قیمت هر اونس طلا امروز با ۸ دلار و ۶۴ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۷۶۹ دلار و ۳ سنت رسید

پیش بینی عجیب قیمت طلا | قیمت طلا امروز گرمی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار، هر گرم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد. همچنین طلافروشی ها امروز یکشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۱ قیمت فروش طلا ۲۴ عیار را یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان اعلام کردند. قیمت طلا  و سکه متاثر از رشد نرخ افزایش پیدا کرده است. قیمت طلا  همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. قیمت طلا اکنون به سطح بالایی صعود کرده است. قیمت طلا در سایر نقط دنیا نسبتا ثابت بوده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه  بخوانید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۸ دلار و ۶۴ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۷۶۹ دلار و ۳ سنت رسید.

 پائین آمدن ارزش دلار و تنش‌های بین آمریکا و چین فشار ناشی از افزایش سود خزانه‌داری آمریکا را از روی طلا برداشته و باعث افزایش قیمت آن در روز چهارشنبه شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۸ دلار و ۶۴ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۷۶۹ دلار و ۳ سنت رسید.

دلار ۰.۲ درصد از ارزش خود را در برابر رقبای خود از دست داده است. این در حالی است که ۰.۸ درصد طی روز گذشته افزایش‌یافته بود. بنابراین خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

تحلیلگران در حال حاضر متوجه شرایط تایوان هستند، چون تمایل برای طلا در زمان نگرانی‌های ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد.

دراین‌بین، نانسی پلوسی سخن‌گوی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است طی دیدار از تایوان با رئیس‌جمهور این کشور و فعالان حقوق‌بشر گفتگو کند.

درست است که از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره خزانه‌داری آمریکا تمایل برای این فلز گران‌بها را کاهش می‌دهد، چون هزینه نگهداری آن بالا می‌رود.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۹ درصد افزایش ۹۰۲ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۷۷۳ دلار و ۹۱ سنت رسید

قیمت طلا برای پنجمین روز پیاپی در بحبوحه‌ ضعف گسترده دلار آمریکا و تمایل بازار به سرمایه‌گذاری‌های ایمن به‌دنبال نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا افزایش یافت.

شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه به‌خاطر ترس از رکود در آمریکا در بحبوحه اطلاعات ناامیدکننده اقتصادی ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و به حدود ۱۰۵.۲۴ رسید. شاخص مدیران خرید در بخش تولید کارخانه‌ای در آمریکا به پایین‌ترین رقم از ۲۰۲۰  یعنی ۵۲.۸ رسیده‌است. این رقم در ماه گذشته برابر با ۵۳ بود.

به‌علاوه، آمار ناامیدکننده اقتصادی در منطقه یورو و چین هم بر ارزش دلار و به‌دنبال آن قیمت طلا تاثیر گذاشته‌است.

خرده‌فروشی در آلمان ۸.۸ درصد نسبت‌به سال قبل کاهش‌یافته است. از طرف دیگر، طبق گزارش منابع آگاه، نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه از تایوان بازدید کند که نشان دهد آمریکا در برابر تهدید چین ساکت نمی‌نشیند. برخی منابع هم گزارش داده‌اند آمریکا در فکر محدود کردن ارسال تجهیزات ساخت ریزتراشه به تولیدکنندگان چینی است.

دراین‌بین، بازار سهام وال‌استریت افت متوسطی داشته و سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا به حدود ۲.۵۸ درصد رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین رقم طی ۴ ماه گذشته. شاخص بورس اس‌پی۵۰۰ هم ۰.۲۵ درصد طی یک روز کاهش‌یافته است.

روی‌هم‌رفته، ضعف دلار آمریکا و تمایل بازار به سرمایه‌های ایمن به نفع خریداران طلا خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۳ دلار و ۸۶ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۷۶۲ دلار و ۸ سنت رسید.

طلا دوباره درخشش خود را در برابر قدرت گرفتن دلار آمریکا ازدست‌داد. بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا هم سرمایه‌گذاران را از این فلز گران‌بها دور کرده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۳ دلار و ۸۶ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۷۶۲ دلار و ۸ سنت رسید.

از طلا معمولاً به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی یاد می‌شود.در سال گذشته میلادی زمانی‌که شرایط اقتصاد دنیا به‌خاطر همه‌گیری کرونا برهم ریخته بود، سرمایه‌گذاران به طلا روی آوردند و باعث شدند قیمت آن به بالاترین رقم طی چندین سال گذشته برسد.

به‌همین‌ترتیب، در روزهای آغازین جنگ روسیه و اوکراین هم قیمت طلا به یک رکورد جدید رسید.

اما افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی تاثیر منفی بر قیمت طلا می‌گذرد.

بسیاری از اقتصادهای بزرگ دنیا در دوره کرونا نرخ بهره را جهت تقویت اقتصادهایشان پایین آوردند. اما حالا این اقتصادها نرخ بهره را جهت مهار تورم افزایش می‌دهند.

