مجری برنامه شب‌های فوتبالی جملات عجیب را خطاب به سرمربی فصل گذشته سپاهان به زبان آورد.

حذف 10 ساله محرم نویدکیا از فوتبال ایران!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در برنامه شب‌های فوتبالی که از شبکه ورزش پخش می‌شود، انتشار تصویری از محرم نویدکیا روی اسکرین این برنامه همراه با صحبت‌های شگفت‌انگیز از سوی مجری برنامه تبدیل به یک آیتم غیر منتظره در این برنامه شد.

مجری جملات خود را با این کلمه آغاز کرد "این دوستمون"؛ که به نظر لفظی تحقیرآمیز می‌آمد و مشخص بود که در پی این کلمه حملات به محرم نویدکیا از راه خواهد رسید. صحبت‌های میر، مجری برنامه البته نکته تازه‌ای نداشت اما پر از کلماتی بود که معمولا در مدیوم تلویزیون کمتر به زبان مجریان می‌آید و اینطور به نظر می‌آمد که این موضوع در واکنش به چیزی یا مسئله‌ای (مثل حاضر نشدن نویدکیا به گفت‌وگو) است.

نکاتی که میر به آن اشاره می‌کند مسئله هزینه زیاد باشگاه سپاهان و همچنین تمسخر استعفاهای محرم در طول فصل و دادن حکم بسته شدن پرونده این مربی جوان در فوتبال ایران است؛ نکته‌ای عجیب که مشخص نیست چرا و با گذشت دو هفته از پایان رقابت‌های لیگ برتر ناگهان تبدیل به موضوعی برای نیش و کنایه شده است.

البته چه بهتر که ویدیوی این صحنه را ببینید و خود درباره آن قضاوت کنید اما شاید بد نباشد از محرم نویدکیا اندکی دفاع هم کرد؛ مربی که در دو سال گذشته با عنوان دوم و سوم به کار خود پایان داده و این نتیجه فاجعه‌آمیزی برای وی محسوب نمی‌شود. 

همچنین به خاطر داشته باشیم که با وجود عصبانیت در آخرین نشست مطبوعاتی سال و همینطور بسیاری از بازی‌های فصل، محرم نویدکیا مربی‌‍‌ای بود که در تمام فصل جانب احترام همه ارکان فوتبال را نگه داشت و این رفتار در مقایسه با اغلب سرمربیان لیگ، ستایش برانگیز است. و نباید از یاد برد که او سبک جدیدی از مربیگری را وارد ایران کرد و معتقد است آینده فوتبال به همان سو می‌رود؛ یعنی احترام به تمامی ارکان فوتبال و دوری جستن از بهانه در قبال ناکامی‌‌ها برای وزن دادن به بعد فنی مربیان.

حالا بد نیست صحبت‌های مجری شب‌های فوتبالی درباره نویدکیا را با هم مرور کنیم: «این دوست‌مان آقای محرم نویدکیا یک اتفاق عجیب در فوتبال بود و شاید برای همیشه هم از فوتبال ما حذف شد و دیگر هیچ‌وقت هیچ باشگاهی حتی سپاهان به او اعتماد نکند. حضور او شبیه فیلم‌های هندی بود؛ قهر می‌کرد، در هواپیما باز می‌شد و همه برایش دست می‌زدند و دوباره می‌آمد. آخرین روزی هم که رفت جمله عجیبی گفت که شاید استفاده نکنیم بهتر است؛ گفت فلان تیم ملی باید آن کار را انجام می‌داد اما نداد. داستان را مسکوت گذاشت و رفت.

سپاهانی که میلیاردی هزینه می‌کند قاعدتا انتظار داشت با این فرد به نتایج قابل قبولی برسد اما نرسید. شاید خیلی هم اخلاقی صحبت می‌کرد و قابل احترام هم بود اما به نظر می‌رسد این فرد به پایان فوتبالش در‌ حوزه سرمربیگری رسید. شاید ۵ یا ۱۰ سال بعد بتواند برگردد و در فوتبال حضور داشته باشد اما به نظر می‌رسد حداقل باشگاه سپاهان هیچ‌وقت به او اعتماد نخواهد کرد و از فوتبال رفت.»

پس از مرور این جملات عجیب از مجری برنامه شب‌های فوتبالی دوباره این موضوع به ذهن‌مان خطور می‌کند که شاید کمترین حق محرم نویدکیا که یکی از موجه‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌آید؛ مورد تمجید اهالی رسانه از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی این مربی قرار گیرد نه تخریبش به این شکلِ عجیب و غیرمنتظره! ضمن اینکه در بحث فنی نیز نمی‌توان مربی‌ای که توانسته در سال اول حضورش بیشترین امتیاز یک نایب قهرمان را در تاریخ 21 ساله مسابقات کسب کند ( 65 امتیاز در لیگ بیستم) و در لیگ بیست و یکم نیز در بسیاری از فاکتورهای آماری سپاهان را تبدیل به بهترین تیم لیگ برتر کرده و تیمش همواره فوتبالی هجومی و چشم‌نواز را ارائه داده است، این‌طور با قاطعیت برای 5 یا 10 سال از فوتبال ایران حذف کرد!