محمد موسوی در آخرین تمرین تیم ملی از حضور در مسابقات قهرمانی جهان ‌انصراف داد.

ابهامات انصراف شوک آور محمد موسوی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، خبرنگارانی که پنجشنبه برای تماشای تمرین تیم‌ملی به سالن فدراسیون والیبال رفته بودند، به هیچ‌وجه پیش بینی نمی کردند که ساعتی جنجالی پیش رویشان باشد، آن هم در شرایطی که قرار بود آخرین تمرین تیم‌ملی مقابل چشم خبرنگاران برگزار شود و تیم‌ملی والیبال ایران حداقل به صورت نمایشی خود را آماده مسابقات قهرمانی جهان نشان دهد.

اما بعد از حدود ۴۵ دقیقه و در شرایطی که اوضاع کمی هم مشکوک به نظر می رسید، محمد موسوی با حضور در مقابل دوربین های تلویزیونی و خبرنگار ورزش سه، از مسئله‌ای پرده برداشت که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد. چیزی که ما را به این فکر فرو برد که آیا او برنامه قبلی برای این موضوع داشته یا صرفا یک کار خلق الساعه را انجام داده است.  

موسوی که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ والیبال ایران است حالا با اشاره به نکات و مشکلاتی که اصولاً در هر شرایطی در ورزش حرفه ای در ایران وجود دارد، کناره‌گیری خود را از تیم ملی اعلام کرد. چیزی که باعث به هم ریختن برنامه‌های تیم ملی و سرمربی آن پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان شده است.

آن چه که در پایین می آید مشاهدات خبرنگار "ورزش سه" از آخرین تمرین تیم ملی والیبال است. اتفاقاتی که می‌شد از آن ها حدس زد خبری در راه است اما خب ما آنقدر بدبین نبودیم که تصور کنیم قرار است چهره جالب توجه آخرین فهرست تیم ملی دست به این اقدام عجیب بزند و شاید مورد قضاوت سخت جامعه والیبال قرار بگیرد:

*شروع تمرین 

مطابق اعلام قبلی تمرین تیم ملی والیبال راس ساعت ١٧:٣٠ اغاز شد. بازیکنان و کادر فنی یکی پس از دیگری وارد زمین شدند. در این بین یکی از اتفاقات جذابی که دیدن آن می توانست برای خبرنگاران جذابیت بالایی داشته باشد تماشای دوباره موسوی در تمرین و حضور او در کنار ستاره‌های نسل جدید و البته کادر فنی ایرانی بود. همین اتفاق هم رخ داد و محمد موسوی در کنار دیگر بازیکنان در سالن حاضر شد.

در حین گرم کردن بازیکنان به وضوح شاهد این موضوع بودیم که محمد موسوی رابطه خوبی با هم تیمی های خود مخصوصا جوان ترها دارد. او مکررا با دیگر بازیکنان تیم ملی شوخی می کرد و تا اینجا به نظر می رسید که حال او کاملا از بازگشت دوباره به تیم ملی خوب است.

*شروع تمرین توپی 

بعد از گرم کردن بازیکنان دو به بخش تقسیم‌ شدند تا به بازی درون تمرینی بپردازند. اما یک طرف بازیکنانی حضور داشتند که احتمالا ترکیب اصلی بهروز عطایی برای مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شد. محمد طاهر وادی، میلاد عبادی پور، سید محمد‌ موسوی، علی اصغر مجرد، امین اسماعیل نژاد، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت پور بازیکنان این سمت از زمین بودند.

*آغاز رفتارهای عجیب و دور از انتظار

بازی تمرینی آغاز شد و مانند مسابقات رسمی و روال موجود در والیبال باید سرعتی زن ها در طول مسابقه با هم جابجا می شدند. حدود نیم ساعتی همین روال اتفاق افتاد اما از یک جا به بعد بود که شاهد اتفاقات عجیب بودیم. محمد موسوی خطاب به یکی از بازیکنان جوان (مجرد) گفت: «اصغر بیا برو تو، من بهتره بازی نکنم بهتره اصلا». همین جمله به اندازه کافی عجیب و شک برانگیز بود تا به نظر برسد که اتفاقات عجیب تری هم در راه است. در حقیقت به نظر می رسید موسوی انگیزه خاصی برای تمرین کردن ندارد. از یک‌جا به بعد هم او تقریبا بیرون زمین نشست و ترجیح داد بیشتر نظاره‌گر باشد. هر طور که بود تمرین همین‌گونه پیش رفت و از یک جا به بعد در این سمت از زمین بیشتر علی اصغر مجرد را دیدیم. محمد موسوی یا در کنار زمین نشسته بود یا بغل تور بازی را تماشا می کرد. هر از چند گاهی هم می آمد، یک سرویس می زد و دوباره از زمین خارج می شد.