افزایش ارزش دلار آمریکا هم قیمت طلا را پائین می‌آورد. ارزش دلار در برابر سایر ارزهای مهم دنیا به بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته رسیده‌است. دلیل قدرت گرفتن دلار را می‌توان تورم بالا و افزایش نرخ سود اوراق‌قرضه در آمریکا دانست.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

 افزایش دوباره تورم در آمریکا به‌دنبال ضعف ارزش دلار تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت آن شده‌است. سطح فعلی قیمت طلا احتمالاً سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا بیشتر از حد انتظار در ماه ژوئن افزایش‌یافته و تورم ماهیانه به بالاترین رقم از ۲۰۰۵ رسیده‌است.

انتشار این خبر ارزش دلار را ۰.۳ درصد پایین آورد و باعث قدرت گرفتن طلا شد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

برخی سرمایه‌گذاران طلا را به‌خاطر ایمن بودن سرمایه‌گذاری در آن خریداری می‌کنند، اما برخی دیگر تصور می‌کنند طلا و به‌طورکلی فلزات درحال‌حاضر ارزان‌ترین قیمت را برای خرید دارد.

طلا برای چهارمین ماه پیاپی کاهش قیمت داشته‌است. قیمت طلا در بحبوحه افزایش سریع نرخ بهره بانک‌های مرکزی، ۳۰۰ دلار نسبت‌به اوج ماه مارس که از مرز ۲۰۰۰ دلار گذشته بود، پایین آمده‌است. ترس از رکود اقتصادی هم تمایل به دلار را بالا برده و باعث افزایش ارزش شده‌است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا می‌برد.

قیمت نقره امروز با ۱.۶۶ درصد افزایش به ۲۰ دلارو ۲۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۱ درصد افزایش ۸۹۹ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۷۱۷ دلار و ۱۶ سنت رسید.

قیمت طلا پس‌از رسیدن به اوج ۱۷۲۸ دلار در روز سه‌شنبه، روند نزولی را طی کرد. سیاست‌گذاران منتظر نتایج اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در مورد سیاست پولی این کشور هستند. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۷۱۷ دلار و ۱۶ سنت رسید.

عوامل بسیاری بر حساسیت بازار تاثیر گذاشته‌است، مانند کاهش دورنمای سوددهی شرکت والمارت به‌خاطر بالا رفتن قیمت مواد غذایی و انرژی و همچنین پایین آمدن دورنمای رشد اقتصاد توسط صندوق بین‌المللی پول برای سال جاری و سال آینده میلادی.

اتحادیه اروپا هم تصمیم به ۱۵ درصد کاهش مصرف گاز گرفته‌است. این تصمیم به‌دنبال اطلاعیه شرکت گازپروم روسیه مبنی‌بر کاهش جریان گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم ۱ گرفته شد که دوباره قیمت انرژی را بالا می‌برد. تاجران به‌دنبال یک پشتوانه ایمن هستند، بنابراین قیمت دلار افزایش می‌یابد. شاخص دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای دنیا ۰.۵۴ درصد بالا رفته‌است. به‌این‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

دراین‌بین، شاخص سهام اس‌پی ۵۰۰ پس‌از سقوط در روز سه‌شنبه افزایش یافته‌است که می‌تواند از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز حمایت کرده و باعث کاهش ارزش دلار شود.

طلا همچنین تحت فشار کاهش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران و نگرانی در مورد تقاضا در هند و چین قرار گرفته‌است. تصمیم فدرال‌ رزرو آمریکا مسیر طلا را تا حدی مشخص می‌کند. اگر بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ بهره را آهسته‌تر کند طلا بازهم قدرت می‌گیرد.

بانک مرکزی اروپا هفته گذشته نرخ بهره را جهت مقابله با تورم بالا برد. با توجه به این‌که طلا به‌عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا در نظر گرفته می‌شود، بالا بردن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش می‌دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۴ درصد کاهش ۸۷۶ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۷۲۵ دلار و ۲۸ سنت رسید.

 روند افزایش قیمت طلا طی روزهای اخیر تا حدی متوقف‌شده است. تصمیم فدرال‌ رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در اجلاس روز چهارشنبه قیمت این فلز گران‌بها را پایین می‌آورد چون قرار است سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا سختگیرانه‌تر شوند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۷۲۵ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم از ۲۰۲۱ رسید و در ادامه، اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا باعث افزایش نسبی قیمت آن شد. انتظار می‌رود سیاست‌گذاران آمریکا در اجلاس آینده فدرال‌رزرو نرخ بهره را بازهم افزایش دهند. اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی هم نشان خواهد داد اقتصاد این کشور وارد یک رکود فنی شده‌است یا نه.

سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو و بالا رفتن ارزش دلار بر نگرانی درمورد تورم و رکود اقتصاد پیشی گرفته و تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را پایین آورده و در نتیجه باعث کاهش بیشتر قیمت آن می‌شود.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از ورود اقتصاد آمریکا در یک رکود گسترده نمی‌بیند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد تحت فشار قرار گرفتن قیمت طلا ناشی از کاهش علاقه سرمایه‌گذاران باشد.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۴۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۹ درصد افزایش ۸۸۹ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

 قیمت طلا پس‌از رسیدن به پایین‌ترین رقم در روز پنجشنبه یعنی حدود ۱۶۸۱ دلار، امروز برای دومین روز پیاپی افزایش داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا جهت مبارزه با افزایش تورم تمایل سرمایه‌گذاران به طلا را طی هفته گذشته پایین آورد و باعث سقوط قیمت آن شد. اما افزایش نگرانی در مورد دورنمای رشد اقتصاد دنیا و فشار تورم قیمت آن را دوباره بالا آورد.

پایین آمدن ارزش دلار هم تمایل به خرید طلا را در سطوح پایین‌تر افزایش داده‌است. نرخ بیکاری در آمریکا برای سومین هفته پیاپی افزایش‌یافته، درحالی‌که شاخص تولید برای دومین ماه پیاپی پایین آمده و نگرانی در مورد رشد اقتصاد را افزایش داده‌است.

مهم‌ترین رخداد اقتصادی هفته گذشته اجلاس بانک مرکزی اروپا برای تعیین سیاست‌های پولی این اتحادیه بود که در نهایت در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره را جهت مقابله با افزایش تورم بالا برد. رییس بانک مرکزی اروپا همچنین درمورد خطر ادامه تورم بالا به‌خاطر طولانی شدن جنگ اوکراین و تاثیر آن بر قیمت انرژی هشدار داد.

در حال حاضر نگاه سرمایه‌گذاران به اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در این هفته دوخته‌شده است که می‌تواند بر ارزش دلار تاثیر گذاشته‌ و تمایل برای طلا را بالا ببرد. از طرف دیگر، بهبود بحران انرژی در اروپا با ازسرگیری جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم حساسیت بازار را بالا برده‌است.

نقره امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۶۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش ۸۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

طلا و سکه تحت تاثیر در هفته‌ای که گذشت نوساناتی را تجربه کردند و اکنون در مسیری کاهشی قرار دارند.

قیمت طلا و قیمت سکه این روزها تحت تاثیر کاهش قیمت انس جهانی و از سوی دیگر اخبار سیاسی و تاثیر آن بر قیمت دلار دچار نوساناتی شده است.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا در رقم یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان قرار دارد.

سکه نیز با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روزهای گذشته کاهش قیمت داشته است.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: افزایش قیمت طلا تا بیشتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سیگنال مهمی است تا مشخص شود روند صعودی همچنان در بازار برقرار است.

او ادامه داد: قیمت طلا اگر زیر قیمت یک میلیون و ۲۹۰ هزار تثبیت شود ریتم نزولی تندتری به‌وجود می‌آید.

علت شکست حمایت مهم قیمت سکه

تحلیلگران علت شکست حمایت مهم سکه را هم داخلی و هم خارجی می‌دانند.

ارزش ذاتی طلا و سکه با استفاده از ارزش اونس و قیمت دلار محاسبه می‌شود. دلیل خارجی اثر گذار بر بازار طلا و سکه ارزش اونس است. با افزایش بدبینی نسبت به آینده اونس در کوتاه مدت، معامله‌گران احتمال کاهش اونس را در پیش‌بینی‌های خود می‌سنجند.

قیمت اونس بر اساس نمودار و پیش‌بینی تحلیلگران در کوتاه‌مدت می‌تواند تا محدوده ۱۶۸۰ دلاری کاهش یابد، با توجه به آنکه بازار هنوز رفتار اونس در برخورد با این محدوده حمایتی را ارزیابی نکرده گارد نزولی فعلی اونس فعلا باعث کاهش ارزش ذاتی طلا و سکه می پ‌شود.

عامل داخلی در کاهش قیمت سکه

عامل داخلی در کاهش قیمت سکه نیز به قیمت دلار مربوط می‌شود. قیمت دلار تهران همزمان با سفر بایدن افزایش یافته بود. ولی در ادامه موفق به شکست مقاومت خود نشد و عقب‌نشینی کرد.‌

احتیاط معامله‌گران از مذاکرات برجام

باتوجه به احتمال از سرگیری مجدد مذاکرات برجامی معامله‌گران ارز در قیمت‌های بالا برای خرید ارز احتیاط می‌کنند به‌همین دلیل چون عوامل بنیادی اثرگذار بر قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده است خریداران سکه در مقابل افزایش حباب سکه و خرید در بالای محدوده ۱۵ میلیون تومان احتیاط کرده‌اند.

