غیبت روملو لوکاکو، ستاره چلسی، در ترکیب این تیم برای دیدار با لیل جنجال بسیاری را به دنبال داشته است.

روملو دارد در چلسی دیوانه می‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لوکاکو پس از ترک اینتر نتوانسته به همان بازیکن سابق تبدیل شود و درخشش خود در این تیم را در چلسی تکرار کند. 

بازگشت او به چلسی هزینه‌ای 115 میلیونی برای این باشگاه به همراه داشت و آنها انتظار داشتند که این بازیکن به مهره‌ای کلیدی برای آنها تبدیل شود اما در عوض با بازیکنی روبرو هستند که رابطه‌اش با توماس توخل، سرمربی این تیم، به مشکل خورده است. 

این مربی آلمانی علنا از این بازیکن حمایت کرده، چون این همان کاری بود که او باید برای دفاع از بازیکنی انجام می‌داد که هزینه زیادی برای آنها به همراه داشته و می‌تواند از نظر تعادل تاکتیکی و گل‌های زده نیز برای آنها مهم باشد. 

اما داستان بازگشت او به چلسی پر از فراز و نشیب‌هایی است که به نظر می‌رسد فاصله زیادی با تجربه جذاب او در جمع بازیکنان اینتر داشته باشد. 

لوکاکو تا به حال نتوانسته جایگاهش را در این تیم پیدا کند. به نظر می‌رسد که او بین گذشته و حال گم شده، یک پایش در اینتر مانده و به دنبال اعتماد به نفسی است که سرمربی سابقش به او می‌داد و از سوی دیگر در تلاش است تا در زمان حال رقابت کند. 

به نظر می‌رسد که سبک بازی این مهاجم بلژیکی با لیگ برتر که تفاوت زیادی با سری A دارد سازگار نیست و البته جایی هم در ایده‌های این مربی آلمانی در مقایسه با تجربیات اخیر او در فوتبال ایتالیا ندارد. 

به طور خلاصه، لوکاکو ظاهرا هنوز علاقه بسیاری به مربی سابقش دارد و نتوانسته با مربی جدیدش ارتباطی برقرار کند و  شاید این اتفاق هرگز رخ ندهد. 

آمار او ناامیدکننده و حتی تاسف‌آور است. او در جریان بازی برابر کریستال پالاس تنها هفت لمس توپ داشته و همین به خوبی نشان می‌دهد که این بازیکن در چه شرایطی قرار دارد و چه عملکردی بدی را ارائه کرده است. 

او در 17 بازی لیگ برتر تنها پنج گل به ثمر رسانده (میانگین یک گل در هر 235 دقیقه)  و دو گل نیز در لیگ قهرمانان وارد دروازه حریفان کرده است. او همچنین یک گل در جام حذفی و دو گل در جام جهانی باشگاه‌ها زده است. به این ترتیب او ده گل در 28 بازی زده که به هیچ وجه آمار خوبی نیست. 

توخل درباره شرایط این بازیکن گفت:« آمارها مشخص هستند. روملو در سازگار شدن با سبک بازی ما به مشکل خورده است. نمی‌دانم چه کاری می‌توانم در این باره انجام دهم اما واقعیت این است که او هرگز نتوانست جایی در بازی داشته باشد. این اتفاق برای مهاجمان رخ می‌دهد، خصوصا اگر نتوانند در بازی مشارکت داشته باشند. اتفاقی که نباید رخ دهد و لوکاکو هم این را می‌داند اما ما باید از او محافظت کنیم.»

چه اتفاقی برای این بازیکن قدرتمند و درخشان رخ داده که تا این حد افت کرده است؟ چه اتفاقی برای بازیکنی کوبنده رخ داده که کونته با تمام وجود باورش داشت و وقتی او به فروش رسید، این مربی هم حاضر به ادامه کار نشد؟ 

ریفو فردیناند، ستاره سابق منچستریونایتد، به اشتباه صورت گرفته از سوی چلسی اشاره کرده و اظهار داشت:« من فکر می‌کنم او دارد دیوانه می‌شود... اگر من جای او بودم هم همین حس را داشتم. به همه می‌گفتم توپ را به من برسانند، آن را سانتر کنند، پشت مدافعان بیاندازند تا بتوانم از توانایی‌هایم استفاده کنم. آنها در چلسی باید کاری کنند تا بتوانند از او استفاده کنند. آنها باید قدر این که چنین مهاجم خوبی در محوطه جریمه دارند، بدانند و اگر درست به او توپ برسانند لوکاکو می‌تواند تغییرات بسیاری ایجاد کند. اما تا به حال موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند.»