایی را انتخاب کنند که از بین ملی پوشان، نام حامد حدادی نیز در این بین دیده می شود که تا زمان نگارش این مطلب، با بیش از ٢٣٣٦ رأی در جایگاه چهارم این نظرسنجی قرار گرفته است.

* حدادى به دنبال پنجمین عنوان MVP آسیا

ستاره بسکتبال ایران و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال آسیا که پیش از این 4 بار عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت ها را کسب کرده است، به طور میانگین در هر یک از 3 پیروزی ایران 7. 14 امتیاز به دست آورده و با میانگین 7. 13 ریباند، 3. 4 پاس گل و 3. 2 بلاک شات در هر مسابقه، بهترین عملکرد را در این 3 مشخصه در بین بازیکنان ایرانی داشته است. حدادی همچنین از حیث میانگین ریباند و بلاک شات، در میان 3 بازیکن برتر جام قرار دارد.

*ستاره لبنان، صدرنشین نظرسنجى مردمى

فردی که در این نظر سنجی بیشترین رأی را کسب کرده، وائل عرقجی لبنانی است که اصلی ترین نقش را در سرگروهی لبنان در گروه D ایفا کرد و در هر 2 بازی خود حداقل 20 امتیاز کسب و میانگین 5. 5 پاس گل در هر مسابقه را نیز به ثبت رسانده است. نفر دوم این نظرسنجی، احمد الدویری، بازیکن ترکیه ای الاصل تیم اردن، است که پس از 9 سال دوباره در این رقابت ها حاضر شده و با آمار 5. 14 امتیاز، 14 ریباند و 8. 3 پاس گل، نقش مهمی در صعود کشورش به جمع 8 تیم برتر داشته است. سومین نفر، ثردی راوانا فیلیپینی است که با میانگین 9 امتیاز، 5. 4 ریباند و 3. 2 پاس گل، تا پیش از حذف فیلیپینی ها رهبری این تیم در داخل زمین را بر عهده داشت.

ستاره تیم ملى لبنان فعلا در صدر این نظرسنجى مردمى قرار دارد

دو نفر بعدی این فهرست ستاره های ژاپن و اندونزی هستند. یوتا واتانابه که با ثبت میانگین بیش از 15 امتیاز در هر بازی و اثرگذاری 8. 17 نقشی محوری در صعود ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی داشته است و مارکس بولدن آمریکایی که یک تنه اندونزی را تا مرحله حذفی رساند و آمار فوق العاده 8. 21 امتیاز، 3. 11 ریباند و 8. 2 بلاک و بیش از 54 درصد موفقیت در پرتاب های منطقه ای را به ثبت رسانده است.

عبدالوهاب الهموی ستاره سوریه در این فهرست است که در بازی حساس این تیم مقابل قزاقستان 15 امتیاز و 16 ریباند را ثبت کرد و باعث صعود این تیم از مرحله گروهی شد. او همچنین پرچمدار تیمش در میانگین امتیاز، ریباند، بلاک شات و اثرگذاری است. سنتر آمریکایی کره جنوبی یعنی را گونا دیگر بازیکن حاضر در این فهرست است که با شوت زنی فوق العاده و به ثبت رساندن میانگین 3. 19 امتیاز و 3. 11 ریباند در هر مسابقه، مهم ترین بازیکن کره ای ها در کسب صدرنشینی گروه B بالاتر از چین بوده است. چین تایپه نیز که با شکست دراماتیک مقابل اردن از رسیدن به جمع 8 تیم برتر رقابت ها بازماند، یک نماینده در این فهرست دارد و آن هم بازیکن 22 ساله آنها لین تینگ چین است که در شکست مقابل چین 30 امتیاز را به دست آورد. اما رتبه دهم این نظر سنجی را بازیکنی به خود اختصاص داده است که یکی از شانس های اصلی کسب جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات است و او کسی نیست جز تون میکر استرالیایی. این سنتر 25 ساله که سابقه بازی در تیم های میلواکی، دیترویت و کلیولند را دارد، در سه مسابقه خود آمار 7. 16 امتیاز و 7. 7 ریباند را به ثبت رسانده است. نماینده چینی ها در این فهرست گو چوئن 30 ساله است که با کسب 8. 18 امتیاز و ثبت میانگین اثرگذاری بالای 20 در هر مسابقه، نقش مهمی در راه صعود چینی ها به جمع 8 تیم برتر ایفا کرده و شوت آخر و پیروزی بخش این تیم در بازی مقابل بحرین را نیز وارد سبد حریف کرد.

آخرین بازیکن حاضر در این فهرست نیز ستاره جوان و 22 ساله نیوزلندی ها یعنی فلین کامرون است که به طور میانگین در هر مسابقه میانگین 5. 12 امتیاز و اثرگذاری  8. 16 را به ثبت رسانده است.

گفتنى است؛ علاقه مندان به بسکتبال مى توانند به مراجعه به این لینک به حامد حدادى راى دهند.