ارز یک کشور می‌تواند نشان‌دهنده میزان اعتماد مردم به دولت و بانک مرکزی یک کشور باشد.این هفته رییس دولت قبل در مورد ذخایر ارزی کشور در پایان دولت صحبت کرده بود که دیروز واکنش وزیر اقتصاد را در پی داشت و برخی مسائل و مشکلات به جا مانده از دولت قبل مطرح شد.

بر اساس تجربه بازار ارز به اینگونه اخبار واکنش خوبی نشان نمی‌دهد زیرا ارز کشور بر خلاف دولت‌ها ثابت است و با توجه به افزایش اثر مسایل سیاسی بر اقتصاد در برهه کنونی، این آسیب دیدن اعتماد به دولت ها را بعدها در نرخ ارز منعکس می کند چون اگر اعتماد مردم به دولت و بانک مرکزی به عنوان متولی اقتصاد و ناظر بازار ارز چه در گذشته و چه در حال، آسیب ببیند در بحران‌های اقتصادی کمتر به دولت و بانک مرکزی اعتماد می‌کنند. و کنترل اوضاع سخت تر می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۰۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.

قیمت طلا تحت فشار قدرت گرفتن دلار آمریکا و علیرغم کاهش ارزش دلار نسبت به رکورد هفته گذشته، در حدود ۱۷۰۰ دلار در هر اونس باقی‌مانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۰۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در ۲۶ و ۲۷ ژوئیه هستند. هنوز مشخص نیست این بانک نرخ بهره را چه مقدار برای مقابله با تورم بالا ببرد. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌گذاران این کشور موافق ۷۵ واحد افزایش نرخ بهره هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اواندا گفت:« احتمالاً لازم نیست فدرال رزرو آمریکا سیاست سختگیرانه‌ای مانند آنچه بازار تصور می‌کرد در پیش بگیرد. اما روند افزایش نرخ بهره تا اوایل سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. ارزش دلار در ابتدای این هفته پائین می‌آید اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد گذاشت. یعنی طلا احتمالاً به حدود سطح ۱۷۵۰ دلار نزدیک نمی‌شود».

قیمت طلا هفته گذشته برای اولین‌بار از ماه اوت سال گذشته میلادی به کمتر از ۱۷۰۰ دلار رسید و شاخص دلار ۰.۴ درصد در روز گذشته کاهش یافت، اما تغییر چندانی پس‌از آن نداشته‌است.

قیمت نقره امروز با ۱.۲۷ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۶۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۳ درصد کاهش ۸۶۳ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته ۱۰۰ دلار کاهش یافت و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت فلز زرد در داخل کشور طی دو هفته آینده افت داشته باشد.

«محمد کشتی آرای»اظهار داشت: سیر نزولی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته همچون هفته قبل ادامه داشت، به این ترتیب که هفته گذشته کاهش ۳۵ دلاری و هفته قبل از آن نیز ۶۵ دلار کاهش قیمت و در مجموع بالای ۱۰۰ دلار کاهش بها را داشتیم. 

به گفته وی، در آخرین معاملات روز گذشته بهای انس جهانی به ۱۷۰۸ دلار رسید که افت ۱۰۵ دلاری برای قیمت جهانی طلاست و دلایل خاص خود را دارد. 

کشتی آرای تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که این روزها در ایام قبل از ماه محرم قرار داریم و تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یافته و در نتیجه قیمت طلا و انواع سکه حباب بالایی دارد و کاهش قیمت جهانی نتوانست بر این رشد تقاضا تاثیر بگذارد. 

وی ادامه داد: در آخرین معاملات، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشتند که این رشد بها در واقع همان حباب قیمت‌ها بود. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: گرچه شاهد کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت انس جهانی طلا بودیم اما هر گرم طلای ۱۸ عیار و یک مثقال طلای آب شده در هفته گذشته نه تنها کاهش قیمت نداشتند بلکه حباب قیمت را شاهد بودیم. 

 وی اضافه کرد: حباب سکه در هفته گذشته با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید که نشان از افزایش حباب به نسبت بهای انس جهانی طلا است. 

کشتی آرای اظهار داشت: نرخ ارز نیز تا روز چهارشنبه ثبات نسبی داشت اما در روز پنجشنبه هر دلار آمریکا ۴۲۰ تومان افزایش یافت. 

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه پس از ۲۰ سال قیمت دلار ‌و یورو برابر شد و این نشان می‌دهد که ارزش یورو در بازارهای جهانی کاهش و دلار افزایش یافته و این افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت بهای انس جهانی طلا شده است. 

