بازی حساس امروز بایر لورکوزن و بروسیا دورتموند شاید بدون حضور سردار آزمون، ستاره ایرانی، برگزار شود.

سردار آزمون، قربانی سبک دفاعی لورکوزن برابر دورتموند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بایرلورکوزن روز شنبه در چارچوب رقابت‌های هفته اول بوندسلیگا به مصاف بروسیا دورتموند خواهد رفت. 

این  دو تیم یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها را در چند سال اخیر بوندسلیگا به نمایش گذاشته‌اند. فقط کافی است به نبرد فصل گذشته نگاه کنید تا متوجه جذابیت و حساسیت این دیدار بشوید. دورتموند در لورکوزن با نتیجه 3-4 به پیروزی رسید و شاگردان سیوانه نیز موفق شدند در نیم فصل دوم در زمین حریف با نتیجه 2-5 برنده شوند.

سیوانه در آستانه این بازی به خبرنگاران گفت:« این بازی بسیار خوبی برای شروع فصل است و چالش بزرگی در این ورزشگاه برابر تیمی عالی است. ما خاطرات خوبی از آخرین بازی در دورتموند داریم. می‌خواهیم ناکامی بازی قبلی را با نشان دادن قدرتی که داریم در این بازی جبران کنیم.»

اشاره سرمربی لورکوزن به بازی قبلی در واقع اشاره به بازی این تیم برابر تیم دسته سومی الورسبرگ در جام حذفی آلمان است که با شکست 3-4 این تیم و حذف از این رقابت‌ها به پایان رسید. 

او درباره شرایط بازیکنان تیمش برای این بازی اظهار داشت:« همه ما نامید شدیم. این کاملا طبیعی است که بازیکنان چند روز ناراحت باشند. آنها بسیار متعهد هستند، تمرکزشان روی تمرین است و می‌خواهند پویایی درستی داشته باشند تا بتوانند سبک بازی خودشان را در زمین پیاده کنند و امتیازات را به دست آورند. من از فشار تمرینات و تعهدی که بازیکنان تیمم دارند کاملا راضی هستم.»

این مربی سوییسی درباره برنامه بازی برابر دورتموند اضافه کرد:« وقتی برابر تیمی قدرتمند بازی می‌کنید، بسیار مهم است که در برابر توپ هماهنگ باشید، فضاها را ببندید، از هم حمایت و به هم کمک کنید. من اطمینان دارم که اگر ما در خط دفاعی محکم‌تر بازی کنیم، می‌توانیم با هدف و پویایی بیشتری در زمین بازی حاضر شویم.»

این اظهارات به این معناست که سیوانه قصد دارد بازیکنانی را که اطمینان بیشتری به آنها دارد در بازی امروز به کار بگیرد. بنابراین احتمالا پیرو هینکاپیه جانشین میشل باکر در سمت چپ خط دفاعی شود. اودیلون کوزونو که از سرعت و قدرت تکل‌زنی بیشتری نسبت به جرمی فرمپونگ برخوردار است نیز دیگر گزینه این تیم در خط دفاعی خواهد بود. 

لوزکوزن امروز کمی دفاعی‌تر و منسجم‌تر بازی می‌کند و چشم به ضد حملات خواهد داشت. بنابراین علاوه بر موسی دیابی، کریم بالعربی می‌تواند وینگر دوم این تیم باشد و سردار آزمون هم که در بازی برابر الوسبرگ عملکرد خوبی داشت شاید به واسطه قدرت هجومی بیش از حدی که دارد، قربانی برنامه امروز این تیم برای انسجام دفاعی بیشتر شود. این احتمال وجود دارد که سیوانه از کرم دمیربای یا پالاسیوس به عنوان جانشی آزمون در ترکیب امروز تیمش استفاده کند.

با وجود شکست در جام حذفی، لورکوزن بدون شک برای پیروزی برابر دورتموند قدم به زمین خواهد گذاشت. سیوانه در این باره گفت:« شکست برابر الورسبرگ کمی دور از انتظار بود. اگر این بازی را دیده باشید، متوجه می‌شوید که ما هنوز راه زیادی تا شرایط ایده‌آل داریم اما من مطمئنم که بازیکنانم خیلی زود واکنش نشان خواهند داد. ما می‌دانیم که تیمی جذاب با بازیکنانی داریم که به دنبال پیشرفت هستند. ما بلندپرواز و به دنبال پیشرفت خصوصا در بلندمدت هستیم.»