نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر ورزش و جوانان درباره اجرای قانون وظایف وزارت ورزش قانع نشدند.

کارت زرد مجلس به یک وزیر دیگر دولت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با طرح سوال احمد راستینه و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان درباره علت عدم تصویب آئین نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت.

سجادی در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس اظهار داشت: تردیدی نیست که با تصویب این قانون با همت عالی نمایندگان مجلس گام بلندی در راستای انتظام و انسجام هرچه بیشتر مسائل و موضوعات مهم حوزه ورزش و جوانان برداشته شد. این دو مقوله و پدیده اجتماعی یعنی ورزش و جوانان الحمدلله به قدر زیادی ساماندهی و قانونمند شد.

وی ادامه داد: ما سال ها غصه می خوردیم که چرا سازمان تربیت بدنی را پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با قانون دوران پهلوی دوم اداره می کردیم. در خرداد 90 که وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد همچنان همان قانون اجرا شده توسط سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش تفویض شد و به وزارت ورزش گفتند که با همان قانون فعالیت کند. یعنی در جمهوری اسلامی داشتیم با همان قانون پهلوی دوم ورزش و جوانان را اداره می کردند.

احمد راستینه پس از استماع توضیحات وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که پاسخ‌های سجادی را قانع کننده ندانسته و خواستار آن شد که پاسخ‌های وزیر ورزش و جوانان درباره سوال مذکور به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شود.

وکلای ملت نیز با ۱۱۲ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس، سوال حمید سجادی را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند. | منبع: العالم