گسترش نیوز نوشت: به نظر می‌رسد سجاد غریبی ورزشکار اینستاگرامی ایرانی در بازگشت به کشور با برخورد و توبیخ از سوی مسئولان مربوطه مواجه بشود.

هالک ایرانی زندانی شد | دلیل دستگیری هالک ایرانی در فرودگاه چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زندگی خصوصی هالک ایرانی!سجاد غریبی جوانی است با فیزیک بدنی عجیب و غریب که شباهتش با هالک، قهرمان بزرگ کامیک‌های آمریکایی باعث شهرت ناگهانی‌اش در سراسر جهان شده است. هالک ایرانی جوان جنوبی که دارای مدرک کارشناسی بازرگانی است در گفت‌وگویی با همشهری درباره زندگی جدیدش بعد از شهرت حرف می‌زند. هالک ایرانی که تصاویرش در روزنامه‌های خارجی مثل دیلی‌میل، سان و... وی را تبدیل به یک چهره جهانی کرده، کار خود را در یک کار تبلیغاتی آغاز کرده است. البته اگر خوردن روزی ۷ تا ‍۱۱ وعده غذایی به او وقت کار بیشتر را بدهد.از دیروز تصاویری از هالک ایرانی در فضای مجازی با عنوان های مختلف منتشر شده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است. هالک ایرانی مصاحبه ای با یکی از برنامه های تلویزیونی انجام داده است که بسیار دیدنی است.

به نظر می‌رسد سجاد غریبی ورزشکار اینستاگرامی ایرانی در بازگشت به کشور با برخورد و توبیخ از سوی مسئولان مربوطه مواجه بشود.

در هفته گذشته به ناگاه ویدئو‌هایی از مبارزه سجاد غریبی چهره اینستاگرامی مشهور به هالک ایرانی در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب بسیار وسیعی داشت؛ غریبی در یک مبارزه بوکس با حریفی نه‌چندان نام آشنای قزاق در حال کتک خوردن از او است و مبارزه‌ای بسیار ضعیف و تحقیرآمیز را از خود به‌نمایش می‌گذارد که این مسئله در هفته گذشته بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت و البته در خارج از ایران نیز در اغلب رسانه وایرال و موجب ریشخند این ورزشکار ایرانی شد.

بعد از این مبارزه بود که تعداد زیادی از اهالی ورزش به خصوص آن‌هایی که دستی در رشته‌هایی مثل بوکس و ورز‌ش‌های رزمی دارند، به انتقاد از غریبی پرداخته و از او بابت کاری که باعث زیر سوال رفتن وجهه ورزش ایران در صحنه‌های بین‌المللی شده، انتقاد کرده‌اند.

غریبی در لایو اینستاگرامی به اتفاق فردی که خود را مربی او معرفی کرد، به ابراز پشیمانی از تصمیمات عجیب خود پرداخته و از مردم ایران عذرخواهی کرد.

با ادامه این اظهارنظر‌ها و انتقاد‌های شدید، گفته می‌شود با توجه به آنچه که در آخرین مصاحبه غریبی رخ داده و از آنجایی که او در این مبارزات، خود را نماینده ایران معرفی کرده و با عناصر عرفی وارد رقابت می‌شده است، برخورد جدی با وی انجام خواهد شد.

این چهره اینستاگرامی باید درباره ماهیت کار، فعالیت ورزشی و همچنین آنچه که وی را به سمت برگزاری رقابت‌های نمایشی کشانده توضیح کافی برای مسئولان مربوطه داشته باشد.

البته فعالیت‌های ورزشی غریبی زیر نظر نهاد خاصی نبوده و وی به‌صورت شخصی و صرفا در جهت برنامه‌هایی که با توجه به شهرت وی در اینستاگرام مورد توجه قرار می‌گرفت؛ پیش رفته است.

مصاحبه اختصاصی با هالک ایرانی

چه ورزش‌هایی را تا به حال انجام داده‌ای؟

پاورلیفتینگ را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دادم ولی از ناحیه پا آسیب دیدم و دکتر گفت یا ورزش را برای همیشه باید کنار بگذاری یا رکوردهایت را خیلی آهسته افزایش بدهی. من هم ورزش را نمی‌توانم کنار بگذارم برای همین فشار تمریناتم را کم کردم ولی زمانی که متوجه شدم مردان آهنین فعلا پخش تلویزیونی ندارد انگیزه‌ام کم شد.

در رشته بوکس هم فعال هستی؟

بله؛ وزنم خیلی زیاد شده بود دکتر تشخیص داد اگر با همین روال پیش برود مشکلات کبد برایم پیش خواهد آمد، برای همین با توجه به علاقه‌ای که به بوکس داشتم این رشته را انتخاب کردم و حالا به صورت آماتور و حرفه‌ای این رشته را دنبال کردم.

کاهش وزن هم داشتی؟

زمانی که شروع کردم 183کیلو بودم که با ورزش 25کیلو از وزنم را کم کردم.