کشتی آرای گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت جهانی طلا باز هم کاهش یابد و از روز شنبه قیمت‌ها در همین محدوده نوسان داشته باشد و در بازار داخلی نیز در دو هفته آینده با کاهش تقاضا حباب سکه کمتر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز از ۱۷۴۲ دلار روز گذشته هم پایین‌تر آمده و ۱۷۳۴ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

بازار طلا پس‌از کاهش قیمت شدید هفته گذشته همچنان با مشکل مواجه است و تحلیلگران عقیده دارند قیمت این فلز گرانبها بازهم پایین‌تر خواهد رفت.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران کپیتال ایکانامیکس، قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی ۴ درصد کمتر از سطح فعلی خواهد بود و به حدود ۱۶۵۰ دلار در هر اونس سقوط می‌کند.

افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی قیمت طلا را در نیمه دوم سال جاری میلادی پائین می‌آورد. قیمت طلا همین حالا ۱۵ درصد نسبت به اوج ماه مارس کاهش‌یافته است. این اظهارنظرها در شرایطی اعلام‌شده که قیمت طلا در حال حاضر در محدوده ۱۷۳۰ دلار در هر اونس قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز از ۱۷۴۲ دلار روز گذشته هم پایین‌تر آمده  و ۱۷۳۴ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

بازار طلا سال جاری میلادی را با قدرت شروع کرد، چون سرمایه‌گذاران برای حفاظت از خود در برابر افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها به طلا روی‌آورده بودند. اما ترس از تورم اخیراً کاهش‌یافته و جای خود را به نگرانی در مورد رکود اقتصاد داده‌است.

علاوه‌بر افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد رکود اقتصادی، قدرت گرفتن دلار هم مانع دیگری بر سر راه افزایش قیمت طلاست. طبق گزارش این مؤسسه انگلیسی، ارزش دلار با یورو برابر خواهد شد و حتی می‌تواند آن را پشت سر بگذارد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۷ درصد کاهش، ۸۶۶ دلار و ۷۴ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز افت کرد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۰.۰۶ درصدی به ۱,۳۸۳,۶۰۰ (یک میلیون و سیصد و هشتاد و سه هزار و ششصد) تومان رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۳۸۳,۶۰۰ -۹۰۰.۰۰ -۰.۰۶ ۱۱:۲۶
۱,۳۸۴,۵۰۰ ۲,۸۰۰ ۰.۲ ۲ روز پیش
۱,۳۸۱,۷۰۰ -۵,۸۰۰.۰۰ -۰.۴۲ ۴ روز پیش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متخصصین بازار عقیده دارند کاهش شدید قیمت طلا در هفته گذشته نتیجه افزایش قدرتمند شاخص دلار، موضع فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد تورم جهانی بوده‌است. شاخص دلار به سطح ۱۰۷.۷۸ رسید که بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته را نشان می‌داد و باعث شد قیمت طلا تا محدوده ۱۷۱۰ تا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس سقوط کند.

انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا نشان می‌دهد ۳۷۲ هزار شغل در ماه ژوئن در آمریکا اضافه‌شده که ۱۰۰ هزار شغل بیشتر از حد انتظار بوده‌است.این اطلاعات فدرال رزرو را تشویق به افزایش بیشتر نرخ بهره می‌کند تا تورم را پایین بیاورد. این اقدام مانع بهبود قیمت طلا می‌شود.

متخصصان عقیده دارند با توجه به ارزش بالای دلار، انتظار می‌رود قیمت طلا همچنان تحت فشار باشد. بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران طلا منتظر بمانند تا طلا دوباره روند افزایشی خود را از سر بگیرد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۲ درصد افزایش، ۸۹۴ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا امروز با ۲.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد.

 افزایش ارزش دلار در بحبوحه بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی باعث سقوط سرمایه‌های مخاطره‌آمیز شده و قیمت طلا را هم تا پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته کاهش داده‌ است.

ارزش دلار به‌خاطر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده و قیمت طلا را پایین آورده‌است. بازار سهام آمریکا یک کاهش ۲ درصدی را در بحبوحه ترس از افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو جهت پایین آوردن تورم تجربه کرده‌است. این اقدام فدرال‌ رزرو باعث رکود بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا خواهد شد.

این احتمال که بانک مرکزی اروپا در سخت کردن سیاست‌های پولی آهسته‌تر از فدرال رزرو عمل می‌کند ارزش یورو را پایین آورده و باعث قدرت گرفتن بیشتر دلار شده‌است. ترس از نگرانی در اروپا به‌خاطر احتمال توقف عرضه گاز طبیعی روسیه بسیار شدید است.

قیمت طلا امروز با ۲.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد. شاخص دلار آمریکا هم یک درصد بالا رفته‌است.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۱۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۱ درصد کاهش، ۸۶۶ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.

به‌علاوه، ادعای روسیه در مورد کنترل کامل شهر لیسیچانسک و تردید نسبت‌ به توانایی چین در ازسرگیری روند تحول اقتصادی بیش‌از پیش بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

در بحبوحه این اتفاقات، سوده ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا بیشترین کاهش هفتگی را از ماه فوریه تجربه کرده‌ است. شاخص سهام وال‌استریت پس‌از افزایش شگفت‌آور در روز جمعه هنوز نتوانسته مسیر واضحی را در پیش می‌گیرد. شاخص سهام اس‌پی۵۰۰ هم نیم درصد پایین آمده است.

