درخشش مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو، او را در بین بازیکنان برجسته حاضر در جام جهانی قرار داده است.

مهدی طارمی؛ ستاره ایران در جام جهانی 2022
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تنها بازیکنی که در فصل گذشته فوتبال پرتغال بیشتر از مهدی طارمی گل زد، داروین نونیز 100 میلیون یورویی بود. 

اگر تعداد گل‌ها و پاس گل‌ها را با هم جمع کنید، این ستاره ایرانی از هر بازیکنی که در لیگ پرتغال حاضر بود پیشی می‌گیرد چون او 20 گل به ثمر رساند و 13 پاس گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کرد. 

او یکی از بهترین بازیکنان در فوتبال اروپا بوده است و بدون شک اسلحه اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. 

طارمی در 29 سالگی در اوج دوران فوتبالش قرار دارد. قدرتمند، باهوش، با توانایی بازی هوایی خوب و توانایی همکاری با دیگر بازیکنان در زمین. این ویژگی‌های اصلی با آمادگی بدنی خوب او همراه شده است. امروزه تعداد مهاجمان قابل اعتمادتر از او در فوتبال آسیا بسیار کم است و بخش مهمی از بار هجومی تیم ملی ایران روی دوش این بازیکن قرار دارد.

او اولین بازی ملی‌اش را در سال 2015 و در دیدار دوستانه برابر ازبکستان انجام داد. طارمی در آن زمان یکی از بازیکنان شناخته شده لیگ این کشور بود و از سال 2010 به صورت حرفه‌ای بازی می‌کرد. 

این بازیکن در سن 20 سالگی مجبور به گذراندن خدمت سربازی شد و همین وقفه‌ای در رشد فوتبالی او ایجاد کرد اما یک سال بعد به ایرانجوان پیوست، بهترین گلزن لیگ دسته دوم شد و سپس به پرسپولیس ملحق شد که یکی از بزرگترین باشگاه‌های حاضر در ایران است. 

او از سال 2014 به مسیر رشدش ادامه داد تا به مهاجم قابل اعتماد و درخشان امروز تبدیل شد. او قهرمانی لیگ ایران را در کارنامه دارد و دو بار در سال‌های 2016 و 2017 به عنوان بهترین بازیکن این کشور انتخاب شد و بهترین گلزن این رقابت‌ها لقب گرفت. 

همین جا بود که توجه باشگاه‌های اروپایی به او جلب شد اما این الغرافه قطر بود که در سال 2018 به عنوان مقصد بعدی او انتخاب شد. او 18 ماه در این تیم حضور داشت و سپس به پرتغال رفت. 

او در اولین فصل حضورش در ریو آوه در 30 بازی 18 گل زد و بالاتر از بازیکنانی مانند موسی مارگا، الکس تلس و برونو فرناندز به عنوان بهترین گلزن رسید. او خیلی زود درخشید و پورتو برای به خدمت گرفتن او تردید نکرد. 

طارمی اولین گل ملی‌اش را در سپتامبر 2015 به ثمر رساند و از آن زمان به بازیکن مهمی برای تیم ملی تبدیل شد. گل‌های او نقش مهمی را در کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2018 روسیه ایفا کردند، رقابتی که ایران چند سانتیمتر با صعود به مرحله یک هشتم فاصله داشت اما طارمی نتوانست از موقعیت خوبی که برابر پرتغال به دست آورده بود استفاده کند. 

او در سال 2019 در جام ملت‌های آسیا دو گل زد و تیمش در نهایت سوم شد. این بازیکن در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 نیز با هفت گل و شش پاس گل در 13 بازی نمایش خوبی داشت. 

آمار طارمی به خوبی ارزش او برای تیم ملی ایران را نشان می‌دهد و او آماده است تا قدرتش را با درخشش در جام جهانی 2022 قطر نشان دهد.