اهل لاف زدن نیستم و از آن متنفرم، فرم خوبی دارم و حتی برای گلزنی در بازی دوستانه هم خوشحالی می‌کنم و هرجا که کادرفنی بخواهد، بازی خواهم کرد.

تمیروف: اهل لاف زدن نیستم اما خیلی آماده‌ام!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شرزود تمیروف اولین مهاجم ازبک تاریخ پرسپولیس است که در نیم فصل لیگ بیست و یکم پیراهن سرخ‌پوشان پایتخت را برتن کرد تا مشکل گلزنی خط حمله سرخ‌پوشان را حل کند اما در طول نیم فصل تنها یک بار موفق به گلزنی شد.

تمیروف که به زبان انگلیسی تسلط چندانی ندارد، در اولین گفت‌وگوی خود پس از ورود به ایران، به زبان ازبک مصاحبه‌ای با خبرنگار ما انجام داده و به سوالات در مورد روزهای پرماجرا در پرسپولیس پاسخ‌های جالبی داده است.

شرزود در پاسخ به سوالات پیرامون جدایی، از علاقه به ادامه حضور در پرسپولیس می‌گوید و از اینکه میل بی پایان برای گلزنی با پیراهن این تیم دارد.

این گفت‌وگوی طولانی را در ادامه می‌خوانید:

* در حال حاضر در تمرینات پیش فصل شرکت می‌کنی. شرایط چطور است؟

بله تمرینات ما در تهران ادامه دارد و باتوجه به اینکه مسابقات لیگ برتر نزدیک است، آماده‌سازی را به‌خوبی پیش می‌بریم. اینجا همه چیز خوب است و هدفمان کسب جام قهرمانی است.

* آیا پیشنهادی از ایران داری و دوست داری اینجا بمانی؟

از باشگاه‌هایی در ایران پیشنهاد دارم اما دوست دارم در پرسپولیس بمانم. البته اگر مرا بخواهند.

* آیا با یحیی و مدیران باشگاه در مورد آینده صحبت کردی و منظورت از بهتر شدن شرایط چیست؟

مدیربرنامه‌ام با یحیی در مورد آینده صحبت کرده است و همچنین از موضع باشگاه و کادرفنی اطلاع کامل دارم.

* در بازی دوستانه گل زدی و ما عکسی دیدیم که در حال خوشحالی هستی. این گل‌ها در بازی دوستانه چقدر برات اهمیت داشت؟

گلزنی همیشه خوشحال‌کننده است و خوشحالی دارد. هر بازی دوستانه یا رسمی، یک مسابقه مهم است و گلزنی و پیروزی در بازی‌های دوستانه هم باعث اعتماد به‌نفس برای تیم و خود بازیکن می‌شود. از این نظر گلزنی برای من اهمیت زیادی دارد و فکر نمی‌کنم خوشحالی در آن ایرادی داشته باشد.

* فرم خودت الان نسبت به فصل گذشته چطور است؟

فرم خوبی دارم، یک نیم فصل برای تطبیق احتیاج داشتم، البته زمان زیادی برای تطبیق بود متاسفانه، اما الان شرایطم خوب است و در بازی‌های دوستانه هم گل زده‌ام.

* اوضاع تیم را چطور می‌بینی؟

در مورد وضعیت تیم باید بگویم که فکر می‌کنم برای قهرمانی موقعیت خوبی داریم. تیم ما پر از بازیکنان خوب است.

* چقدر دوست داری فصل آینده در پرسپولیس بمانی؟

به هر حال باید ببینیم در ادامه چه می‌شود. پرسپولیس تیم بسیار خوب و بزرگی است و آرزوی هر بازیکن آسیایی است که در این تیم بازی کند.

* در مورد نیم فصل می‌خواهیم صحبت کنیم. این نیم فصل برای تو چطور بود؟

این یک روند بود که طی شد اما ایده آل من نبود و آنطور که می‌خواستم پیش نرفت و نتوانستم آنطور که می‌خواهم بازی کنم. زمانی که برای تطبیق لازم داشتم متاسفانه طولانی شد.