وزنت چقدر است؟

در حال حاضر 155کیلوگرم هستم، قدم هم 184سانتی‌متر است.

 این اندامی که داری تاثیر ورزش است یا ژنتیک بیشتر علت آن بوده است؟

از 15سالگی رشد عضلانی داشتم. 85درصد ژنتیک تاثیرگذار بوده. جالب است بگویم تا به ‌حال از هیچ استروئید و مکملی استفاده نکردم و فقط ورزش و تغذیه صحیح داشتم.

چند وعده در روز غذا می‌خوری؟

اگر در شرایط آماده‌سازی برای مسابقه نباشم 5 تا 7وعده و اگر خود را برای مسابقات آماده کنم 7 تا 11وعده غذا می‌خورم.

هالک ایرانی

این وعده‌های غذایی سنگین هستند؟

معمولا پنج پرس برنج و سیب زمینی آبپز و سفیده تخم مرغ را در برنامه غذایی‌ام دارم.

شهرت چطور است؟ به هر حال  در حال حاضر یکی از معروف‌ترین‌ها در فضای مجازی هستی.

شهرت من یک شبه نبود و در چند دوره زمانی مختلف اتفاق افتاد. فاز اول که بسیار ناراحت‌کننده بود. عکس من را در فضای مجازی به عنوان اراذل و اوباش پخش کردند و متاسفانه کانال‌های مختلف هم برای عضوگیری هر لحظه خبر می‌زدند؛ لحظه دستگیری اراذل و اوباش معروف ایران که 20دقیقه دیگر از کانال پاک خواهد شد! خودم تحریک می‌شدم و می‌رفتم ببینم چی هست. فاز دوم شهرت با جلاد داعش شروع شد که خیلی بد بود. من از داعش متنفرم ولی در آن دوره زمانی من را به‌عنوان جلاد داعش معرفی کردند. فاز سوم که بیشتر از طرف طرفدارهایم بود اعلام کردند که سجاد غریبی از داعش متنفر است و برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرده است. آخری هم لقب هالک ایرانی بود که شبکه‌های خارجی این عنوان را برای من انتخاب کردند.

حالا برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرده‌ای؟

در مورد سوریه هیچ جا صحبت نکردم. فقط گفتم که مدافع و سرباز کشورم هستم. هرجا منافع کشورم در خطر باشد به عنوان یک سرباز دفاع خواهم کرد.

از اینکه به تو می‌گویند هالک، راضی هستی

خودم دوست دارم لقب‌های ایرانی به من بدهند  ولی هالک را مجبورم دوست داشته باشم. (باخنده) به دیدگاه آنها هم که این لقب را دادند  احترام می‌گذارم.

گفتی ابتدا شهرت بد داشتی و به عنوان اراذل اوباش معروف شدی اهل دعوا هم هستی؟

به هیچ وجه؛ از بچگی از خالکوبی و لات بازی و این کارها متنفر بودم.

هالک ایرانی

تا چه مقطعی درس خواندی؟

مدرک کارشناسی بازرگانی را از دانشگاه آزاد بوشهر گرفتم.

برای بازی در فیلم هم پیشنهاد داشتی؟

برای بازی در گشت ارشاد دو دعوت شدم که رد کردم. در حال حاضردر گیر بازی در یک تیزر هستم که نقش یک تکاور را بازی می‌کنم، برای همین بسیار این پروژه وقت‌گیر است و به کار دیگری نمی‌رسم.

برای بازی در این تیزر قرارداد بستی؟

کارگردان یکی از دوستان نزدیکم است و توافقی کار را انجام دادیم ولی از پاییز برنامه‌ام این است به تهران بیایم و حتما برای کارهایم قرارداد خواهم بست.

انتشار تصاویر ویدیویی از رویارویی نمایشی سجاد غریبی و مارتین فورد بریتانیایی سوالات و انتقادات زیادی را به دنبال داشته است

طرفداری | این به اصطلاح هالک ایرانی نه تنها از نظر طول و عرض و ارتفاع تفاوت های فاحشی با رقیب غول پیکرش دارد که با فیلم ها و عکس های تاکنون منتشر شده از خودش نیز  در تضادی آشکار است! گویا آن کوه عضله ای که در ذهن علاقمندان به عنوان هالک ایرانی نقش بسته، زاییده تکنیک های گرافیکی و بزرگنمایی از طریق فتوشاپ بوده و این شبه غول ایرانی در واقع با آنچه تاکنون می پنداشته ایم فرسنگها فاصله دارد.

پهلوان پنبه ای که نام شخصیت تخیلی کتاب ها و فیلم های آمریکایی را بر‌خود نهاده در اصل یک جنگجوی هرگز نجنگیده و جنگ ندیده است که صرفا با بهره گیری از فتوشاپ اندامی بادکنکی و غیر واقعی به خود داده و بر همین اساس نه تنها دنبال کنندگان زیادی را مشغول دنیای مجازی خود‌کرده که توجه برگزار کنندگان مبارزات نمایشی را هم به خود جلب کرده است. آنها هم تصور ی شبیه آنچه ما از این جوان سی ساله داشتیم را  دارند و شاید گمان نمی‌کردند هالک ایرانی تا این حد غیر واقعی و فیک باشد.

