هریستو استویچکوف، اسطوره فوتبال بلغارستان معتقد است که می‌توانست برای دیه‌گو مارادونا کاری انجام دهد و خود را در مرگ او مقصر می‌داند.

در مرگ مارادونا مقصرم؛ او در محاصره لاشخورها بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، پاییز دو سال پیش از دنیا رفت. او پس از یک عمل جراحی سنگین و به‌علت سهل‌انگاری پزشکی، در 60 سالگی درگذشت. مارادونا در سال‌های آخر عمرش هدایت خیمناسیا لاپلاتا را برعهده داشت.

هریستو استویچکوف، اسطوره فوتبال بلغارستان و برنده توپ طلای سال 1994 می‌گوید که خود را در مرگ مارادونا مقصر می‌داند.

استویچکوف که همچون مارادونا سابقه بازی برای بارسلونا را دارد، به شبکه "ESPN" گفت:« تمام شماره تلفن‌های دیه‌گو را داشتم و آخرین بار فوریه 2016 بود که به او زنگ زدم. چند روز بعد نیز او به من زنگ زد تا تولدم را تبریک بگوید. پس از آن دیگر باهم حرف نزدیم و از این بابت متاسفم. هر بار که به او زنگ می‌زدم در دسترس نبود. یا خواب بود یا در سفر یا مشغول خوشگذرانی. فکر می‌کنم اجازه نمی‌دادند با او حرف بزنم.»

استویچکوف ادامه داد:« اطراف دیه‌گو را افرادی نامناسب احاطه کرده بودند. من به آنها لقب لاشخور داده بودم. گاهی با خودم فکر می‌کنم که واقعا نمی‌توانستم کاری برای دیه‌گو انجام دهم و او را از دست آن لاشخورها نجات دهم؟ به این موضوع فکر می‌کنم و عصبانی می‌شوم. از این بابت خودم را در مرگ دیه‌گو مقصر می‌دانم. او هرگز دوستانش را رها نمی‌کرد. در سال‌های آخر عمرش بسیار عذاب کشید و امیدوارم روحش در آرامش باشد.»