استقلال ایران بعد از 21 سال موفق شد جام قهرمانی باشگاه های آسیا را برای ایران و استقلال به ارمغان بیاورد.

کدام ستاره‌ها، ستاره دوم استقلال را تور کردند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه "،  استقلال سال 1370با رهبری منصور پورحیدری یکی از بهترین های استقلال بود، تیمی که سزاوارانه با شکست السدقطر به مرحله نهایی این رقابتها صعود کرد و در فینال موفق شد با شکست لیائونینگ چین به قهرمانی آسیا برسد.  

این دومین قهرمانی آبی ها در آسیا بود، مقامی که با هدایت منصور پورحیدری بعد از سی و یک سال هنوز آخرین قهرمانی استقلال در آسیاست و آنها علیرغم حضور در یک فینال این تورنمنت و سه بار حضور در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا موفق به تکرار آن نشده اند.  

این تصویری از گزارش بازی آن روز استفلال در هفتم مرداد سال 1370 است، نبردی که در در شهر داکا بنگلادش برگزار شد و در گزارش بازی نیز به آن اشاره شده است، استقلال لیاقت پیروزی در آن را داشت.  همانطور که در گزارش بازی آمده  استقلال بعد از گلزنی رضا حسن زاده ، در اوایل نیمه دوم گل تساوی را دریافت می کند.آبی ها که در کل بازی از نماینده چینی سرتر بودند، بالاخره در پانزده دقیقه آخر بازی موفق می شوند، روی سانتر موسوی نیا و پاس سرخاب و گلزنی مرفاوی، گل پیروزی را به ثمر برسانند و به مقام قهرمانی آسیا برسند. 

آبی ها به قدری مهره های با ارزش در این تورنمنت و بازی داشتند که دو تا از ستاره های بزرگ این تیم در دهه 60در ترکیب اصلی حضور نداشتند و به عنوان یار تعویضی به زمین مسابقه آمدند. 

رضا نعلچگر یکی از این ستاره ها بود، خالق پاس گل ماندگار پرویز مظلومی درپر تماشاگرترین دربی تاریخ در 15 مهر سال 62 از دقیقه 60به جای مجید نامجو مطلق به زمین مسابقه آمد و عبدالعلی چنگیز ستاره بزرگ آبی ها در خط حمله در دقیقه 89 به جای زننده گل قهرمانی آبی ها صمد مرفاوی وارد بازی شد. 

این تورنمنت برای استقلال افتخارات زیادی داشت، عباس سرخاب بهترین بازیکن رقابت ها شد، صمد مرفاوی آقای گلی رقابت ها را به دست اورد و احمدرضا عابدزاده بهترین دروازه بان رقابت ها در کنار نامجو مطلق به عنوان تکنیکی ترین بازیکن جوان رقابت ها شناخته شد.