خبر بد برای رقبای منچستر سیتی در فصل بعدی لیگ برتر. کارشناسان آمار Analytics FC با دقت کامل نقاط قوت "ارلینگ هالند" مورد ارزیابی قرار داده اند. کلوپ و لیورپول، توخل و چلسی و باقی مدعیان مبارزه سختی را در پیش خواهند داشت.

ارلینگ هالند، شیری که می‌خواهد سلطان باشد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه ، "انالیستیک اف سی" یک متخصص تجزیه و تحلیل امار و ارقام فوتبال و ارائه دهنده راه حل های مبتنی به اطلاعات است. کمپانی معتبری که  خدماتی در تجزیه و تحلیل و عملکرد و پتانسیل تجاری مشتریان، دستیابی به اهداف استراتژیک بلند مدت، ارتقا و رشد بازیکنان، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و آژانس‌های فوتبال جهان عرضه می کند.

آنالیز و بررسی میکروسکوپی دقیق اخیر این کمپانی پاسخ به این سوال است؛ آیا هالند قادر خواهد بود منچسترسیتی را به سطح بالاتری ارتقا دهد؟، او چه چیزی را برای سیتی به ارمغان خواهد آورد؟، کجا باید پیشرفت کند و چگونه می توان جلوی او را گرفت؟

بر کسی پنهان نیست؛ سیتی ارتقای درجه می خواهد، بالاترین درجه ممکنه فوتبال اروپا، هدف نهایی است.در رقابت های هیجان انگیزی در لیگ برتر، با فوتبالیست های فوق العاده ای که هر هفته به مبارزه می پردازند، جذب بازیکنی در اندازه ای هالند، جذابیت ها را بطور حتم افزایش خواهد داد. منخصصان انالیتکس که با باشگاه های لیگ برتر کار می کنند با استفاده از پلتفرم جستجوی خود(TransferLab) در صدد پاسخ به سوال یورگن کلوپ سرمربی لیورپول که هالند را "Beast” خوانده بود، افتاده اند؛ چگونه می توان خطرات و تهدیدات این "دیو" را محدود کرد؟ و تاثیرات مثبت او برای سیتی چه خواهد بود؟

ارلینگ هالند، نوجوان بلند بالا با پیراهن سیتی

عروسی شیران!

*شاید ترس رقبای سیتی قابل بخشش است، و واهمه از خرید هالند قابل درک: سیتی فصل گذشته در حالی که عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد، ٩٩ گل به ثمر رساند و اکنون یک دستگاه کامل غیرقابل مهار و قدرتمند یک متر و نود و سه سانتیمتری خریداری کرده است. شیر جوان مغرور و با اعتماد بنفس می خواهد سلطان باشد. گواردیولا و سردمداران سیتی نیز. این یک عروسی معمولی نیست. عروسی شیران است. و جشن و سرور در راه.

شیر جوان و قبراق طی ٦٧ بازی ٦٢ گل برای بوروسیا دورتموند به ثمر رساند. با اندامی درشت و قدرت بدنی مثال زدنی. در میدان بازی خواب ترسناک هر مدافعی است. عملکرد عالی او در جنگل میادین فوتبال و بویژه محوطه جریمه، هالند را در رده اول مهاجمان پنج لیگ برتر اروپا قرار داده است.

اگرچه ما و تیمو ورنر در چلسی خوب می دانیم، لیگ برتر آزمون سخت تری در مقایسه با بوندسلیگا آلمان خواهد بود. هالند با دستمزد هفتگی ٣٧٥٠٠٠ پوندی و خوی دردندگی ذاتی، آش بسیار دهن سوزی برای رقبای گواردیولا و سیتی خواهد بود.

او خوب میداند به چه جنگل کبرایی وارد شده است. درسش را می داند. پدرش زمانی بازیگر منچسترسیتی بود که مورد غضب، کینه و انتقام روی کین کاپیتان منچستر یونایتد قرار گرفت. از ننگین وقایع تاریخ لیگ برتر. هالند پدربعد از ان به اخر خط رسید و از فوتبال خداحافظی کرد.