قیمت نقره امروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۷۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۴ درصد کاهش، ۸۹۰ دلار و ۵۹ سنت معامله می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت طلا بلافاصله پس‌از انتشار اطلاعات مربوط به اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا در ماه ژوئن، کاهش یافت. این اطلاعات نشان می‌داد اطمینان مصرف‌کنندگان در آمریکا به ۹۸.۷ رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین رقم طی ۱۶ ماه گذشته.

طبق گفته‌ تحلیلگران، تاجران حالا می‌دانند فقط زمان لازم است تا اطلاعات اقتصادی رسماً رکود اقتصاد آمریکا را تایید کند. این واقعیت تمایل برای سرمایه‌های ایمنی مانند طلا را افزایش می‌دهد.

طلا در حال حاضر در یک محدوده قیمت نوسان دارد چون سرمایه‌گذاران در حال بررسی نشانه‌های کند شدن رشد اقتصاد، افزایش تورم و تهدید بالا رفتن بیشتر نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا هستند.

طبق گفته‌ سوکی کوپر، مدیر عامل مؤسسه تحقیقات فلزات گرانبهای استاندارد چارترد:«محدوده قیمت طلا روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود چون این فلز گران‌بها بین خطر افزایش بیشتر نرخ بهره، ادامه تورم بالا و رشد کند اقتصاد مانده‌است».

قیمت نقره امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۷۹ سنت رسید و پلاتین با ۱.۰۱ درصد افزایش ۹۲۳ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمدولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار طلا هنوز هم توصیه می‌شود. تجربه نشان داده است که داد و ستند در بازار طلا مناسب است. همچنین سرمایه‌گذاری در بازار مصنوعات و سکه خوب است.

قیمت سکه در هفته‌های اخیر با تشدید نوسانات ارزی از ۱۶ میلیون تومان هم عبور کرد. با مهار نوسانات ارزی و آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار، قیمت طلا و سکه نیز وارد مدار نزولی شد. پیش‌بینی می‌شود که با توجه به مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی، قیمت سکه و طلا روند کاهشی در پیش بگیرد. پیرامون این موضوع ابراهیم محمدولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: با توجه به روند ایجاد شده، شاهد آرامش در بازار طلا هستیم. عرضه و تقاضا در بازار ارز کنترل شده است. انس جهانی نیز کاهش داشته است. التهاب‌های روزهای گذشته بر طرف شده است.

محمدولی اظهار کرد: داد و ستد در بازار انجام می‌شود اما نیازمند تلاش بیشتر هستیم. امیدوارم شرایط روز به روز بهتر شود تا متقاضیان خرید طلا به بازار ورود پیدا کنند تا نیاز مردم تأمین شود.

وی افزود: وضعیت تقاضا در بازار نسبت به ماه گذشته بهتر شده است. انتظار می‌رود که تقاضا در بازار سکه و ارز بیشتر شود. در ماه قبل انتظارات به واسطه نوسانات انتظارات برآورده نمی‌شد.

سرمایه گذاری بلند مدت توصیه می شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار طلا هنوز هم توصیه می‌شود. تجربه نشان داده است که داد و ستد در بازار طلا مناسب است.  همچنین سرمایه‌گذاری در بازار مصنوعات و سکه خوب است. البته اگر عرضه سکه با تقاضا هم افزایی نداشته باشد، فاصله قیمت یا حباب به وجود می‌آید. در نتیجه اگر کسی در این مسیر حرکت نکند، ورود به بازار مصنوعات توصیه می‌شود. البته برای پولدارها تفاوتی ندارد و با ورود به صنعت طلا نیاز خود را برطرف می‌کنند. ورود به بازار طلا در کوتاه‌مدت بی‌فایده است و پیشنهاد نمی‌دهیم.

محمدولی در پایان خاطرنشان کرد: صحبت مجدد درباره برجام روند خوبی را شروع کرده است و اگر به نفع کشور باشد، انتظارات بهتری را از بازار خواهیم داشت. همچنین مناسب در داد و ستدها انجام خواهد شد.

چه خبر از بازار طلا و سکه

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار آزاد قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۹,۲۰۰ تومان افزایش، ۱,۳۶۳,۰۰۰ معامله شد . قیمت طلا مثقال ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۳۸,۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۹۰۶,۰۰۰ معامله شد. قیمت سکه نیز در بازار امروز به‌صورت زیر است:

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۱۰۰,۰۰۰ تومان کاهش، ۱۴,۳۴۲,۰۰۰ معامله شد.

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۱۹۹,۰۰۰ تومان کاهش، ۱۳,۳۵۴,۰۰۰ معامله شد.

