یک باشگاه دسته ‌پنجم انگلیسی جایگاه ورزشگاه خانگی‌اش را به اسم یک اسپانسر محلی نامگذاری کرد ولی از شانس بد باشگاه، نام جدید این جایگاه یکی از قاتلین سریالی بدنام انگلیس را تداعی می‌کند.

بدشانسی مطلق؛ اسم قاتل زنجیره‌ای روی جایگاه ورزشگاه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه انگلیسی ساوت‌اِند یونایتد که در لیگ دسته پنج این کشور حضور دارد بعد از تغییر اسم یکی از سکوهای ورزشگاه خانگی‌اش با بدشانسی عجیب و غریبی روبه‌رو شده است.

ساوت‌اِند اخیرا حق نامگذاری سکوی غربی ورزشگاه خانگی‌اش، استادیوم روتز هال، را به یکی از آژانس‌های املاک محلی واگذار کرد. این اتفاق، به خودی خود، رخدادی ساده بود که قاعدتا نباید توجهی برمی‌انگیخت.

اما مشکل اینجا است که جایگاه غربی این ورزشگاه حالا جایگاه غربی گیلبرت و رُز نام دارد. نام جدید که به انگلیسی Gilbert & Rose West Stand نوشته می‌شود اسم یک قاتل سریالی بدنام را تداعی می‌کند: Rose West. این ماجرا در انگلیس خبرساز شده است تا باشگاه ساوت‌اِند به شکلی ناخواسته هدف موجی از انتقادهای رسانه‌ای قرار بگیرد.

رُز وست در فاصله سال‌های 1973 تا 1987، 9 دختر جوان را شکنجه کرده و به قتل رساند. او از سال 1995 در زندان به سر می‌برد. پلیس بعد از کشف تکه‌هایی از اجساد در محل سکونت این قاتل سریالی او را بازداشت کرد. بریتانیا از جنایات این قاتل چنان وحشت‌زده شده بود که نام او همچنان در خاطره جمعی مردم این کشور وحشت‌آفرینی می‌‌کند.

قاتل سریالی و همسرش

هواداران باشگاه ساوت‌اِند همصدا شده و خواهان تعویض هر چه سریعتر نام این جایگاه هستند. باشگاه در واکنش به درخواست هواداران و انتقادهای گسترده بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن چنین آمده است:" ما از آژانس املاک گیلبرت و رُز به‌خاطر قرارداد اسپانسری فصل آینده سپاسگزاریم و منتظر همکاری با آنها در حوزه‌‌های مختلف و ازجمله فعالیت‌های عام‌المنفعه در منطقه هستیم. با اینحال، اعتراض هواداران را درک کرده و سعی می‌کنیم راه‌حلی پیدا کنیم".

روزنامه تلگراف در گزارشی که درباره ماجرا منتشر کرد مدعی است باشگاه ساوت‌اِند قصد ندارد نام اسپانسر فصل آینده‌اش را از روی جایگاه مورد بحث بردارد. از باشگاه خواسته شده اگر حاضر به لغو قرارداد اسپانسری نیست به‌عنوان راه‌حل می‌تواند به جای نام فعلی Gilbert & Rose West Stand که نام رُز وست را در خود دارد از نام‌هایی مثل Gilbert & Rose Stand یا G&R West Stand استفاده کند.

اما در صورت تغییر نام این جایگاه، باشگاه با مشکلی دیگر مواجه خواهد شد. ساوت‌اِند تا کنون بلیت‌های فصل آینده ورزشگاه خانگی‌اش را چاپ کرده است و در صورت تغییر نام باید بلیت‌ها را از نو به چاپخانه بفرستد.

بلیت چاپ شده باشگاه ساوت‌اِند؛ نام رُز وست در ترکیب جایگاه غربی ورزشگاه دیده می‌شود