با غرش و اعتماد نفس پا به جنگل لیگ برتر می گذارد

اما آنالیز :

شوت های دائمی:

ارلینگ هالند رکورد چشمگیری در گلزنی دارد. در طول دوران حرفه ای خود به طور میانگین در هر بازی یک گل به ثمر رسانده است. جوان ترین و سریع ترین بازیکنی است که به ٢٠ گل در لیگ قهرمانان رسیده است.  تنها در ١٤ بازی با ٢٠ سال سن.

در پس آمارهای شگفت انگیز، راه و رسم آزمایش شده و شیوه و استایل خاصی وجود دارد و هالند دائما در تکامل ان است. او با تعیین محوطه خود و اشغال و تسخیر مناطقی از زمین که احتمال گلزنی در آن‌ها بیشتر است، شانس موفقیت خود را بالا برده است.

یاش تاکور، تحلیلگر آنالیتکس می گوید: "هالند تیرانداز است، اسلحه ایی دارد با حجم زیاد و فشنگ های بسیار. این به این معنی نیست شوت های او کارایی ندارد. او مرتباً در طول بازی دروازه بان حریف را آزمایش می کند. از زمان پیوستن به دورتموند، درصد شوت‌های درون دروازه او کمی  کمتر از ٥٠ درصد است"

به طور متوسط در هر ٣.٥٦ دقیقه شوت می زند و بطور میانگین از چهارمین موقعیت و شانس خود  گل می سازد. برای مقایسه کافیست اضافه کنم؛ بهتر از کیلیان امباپه، کریم بنزما و رابرت لواندوفسکی.

این بازیکن ٢١ ساله به طور مداوم بیشتر از حد انتظارات کارشناسان عمل می کند. در فصل گذشته ٢٢ بار برای دورتموند گل زد، از این تعداد گل ١٥ گل پیش بینی نشده از موقعیت های نه چندان استثنایی بوده است. این بدان معناست هالند، تنها متکی به لقمه های "هلو برو تو گلو" اماده هم تیمی های خود نیست، و از موقعیت های ٦٠-٤٠ نیز نهایت استفاده را می کند.

شکارچی قابل در محوطه جریمه

همانطور که همه می دانیم فوتبال بازی ساده است. مطالعات نشان می‌دهد که بیش از ٧٠ درصد گل‌ها از درون محوطه جریمه به ثمر می‌رسد، از این رو این جایی است که بهترین و پرکارترین مهاجمان نیش می زنند و زهر خود را می ریزند و طعمه را به نیش می کشند.

دفتر کار هالند در محوطه جریمه است. و به طور متوسط همیشه از فاصله ١٢ متری دروازه گل می زند.

تاکور می‌گوید: "زمانیکه به گل های هالند در دورتموند نگاه می کنیم، بطور دائمی می بینیم که او از قیمتی ترین بخش محوطه جریمه، دقیقا در برابر چارچوب دروازه استفاده می کند. ".

گرافیکی که الگوی شوت‌زنی هالند را به تصویر می‌کشد، فقط محوطه جریمه را نشان می‌دهد و به ندرت از محوطه خارج می‌شود. در واقع ٩٥ درصد گل های او در این فصل در آن ناحیه زمین به ثمر رسیده است.

این ملی پوش نروژی که تاکنون ١٧ بازی ملی و ١٥ گل نیز برای کشورش زده است، و در این بین طیف وسیعی از گل های مختلف را به نمایش گذاشته است، مهارت در شوت های مرگبار معروف به Piledrivers تا چیپ های ماهرانه ارام و قرار دادن توپ بالای سر و فراتر از دسترس دروازه بان.

تاکور اضافه می‌کند: "ویژگی‌ها او در سیتی که مرتباً فرصت‌ ها و موقعیت های بسیاری  باکیفیت بالا ایجاد می‌کند در جهت پیشرفت هر دو سوی طرفین خواهید بود. سیتی و هالند ترکیب خوبی خواهند ساخت"

اشغال مناطق خالی

سیتی به شدت حریفان را تحت فشار می گذارد. از تسلط خود روی توپ برای ایجاد فرصت هایی برای سانتر از خطوط کناری یا  کناره های محوطه جریمه استفاده می کند.

آنها در کنترل توپ صبور هستند و دائما مثلث هایی در دو جناح می سازند و مکررا بازیگری از عقب به سه ضلعی می پیوندد. مواجه دائمی با این سیستم و و موج دائمی برای مدافعان بسیار دشوار است و حتی تمرکز بهترین بازیکنان را در طول ٩٠ دقیقه کاهش می دهد.