قیمت نیم‌سکه در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۵۰,۰۰۰ تومان کاهش، ۸,۰۰۰,۰۰۰ معامله شد.

قیمت ربع‌سکه در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۷ تیر با ۱۴,۰۰۰ تومان کاهش، ۴,۹۸۶,۰۰۰ معامله شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۱۸۳۵ دلار و ۳۹ سنت رسید.

 آمریکا، انگلیس، ژاپن و کانادا قصد دارند طی اجلاس گروه ۷ ممنوعیت واردات طلا از روسیه را اعلام کنند. به‌این‌ترتیب قیمت این فلز گرانبها امروز افزایش‌یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۱۸۳۵ دلار و ۳۹ سنت رسید.

دولت انگلیس طی بیانیه‌ای با تاکید بر نقش حیاتی لندن در تجارت طلا اعلام کرد:«این اقدام پیامدهای جهانی خواهد داشت و طلا را از بازارهای رسمی بین‌المللی خارج می‌کند. بنابراین توانایی رییس‌جمهور روسیه برای افزایش درآمد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت».

تجارت بین روسیه و لندن از زمان آغاز تحریم‌های غربی به‌دنبال حمله این کشور به اوکراین تقریباً به صف رسیده‌است. انجمن بازار شمش لندن که استانداردهای بازار فلزات گرانبها را تعیین می‌کند پالایشگاه‌های طلای روسیه را در ماه مارس از لیست معتبر خود خارج کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم ممنوعیت واردات طلا را در روز سه‌شنبه اعلام خواهد کرد. شهروندان آمریکا از دخالت در معاملات مرتبط با طلا با بانک مرکزی، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی روسیه منع می‌شوند.

درحالی‌که تحریم‌های غربی علیه روسیه بازارهای اروپا و آمریکا را به روی طلای دومین استخراج‌کننده بزرگ این فلز گران‌بها در جهان بسته‌است، این اقدام گروه ۷ ارتباط دو مرکز برتر تجارت دنیا یعنی لندن و نیویورک را با روسیه قطع می‌کند.

لندن یکی از مهم‌ترین مقاصد فلزات گرانبهای روسیه بوده‌است. ۱۵ میلیارد دلار طلای روسیه که در سال گذشته وارد لندن شد، ۲۸ درصد از کل واردات طلای انگلیس را تشکیل می‌داد.

صادرات سایر فلزات از روسیه مانند مس، نیکل و پالادیوم ادامه دارد. دراین‌بین، صنعت طلای روسیه به‌دنبال گزینه‌های جدید فروش مانند صادرات به چین و خاورمیانه است که عضو گروه ۷ نیستند.

قیمت نقره امروز با ۱.۱۹ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۴۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۹ درصد افزایش ۹۱۸ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶درصد کاهش به ۱۸۲۸دلار و ۱۳سنت رسید.

قیمت جهانی طلا به‌دنبال سقوط بازارهای جهانی کاهش یافته است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۸۲۸ دلار و ۱۳ سنت رسید. افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا از دیگر عوامل کاهش قیمت طلا بوده‌اند.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جدید جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در مورد سیاست‌های جدید پولی و تورم هستند، ترس از رکود اقتصاد دنیا بالا گرفته است که می‌تواند طلا را باز هم پایین بیاورد.

عکس‌العمل طلا نسبت‌ به دو نیروی مخالف افزایش نرخ بهره و بالا رفتن تورم، می‌تواند محدوده قیمت آن را بین ۱۸۰۵ تا ۱۸۵۰ دلار نگه دارد. بالا رفتن قیمت طلا از ۱۸۰۰ دلار نشان‌دهنده جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران و کاهش آن نسبت‌به سطح ۱۸۵۰ دلار نشان‌دهنده عدم تمایل آن‌ها به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن است، اما کاهش امروز قیمت طلا را بیشتر می‌توان نتیجه‌ قدرت گرفتن دلار آمریکا و بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی دانست.

فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرده است احتمالاً نرخ بهره را ۱.۲۵ درصد دیگر طی ۲ ماه آینده افزایش می‌دهد، این اقدام شرایط را برای سرمایه‌گذاران طلا سخت می‌کند، اما بالا رفتن نرخ بهره به‌همراه کند شدن روند رشد اقتصاد می‌تواند اقتصاد جهان را وارد رکود کند که از قیمت طلا حمایت می‌کند و یک حداقل قیمت برای آن ایجاد می‌کند.

قیمت نقره امروز با ۱.۷۰ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۲ درصد کاهش ۹۴۰ دلار و ۴۲ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا صعودی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸۴۴ دلار و ۳۳ سنت رسید.

 قیمت طلا در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه پس‌از شدیدترین سقوط هفتگی قیمت از اوایل ماه مه، افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸۴۴ دلار و ۳۳ سنت رسید.

