پیتر اشمایکل به اریک تن هاخ، سرمربی جدید یونایتد، توصیه کرد اشتباه دیوید مویس، سرمربی اسبق این تیم را تکرار نکند تا به سرنوشت او دچار نشود.

توصیه اشمایکل به  تن هاخ مثل فرگوسن باش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پیتر اشمایکل، سنگربان سال‌های پیش منچستریونایتد که نزد هواداران این تیم از محبوبیت بالایی برخوردار است، با خطاب قرار دادن اریک تن‌هاخ، سرمربی جدید شیاطین سرخ، به او توصیه کرد از مرتکب شدن اشتباه دیوید مویس، سرمربی یونایتد در دوران بازی او، خودداری کند تا سرنوشتش مثل مویس، یک دوره مربی‌گری کوتاه‌مدت نباشد.

از زمانی که سر الکس فرگوسن در سال 2013 یونایتد را ترک کرد، تن‌هاخ، پنجمین سرمربی‌ای است که روی نیمکت این تیم می‌نشیند. یونایتد فصل گذشته با انتقادهای زیادی همراه بود و با وجود در اختیار گرفتن ستاره‌هایی مثل کریستیانو رونالدو، جیدون سانچو و رافائل واران، مقامی بهتر از ششمی لیگ برتر به‌دست نیاورد. در پایان فصل سرمربی این تیم کنار گذاشته شده و اریک تن‌هاخ به‌عنوان سرمربی جدید منصوب شد.

دیوید مویس، اولین سرمربی یونایتد بعد از سر الکس فرگوسن

دیوید مویس اولین مربی‌ای بود که بعد از سر الکس روی نیمکت یونایتد نشست. پیتر اشمایکل آن روزها سنگربان شیاطین سرخ بود. اشمایکل می‌گوید مهم‌ترین اشتباه مویس که باعث شد مدت کوتاهی هدایت یونایتد را در دست داشته باشد این بود که او اصرار داشت مربی میدانی باشد درحالیکه سرمربی در منچستریونایتد باید مثل سرالکس، فرمانده تیم و کادر فنی باشد. اشتباهی که اشمایکل از تن‌هاخ خواست مرتکب نشود.

اشمایکل در این‌باره گفت:" دیوید مویس به محض اینکه آمد می‌خواست مربی میدانی باشد ولی در منچستریونایتد، سرمربی وقت کوچ کردن ندارد. من برای خواسته مویس احترام قائلم و او را درک می‌کنم ولی کسی که سرمربی یونایتد می‌شود باید وقتش را خیلی هوشمندانه تنظیم کند. او باید همه چیز را درباره تک‌تک بازیکن‌ها بداند. باید همه جا چشم و گوش داشته باشد و در هر لحظه موقعیت هر کدام از بازیکنان و اعضای باشگاه را بداند. این جزئی از مربی یونایتد بودن است. او باید هم دورنمای هفت سال آینده را در ذهن داشته باشد و هم بداند که در هفت ساعت آینده چه خواهد گذشت".