نتیجه این است؛ سیتی در فصل گذشته، ٥٥٠ سانتر داشته است؛ بیش از هر تیم دیگری در اروپا. در لیگ برتر نیز بیشترین سانتر و پاس های کوتاه از دو جناح چپ و راست محوطه جریمه متعلق به سیتی است. از دل همان مثلث ها و بازیکن کمکی.

این پاس‌ها در محوطه پنالتی، موقعیت‌هایی را در مناطق با ارزش و گران بهای منطقه جریمه برای گل زدن که پیش از ان به ان اشاره شد، ایجاد می‌کنند، جایی که هالند برخلاف اکثر مهاجمان فعلی سیتی پس از جدایی سرجیو آگوئرو، می تواند در ناحیه مورد علاقه اش مدافعین را دائما ازار دهد و به شکار و فتح دروازه ها بپردازد.

انچه که گواردیولا هرگز به ان اعتراف نکرد. غیبت یک نوک حمله کشنده و زهر دار.

تاکور در این باره می‌گوید: "با حضور مخرب و دائمی در محوطه جریمه، هالند مدافعان میانی را مشغول می کند و قدرت پر کردن فضاهای خالی را از ان ها می گیرد و عمدتا ان ها را در زاویه و نقطه کور توپ قرار می دهد. هالند بطور حتم جای خالی نوک حمله را در سیتی پر خواهد کرد."

سرعت و شتاب

هالند با ٨٨ کیلو وزن یک "بازیگر بزرگ و قدرتمند"بشمار می رود، علاوه بر قدرت فیزیکی، سریع است. سرعت را در حرکات خود می امیزد و این مشکل عظیمی برای مدافعان می سازد.

مهاجم سابق دورتموند در فصل گذشته بوندسلیگا با سرعت ٣٥.٩٤ کیلومتر در ساعت به پنجمین بازیکن سریع بوندس لیگا تبدیل شد. این رکورد او را در بین ١٠ بازیگر سریع لیگ برتر  قرار می دهد، سریعتر از اکثر مدافعان، به استثنای آنتونیو رودیگر که در تابستان از چلسی به مادرید رفت.

تاکور دو این باره می گوید: «جنب و جوش و سرعت هالند مسلما مخرب ترین سلاح اوست. او از از حرکات استارت-استاپ, سلام و خداحافظی (شتاب، ایست ناگهانی و شتاب دوباره) مکرر استفاده می کند. این حرکت نه تنها مدافعان را از تعادل خارج می کند بلکه با استفاده دوباره از شتاب سریع خود، ناگهان چند متر ارزشمند را در برابر مدافعین بدست می اورد و به سوی جلو پیش می رود. 

او همیشه با تعقیب کنندگان خود فاصله ایجاد می کند. و در این فضا فرصت و قدرت عمل بیشتری برای مانور و تصمیم گیری دارد.»

هالند به معنای سنتی و انگلیسی آن، یک سنتر فوروارد یا مهاجم نوک حمله نیست، اما به هر حال بازیکن مناسب و قابلی برای پاس های دقیق کوین دی بروینه و بقیه بازیکنان خواهد بود. او از سرعت و حرکات هوشمندانه خود برای نفوذ در کانال های موجود میان مدافعین اخر استفاده می کند و به طور مداوم در پشت ان ها قرار میگیرد و تله آفساید را می شکافد.

این بازیکنی است که سیتی دوست خواهد داشت. و شدیدا نیازمند او بعد از آگوئرای فوق العاده ارژنتینی. آنها در فصل ٢٢-٢٠٢١، ٦٣ توپ در فضا و کانال های میان مدافعین  ارسال کرده اند. فقط لیورپول و پی اس جی رقم بهتری از حیث دارند. این مورد به خوبی نقاط قوت هالند را تقویت می کند.

این زوج، سیتی و هالند برای هم ساخته شده اند. عروسی مجللی خواهد بود. 

آشوبی اغاز شده و همه در دلهره بسر می برند. صدا و ضرب قدم ها نزدیک و نزدیک تر می شود. ترسناک است، ترسناک.