در شرایطی که خبرهای مربوط به چین خوش‌بینی نسبت‌به قیمت طلا را افزایش داده، ترس از رکود اقتصاد جهان و نرخ بهره بالاتر فدرال‌رزرو آمریکا خریداران این فلز گران‌بها را همچنان محتاط نگه داشته‌است.

انتشار این خبر که دولت بایدن در حال بررسی برداشتن بخشی از عوارض بر واردات کالاهای چینی است به خبرهای خوشحال‌کننده در مورد مهار کرونا در پکن و شانگهای اضافه شده و خوش‌بینی در بازار طلا را بالا برده‌است که به نفع خریداران این فلز گران‌بهاست.

از طرف دیگر، ترس از سیاست‌های مالی سختگیرانه‌تر فدرال‌رزرو آمریکا و افزایش دوباره نرخ بهره بالا گرفته‌است.جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا انتظار کند شدن بیشتر رشد اقتصاد را دارد و نگران رکود اقتصادی است.

بالا بودن ارزش دلار آمریکا و افزایش سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا تمایل خریداران به طلا را پائین آورده و باعث بی‌ثباتی آن شده‌است.

اما تحلیلگران عقیده دارند ضعف بازار سهام آمریکا و تنش‌های ژئوپولیتیکی تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو را تا حدی کنترل کرده و می‌تواند قیمت طلا را کمی افزایش دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۷۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۴ درصد افزایش ۹۳۹ دلار معامله می‌شود.

پیش بینی آینده قیمت طلا در سال ۱۴۰۱

به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است .

پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند .

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

قیمت طلا ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

قیمت گذاری طلا بر اساس روش های مختلفی انجام می شود .

هرچند عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی است اما طلا در بازار ایران تا حدودی مستثنی است .

با وجود اینکه سال گذشته و با رشد یکباره بورس شاهد صف فروش طلاهای خانگی در طلافروشی ها بودیم اما قیمت طلا کاهش چندانی نداشت .

به عقیده سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، طلا همچنان دلار را دنبال می کند و انتظار می رود در آینده نیز همچنان این روند را ادامه دهد .

کوپر می گوید: با توجه به اینکه محرک مالی آمریکا به کسری بودجه بیشتر این کشور منجر خواهد شد، فراتر از کوتاه مدت، ما معتقدیم که چشم انداز طلا همچنان رو به رشد است .

قیمت طلای دست دوم ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

به عقیده بسیاری از افراد طلای نو با طلای دست دوم تفاوتی ندارند .

آنها می گویند: طلا، طلاست!

این افراد معتقدند در صورت نو بودن طلا، باید پول اجرت آن را بپردازند اما با خرید طلای دست دوم ، این پول در جیبشان می ماند .

هرچند این نگاه در خصوص افرادی که نگاه سرمایه گذاری دارند بیشتر صدق می کند .

قیمت طلا ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

اگر قصد دارید طلا را به عنوان سرمایه جمع کنید بدون شک باید طلای دست دوم و کم اجرت بخرید .

از این رو فردی که به زیبایی مدل و طرح طلا اهمیت می دهد بهتر است سمت طلای دست دوم نرود .

الان مدت هاست به دلیل نوسان لحظه ای قیمت طلا ، قیمت طلای دست دوم ارائه نمی شود .

دلیل دیگر ارائه نشدن قیمت طلای دست دوم اجرت متفاوت طلافروشی هاست.

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان افزایش تورم بوده‌است. بنابراین شدت گرفتن نگرانی در مورد روند صعودی تورم در اروپا و سایر مناطق دنیا می‌تواند از قیمت این فلز گران‌بها در بحبوحه افزایش چالش‌ها در اقتصاد دنیا حمایت کند.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را تا جایی که لازم است بالا می‌برد تا تورم را کنترل کند، چون تورم زیربنای اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

قیمت نقره در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۳ درصد کاهش ۹۵۹ دلار و ۱ سنت معامله می‌شود.

طلا و نقره مخصوصاً در زمان تورم بالا به‌عنوان یک منبع باارزش ذخیره‌سازی شناخته می‌شوند، بنابراین دلیل کاهش قیمت اخیر این فلزات گرانبها را می‌توان افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا دانست. به‌عبارت‌دیگر، بازار فلزات گران‌بها تحت تاثیر سیاست‌های این بانک قرار دارد.

طلا و نقره در زمان بی‌ثباتی بازارهای مالی ذخایر ایمنی به حساب می‌آیند. بنابراین ادامه درگیری‌ در اوکراین و تورم بالا باید زمینه خوبی برای افزایش قیمت این فلزات گران‌بها باشد. اما بت توجه به ضعف عملکرد آنها، بسیاری متخصصان عقیده دارند دوران این فلزات به پایان رسیده که دلیل آن را می‌توان تغییر ساختار بازار از اواخر آوریل آوریل دانست.