تکرار عملکرد خیره‌کننده اللهیار صیاد منش برابر بریستول سیتی در ادامه چمپیونشیپ انگلستان ممکن است افکار سرمربی تیم ملی را به تغییر سیستم در جام جهانی سوق دهد.

این ستاره سیستم ایران در جام جهانی را دگرگون می‌کند!؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" در هفته اول مسابقات چمپیونشیپ انگلستان، تیم هال‌سیتی عصر شنبه به مصاف بریستول‌سیتی رفت و توانست با ثبت کامبکی جذاب، نخستین پیروزی خودش در این رقابت‌ها را به دست بیاورد. این پیروزی در شرایطی رقم خورد که اللهیار صیادمنش، ستاره تیم ملی فوتبال ایران در ترکیب ثابت ببرها به میدان رفت و شاید اگر در دقیقه 84 بعد از مصدومیت مجبور به ترک زمین نمی‌شد، تا پایان مسابقه در ترکیب تیمش باقی می‌ماند.

نکته ویژه و بسیار جالب این مسابقه برای فوتبال‌دوستان ایرانی، پستی بود که شوتا آرولادزه، سرمربی گرجستانی هال‌سیتی برای اللهیار در نظر گرفته بود. صیادمنش که همیشه به عنوان مهاجم یا وینگر به میدان می‌رفت، در آرایش 3412 هال‌سیتی به عنوان وینگ‌بک چپ به میدان رفت! پستی که چه برای هواداران این تیم و چه برای دنبال‌کنندگان ایرانی این بازیکن، بسیار عجیب بود.

با این حال، ستاره آملی فوتبال ایران از پس وظایف محوله در پست جدید به خوبی برآمد. تماشای عملکرد این بازیکن نشان می‌دهد که صیادمنش برخلاف آنچه که تا کنون ندیده بودیم، در کارهای دفاعی به واسطه سرعت بالایی که دارد بسیار خوب کار می‌کند و مهارت قابل توجهی در تکل‌زدن، بازپس‌گیری کامل توپ از حریف و البته دور کردن بازیکن مهاجم به سمت کناره‌های زمین دارد. اللهیار در بخش تهاجمی هم با توجه به تجربه‌ای که از بازی در پست فوروارد و وینگر به دست آورده، نمایش درخشانی داشت و بارها و بارها به نفوذ به قلب دفاع حریف، نظم تدافعی بریستول را برهم زد.

هرچند با یک بازی نمی‌توان در خصوص توانایی‌های یک بازیکن برای ایفای نقشی جدید آن هم در سطح تیم ملی نظر قاطعی داد، اما برخورداری اللهیار از فاکتورهای مورد نیاز یک وینگ‌بک در صورت تداوم حضور این بازیکن در ترکیب هال‌سیتی در همین پست می‌تواند کادر فنی تیم ملی را به فکر تغییر سیستم یوزها در جام جهانی بیندازد. جایی که بازی به خصوص در برابر انگلیس و ولز با آن قدرت تهاجمی و دریبلینگ بالا و توپ‌های عمودی پرتعدادی که به روی محوطه جریمه تیم ملی ارسال خواهد شد، به مدافعین یارکوب و بلندزن ماهر در کنار وینگ‌بک‌های سرعتی نیاز دارد که شاید ضرورت بازی با سه دفاع مرکزی و دو وینگ‌بک را ایجاب کند.

دیدن توپ‌گیری اللهیار صیادمنش در این منطقه از زمین برای هر دنبال‌کننده‌ی جدی فوتبال ایران تازگی دارد.

صیادمنش بارها با زدن به عرض زمین بریستول سانترهایی باکیفیت را به دهانه دروازه حریف ارسال می‌کرد.

ستاره تیم ملی چندین بار در شرایط مشابه این عکس برای جلوگیری از حملات حریف اصطلاحا تکل بست.

با توجه به اینکه پست مدافع چپ تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی چندین بار دستخوش تغییر شد و در نظر داشتن این نکته که برگشتن مرتضی پورعلی‌گنجی و عارف غلامی از مصدومیت در کنار حضور محمدحسین کنعانی، سید مجید حسینی و شجاع خلیل‌زاده دست اسکوچیچ را برای این مدل از بازی باز می‌گذارد، بعید نیست تداوم نمایش اللهیار صیادمنش در این سطح بتواند کادر فنی را برای تغییر سیستم در جام جهانی به فکر فرو ببرد.