هالک ایرانی

سجاد غریبی در همان برخورد اول با حریفی که او هم تجربه مبارزه ای رسمی و حرفه ای ندارد به شکلی زمین خورد که حاصل چند سال تلاش مجازی و بزرگنمایی های فتو شادی اش دود شده و به هوا رفت! او که تاکنون با ترفند های مختلف از زیر بار مبارزه با رقیبان شانه خالی کرده بود این بار در برابر عمل انجام شده قرار گرفته تا نشان دهد طبل تو خالی بیش نیست. او نه فقط خود را دلقلک این مضحکه کرد که با نام و اعتبار و آبروی ایران نیز بازی کرد که می طلبد ارگان های مربوطه به این موضوع ورود کنند. اینکه چگونه و با چه هدفی  او را به عنوان نماینده ایران معرفی کرده و نام کشورمان را بر سر زبان‌ها انداختند اما حاصل چیزی جز خنده و تمسخر غریبه و خودی نباشد،‌ اتفاق ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

سجاد غریبی اگرچه از این نمد دروغین کلاهی برای خود دوخته و دنبال کنندگان زیادی به پیج او اضافه شدند اما باید بداند بازی با نام ایران و سوء استفاده از پرچم کشوری که بزرگترین پهلوانان همه اعصار و ادوار را در خود داشته است بی جواب نخواهد ماند.او نماینده ایران در این بازی نمایشی و‌مضحک نیست و این را باید مسوولین ذیربط به او گوشزد کنند که در مسابقه روز سیزدهم فروردین که انجام آن با تردید هایی روبرو شده است ، بهتر است همان شخصیت تخیلی و هالیوودی باشد تا نماینده ای از کشور ایران!

دیدار رسمی این دو نفر قرار است دوم آوریل در سالن O۲  برگزار شود اما این دو نفر که در دوبی حضور دارند روز پنجشنبه برای اولین رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.  در این تقابل هر دو آماده بودند تا با دیگری مقابله کنند اما این هالک ایرانی بود که موفق نشد فورد را به زمین بزند.  

پس از درگیری مختصری که روی زمین داشتند برای دومین بار سرپا کار را آغاز کردند و این بار فورد بود با ضربه‌ای باعث شد که غریبی به زمین بیفتد.  

نبود اقدامات امنیتی کافی باعث شد افرادی که در حال فیلم‌برداری از این تقابل بودند وارد مهلکه شده و در نهایت این رقابت را نیمه‌کاره متوقف کنند.  

نکته عجیب این تقابل تفاوت قد قابل توجه بین سجاد غریبی و مارتین فورد بود که توجه بسیاری را جلب کرده است. علیرغم داشتن لقب هالک ایرانی، این ورزشکار به شکل واضحی از رقیب خود کوتاه قامت‌تر است و به نظر می‌رسد که این موضوع در رقابت ماه آوریل برای او دردسرساز شود.  

انتشار این تصاویر باعث شده که بسیاری از کاربران نیز به این موضوع توجه کنند و حتی ادعا کنند که تصاویر منتشر شده از این ورزشکار پیش از این فتوشاپ بوده یا با تکنیک‌های خاصی فیلمبرداری و تصویربرداری شده است.  

این از اخرین تصویرسازی های مجازی برای سجاد غریبی است که حالا با انتشار ویدئوی درگیری اش با مارتین فورد مشخص شده که همه این تصاویر کار دست فتوشاپ کاران عزیز بوده است! رقابت آنها که قرار است حدود یک ماه دیگر برگزار شود در چهار وقت دو دقیقه‌ای خواهد بود و قرار است اتحادیه بوکس حرفه‌ای بر آن نظارت کند.  

فورد و غریبی هرگز پیش از این تجربه مبارزه در رینگ را نداشته‌اند اما فورد سال‌ها در حال تمرین در رشته هنرهای رزمی ترکیبی بوده و یکی از علاقمندان جدی این رشته ورزشی به حساب می‌آید.  سبک تمرینی غریبی پیش از این از سوی هواداران زیر سوال رفته بود و فورد نیز ویدیوهای عجیب منتشر شده از او را «شرم‌آور» خوانده بود. این ورزشکار بریتانیایی مدعی شده بود که پیروزی برابر غریبی در ماه آوریل دستاورد خاصی برای او به حساب نمی‌آید.  

فورد پیش از این به میرر گفت: «من فقط می‌خواهم سرش را خرد کنم. این هیچ حس پیروزی یا غروری به من نمی‌دهد چون اساسا فکر نمی‌کنم که او چیزی برای عرضه داشته باشد و کاری کند که من احساس غرور کنم. این مبارزه برای من برطرف کردن چرندیاتی است که در چند سال اخیر مطرح شده است.