* مقابل ذوب آهن توانستی گل بزنی و این طلسم را بشکنی. خوشحالی‌ات هم مثل رونالدو و مسی بود. اول درباره این گل صحبت کن و بعد در مورد خوشحالی.

گل بازی با ذوب آهن برایم خیلی مهم بود چون اولین گلم با پیراهن پرسپولیس بود. شادی بی پایانی برایم داشت و در مورد خوشحالی هم باید بگویم که رونالدو و مسی بُت‌های زندگی من هستند و همیشه به آنها علاقه داشتم و از آنها الگو می‌گیرم و به همین‌خاطر این‌طوری خوشحالی کردم. فشار زیادی بر من بود، شاید زیاده روی کردم.

* یک تصویر جالب بود در این بازی از اینکه سیدجلال در گوشی به تو چیزی می‌گوید. یادت هست چه گفت و به چه زبانی؟ باتوجه به اینکه هیچ زبان مشترکی ندارید.

سیدجلال آن زمان کاپیتان و رهبر و بزرگ تیم ما بود و الان هم از حضورش در تیم خیلی خوشحالم. او به من گفت که برو جلو و باید برنده شویم و گل بزنیم. من کمی انگلیسی بلدم و آنجا متوجه شدم چه می‌گوید.

* برای هواداران پرسپولیس جالب است که بدانند که شرزود تمیروف چگونه پیشنهاد پرسپولیس را گرفت و چه شد که به پرسپولیس آمد. اصلا از قبل اسم این تیم را شنیده بودی و چیزی درباره‌اش می‌دانستی؟

در اردوی تیم ملی پیشنهاد پرسپولیس را گرفتم، زمانی که در دبی اردو داشتیم. من در مورد پرسپولیس بسیار شنیده بودم و می‌دانستم که تیم قدرتمندی در فوتبال آسیاست و هوادارانش چقدر زیاد هستند و همیشه به دنبال قهرمانی بوده‌اند.

* بازی مقابل هواداران پرسپولیس چه حسی دارد؟ مخصوصا برای تو که دربی هم بازی کردی.

دربی حس و حال ویژه‌ای داشت و خیلی دوست داشتم برنده آن بازی شویم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. یک‌بار در دربی شرکت کردم و اهمیت آن را درک می‌کنم و امیدوارم این‌بار برنده شویم. بازی در حضور هواداران پرسپولیس بسیار خوشحال‌کننده است و خوشحالم که هواداران اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کردند.

* رقابت با مهدی عبدی و حامد پاکدل را چطور می‌بینی؟

من از رقابت فرار نمی‌کنم و رقابت را دوست دارم.

* از حضور یک مهاجم خارجی جدید نمی‌ترسی؟

نه چه ترسی؟ باید سعی کنم بیشتر از قبل تلاش کنم تا رضایت کادرفنی را جلب کنم.

* سطح لیگ ایران را در مقایسه با ازبکستان چطور ارزیابی میکنی؟

در ازبکستان مهمترین مسئله تکنیک و سرعت است. به نظرم فوتبال ایران فیزیکی‌تر است.

* خودت، فوتبال خودت را به‌عنوان یک مهاجم گلزن تعریف می‌کنی یا یک مهاجم سایه که بیشتر دوندگی و فضاسازی انجام می‌دهد؟

این چیزی است که کادرفنی باید درخواست کند و من در تلاش برای برآورده کردن انتظارات هستم.

* داخل تیم رابطه دوستانه‌ات با کی بیشتر است؟

یک نفر خاص نیست. با همه بچه‌ها دوست و برادر هستیم و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم.

* به نظرت در فوتبال ایران "احترامی" که می‌خواستی را از مدیرعامل، سرمربی و هواداران گرفتی؟

مدیران و مربیان پرسپولیس انسان‌های بسیار خوبی هستند و همین که شرایط را برایم فراهم کردند؛ عالی است.