با وجود در اختیار داشتن یک نسل طلایی، تیم ملی والیبال ایران برای موفقیت و حتی کسب عنوان به برنامه ریزی دقیق تری احتیاج دارد.

نگران کننده؛ هشدار بزرگ و زنگ خطر برای  تیم ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

‌به گزارش "ورزش سه"، نمی‌توانیم چشم‌مان را روی این واقعیت که والیبال در سال های اخیر به لحاظ کسب نتایج و نفوذ در خانه های مردم موفقیت خیره کننده ای داشته، ببندیم. صد البته داشتن یک فدراسیون با ثبات نیز در رقم‌خوردن این اتفاق تاثیرگذار بوده و نباید منکر این قضیه شد.

در یک ماه اخیر نمایش های جذاب تیم جوان شده ایران یک بار دیگر شور، اشتیاق و هیجان را به خانه های مردم تزریق کرد. باز هم اگر از این موفقیت هیچ سهمی برای فدراسیون قائل نشویم، بی انصافی است. اقداماتی نظیر اعتماد به کادر ایرانی و پرورش جوانانی که حالا تیم ملی بزرگسالان را تشکیل داده‌اند قطعا از تصمیمات کلان فدراسیون نشات گرفته و باید به آن ها اشاره کرد.

اما همه این تعریف و تمجیدها را که کنار بگذاریم باید به ضعف های موجود هم اشاره کنیم. در بازگشت به ایران کاپیتان تیم ملی صحبت های قابل تاملی را مطرح کرد. وقتی از میلاد عبادی پور در مورد شروع بد ما در لیگ ملت‌ها پرسیده شد او به یک ضعف بزرگ اشاره کرد و آن هم عدم رقابت تدارکاتی مناسب با تیم های بزرگ دنیا بود. اتفاقا حرف کاپیتان تیم ملی بسیار، بسیار و باز هم بسیار درست است. تیمی در این سطح برای رفتن به یک تورنمنت بزرگ مثل لیگ ملت‌ها به بازی های تدارکاتی خوبی احتیاج دارد؛ معضلی که اکثرا در سال های اخیر وجود داشته و فدراسیون باید آن را برطرف کند.

یکی دیگر از مسائلی که میلاد به آن ها اشاره کرد بحث زیرساخت و امکانات بود. این بار کاپیتان در پاسخ به سوال درباره شکست سنگین ما به ژاپن تاکید کرد که این مسائل با حرف زدن درست نمی شود. بد نیست اگر جمله کوتاه کاپیتان تیم ملی در این باره را بخوانید که گفت: چیزهایی که ژاپنی ها در فدراسیون و بحث تمرینی‌شان دارند، ما یک هزارم آن را هم نداریم.

صد البته که حالا ما یک نسل طلایی و جذاب دیگر در اختیار داریم که حتی با آن رویای رفتن روی سکو‌ در مسابقات جهانی و المپیک را در سر می پرورانیم اما به قول میلاد این چیزها با حرف درست نمی شود. حمایت به موقع خود و اشاره به ضعف ها هم به وقتش. این تیم با تمام جذابیتش به توجه بیشتر و برنامه ریزی درست تری احتیاج دارد و این هم مشخصا کار فدراسیون است؛ فدراسیونی که در بسیاری از زمینه ها فوق العاده بوده اما برخی ضعف های موجود ترس را به پیکره والیبال دوستان می اندازد که نکند به واسطه آن ها نتوانیم به آرزوهای خود با این نسل جذاب برسیم. پس نباید در باد تعریف و تمجیدها خوابید و مهم تر این که صعف های بنیادی این چنینی را حل کرد.