در شهری که مدرن‌ترین ورزشگاه فوتبال ایران در آن حضور دارد، دیگر خبری از تیم‌های لیگ برتری و یا حتی لیگ یک و دویی هم در فصل جدید نخواهد بود.

فوتبال مشهد در آستانه نابودی کامل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که تیم شهرخودرو مشهد در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل، به رقابت‌های لیگ یک سقوط کرد؛ البته عنابی‌پوشان مشهدی از همان هفته‌های نخست به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی کاندیدای نخست سقوط بودند و تلاش مضاعف در نیم‌فصل دوم برای بقا بی‌ثمر بود تا نماینده خراسان رضوی بعد از 8 فصل حضور در سطح اول فوتبال ایران به لیگ یک سقوط کند.

شهر خودرو و انحلالی که امروز و فردا رسمی می‌شود!

مدیران شهرخودرو که تیم‌شان با بدهی حدود 20 میلیارد به میروسلاو و کوزین مواجه است و هم‌چنین بدهی‌های سنگین به بازیکنان داخلی دارد، بعد از سقوط تیم مشهدی به دنبال واگذاری امتیاز آن بودند و در طی روزهای گذشته جلساتی برای واگذاری امتیاز انجام شده اما با وجود قیمت‌گذاری 24 میلیاردی، توافقی برای فروش امتیاز صورت نگرفته تا در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع لیگ یک، تکلیف تیم مشهدی نامشخص باشد.

تجربه مشابه در مشهد روایت می‌کند که احتمالاً شهرخودرو هم مسیر سیاه‌جامگان را می‌رود؛ تیمی که از لیگ برتر به لیگ یک رفت و به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی، تا پیش از رسیدن به هفته پنجم رقابت‌ها، در دو مسابقه غیبت داشت و در نهایت با حکم کمیته انضباطی به لیگ دسته سوم سقوط کرده و با تصمیم مالکان باشگاه منحل شد. این روایت شاید طی روزهای آینده این‌بار برای تیم شهرخودرو بازخوانی شود و انحلال عنابی‌پوشان مشهدی دور از ذهن نیست.

گفتنی است که شهرخودرو براساس حکم فیفا به دلیل شکایت میروسلاوو مهاجم اوکراینی سابق و استفان کوزین مربی ایتالیایی پیشین، از سه پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شده تا عملاً با توجه به جدایی پرشمار بازیکنان فصل گذشته، مشهدی‌ها راهی جز انحلال تیم‌شان نداشته باشند!

فروش امتیاز پیام در مرحله پایانی

پیام خراسان تیمی قدیمی و ریشه‌دار در فوتبال مشهد است که بعد از یک دهه غیبت، سال گذشته در مشهد تلاش شد تا این تیم پرطرفدار احیا شود؛ با خرید امتیاز در لیگ دو، فرآیند احیای پیام کلید خورد اما سبزپوشان در اواسط فصل با مشکلات مالی مواجه شدند و در نهایت در روزهای پایانی موفق شدند در لیگ دو به سختی باقی بمانند و سهمیه خود را حفظ کنند.

حسین‌زاده مالک باشگاه پیام با گلایه تند از عدم همراهی مسئولان استانی در حمایت از تیمش اعلام کرده که مجوز خروج امتیاز از استان را دریافت کرده و برای فروش آن به توافق نهایی دست پیدا کرده تا در لیگ دسته دوم هم سال آینده مشهد در لیگ برتر تیمی نداشته باشد و در سه سطح اول فوتبال ایران (لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو) خراسان رضوی بدون تیم باشد، اتفاقی باورنکردنی و عجیب که در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است!

نابودی فوتبال مشهد و ورزشگاه مدرنی که خاک می‌خورد

انحلال احتمالی شهرخودرو و فروش امتیاز پیام باعث شد تا مشهدی‌ها در فصل آینده تنها دو تیم در لیگ دسته سوم داشته باشند، تیم‌هایی که هنوز شرایط‌شان برای ادامه همکاری مشخص نیست و دور از ذهن نیست که تیم‌های «شادکام مشهد» و «شریعت‌نوین مشهد» هم به سمت انحلال قدم بردارند.

فوتبال مشهد در شرایطی بدون تیم در سطوح بالای فوتبال ایران است که در این شهر علاقه‌مندان پرشماری حضور دارند و هم‌چنین، مدرن‌ترین ورزشگاه ایران در شهر مشهد جای گرفته اما حالا با انحلال شهرخودرو و فروش امتیاز پیام، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد عملاً بلااستفاده شده و احتمالاً در فصل جدید لیگ برتر میزبان تیم‌هایی خواهد شد که امکان میزبانی در شهرهای خود را ندارند، اتفاقی که در فصل گذشته نیز مشابه آن بارها و بارها رخ داد.

سقوط آزاد فوتبال مشهد در شرایطی رخ داده که در اتفاقی بی‌سابقه، یک عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از مشهد انتخاب شده اما حضور احسان اصولی نه تنها کمکی به فوتبال مشهد نکرده که حالا اتفاقی بی‌سابقه و کم‌نظیر را در فوتبال مشهد رقم زده است؛ این‌که مشهدی‌ها بعد از بیش از یک دهه حضور در سطح اول، دوم یا سوم فوتبال ایران، بدون تیم در این رقابت‌ها هستند!