**نکته جالب هم اینکه موسوی و سرمربی تیم ملی یعنی بهروز عطایی خوش و بش گرمی با هم داشته و از رابطه خوبی برخوردار بودند. در واقع این فرضیه که شاید مشکل موسوی کادر فنی بوده را می توان به کل رد کرد چرا که به نظر می رسید بین او و عطایی آرامش و احترام خاصی حاکم است .

*پایان تمرین و آن مصاحبه شوکه کننده 

تمرین تمام شد و مطابق هماهنگی قبلی ابتدا بهروز عطایی برای صحبت با رسانه ها در میان خبرنگاران حاضر شد. سرمربی حتی در بخشی از صحبت هایش درباره تغییر کاپیتانی هم حرف زد و به تمجید از موسوی هم پرداخت تا مشخص شود که عطایی هیچ اطلاع قبلی از تصمیم محمد موسوی نداشته است. بعد از عطایی نوبت به موسوی رسید.

یکی از خبرنگاران ابتدا از او در مورد بازگشت به تیم ملی سوال کرد اما موسوی انگار از قبل کاملا حرف های خود را آماده کرده بود و سریع به سراغ اصل مطلب رفت و کناره گیری خود از حضور در مسابقات قهرمانی جهان را اعلام کرد. 

موسوی در مورد همه چیز حرف زد و بیست دقیقه گله و شکایت کرد اما احتمالا هنوز هم هیچکدام از ما نفهمیده‌ایم دلیل اصلی انصراف او چه بود. او اول از نبود پروتئین کنار زمین گفت، بعد از ناامادگی خودش.

موسوی حتی در حمایت از دیگر بازیکنان تیم ملی ناراحتی خود را از پاداش ١٨ میلیونی فدراسیون اعلام کرد و بعد هم از نبود روحیه جنگندگی تیمی گله کرد. واقعا هنوز هم نفهمیده‌ایم که دلیل اصلی این مصاحبه و در نهایت کناره‌گیری او چه بوده است.

*شوک بعد از یک مصاحبه غیر منتظره

بعد از مصاحبه موسوی این میلاد عبادی پور بود که به جمع خبرنگاران آمد. وقتی به میلاد گفتیم می دانستی سید کناره گیری کرده با این جواب او مواجه شدیم: «چی؟ مگه این کارو کرده؟ جدی می‌گید؟ نه نمی‌دانستم» 

این حرف ها و چشم های گرد شده عبادی پور از تعجب کاملا نشان می داد که او از این مسئله اصلا خبر نداشته است. بعد از مصاحبه با میلاد سراغ بهروز عطایی رفتم و از او درباره این تصمیم موسوی سوال کردم که جواب سرمربی تیم ملی این بود: «آره، من هم از بچه ها شنیدم، نمی‌دونم چی بگم. انشالله که خیره»

از عطایی خواستم صحبت کوتاهی در این باره انجام دهد اما او ترجیح داد فعلا چیزی نگوید.

*پایان یک روز عجیب با جلسه میلاد و عطایی

آخرین اتفاق قابل توجه تمرین تیم ملی جلسه کوتاه بهروز عطایی و میلاد عبادی پور بود. سرمربی تیم ملی بعد از مصاحبه عبادی پور از او خواست که دقایقی را با هم صحبت کنند. این دو نفر چند دقیقه‌ای روی سکوهای سالن فدراسیون با هم صحبت کردند؛ گفت و گویی که به احتمال قریب به یقین حول محور انصراف محمد موسوی بوده است.

این بود شرحی از اتفاقات یکی از عجیب ترین تمرین های تیم ملی والیبال ایران؛ تیمی که کم تر از دو هفته دیگر در مسابقات قهرمانی جهان حاضر می شود.