سرمربی پرتغالی استقلال با تعبیری جالب از به ثمر رسیدن میزان اصرار و پافشاری‌اش برای جذب و حفظ برخی از بازیکنان ابراز رضایت کرد.

راز گشایی از تعبیر سرمربی استقلال در بندر انزلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جنگیدم تا این بازیکنان را به استقلال بیاورم". این شاید مهمترین جمله‌ ساپینتو در نشست خبری پس از برتری مقابل ملوان در حضور خبرنگاران بود.

او حالا از این‌همه اصرار و به قول خودش جنگ برای حضور و جذب تعدادی از بازیکنان، بیش از هرکسی خوشحال است، چراکه همان بازیکنانی که او برای به‌خدمت گرفتن‌شان پافشاری کرد، نقشی غیرقابل‌انکار را در اولین برد استقلال در لیگ بیست و دوم ایفا کردند.

سرمربی پرتغالی استقلال در نیمه دوم با کمک تحلیل درستش از نیمه اول، و ایجاد چند تغییر به‌موقع و استفاده بهینه از نیمکت پروپیمانش، به‌خوبی توانست جریان بازی را کاملاً به سود خودش تغییر دهد و با زدن سه گل به اولین سه امتیاز خود در لیگ ایران برسد.

مسلماً اصرار برای حفظ آرش رضاوند از آن دسته تصمیماتی بود که او به جنگ تعبیر می‌کند، ازآن‌جهت که همه مقدمات برای انتقال آرش رضاوند به باشگاه فولاد خوزستان فراهم‌ شده بود، اما این وسط ساپینتو شاید تنها کسی بود که سفت‌وسخت مانع از خروج رضاوند شد، باوجودآنکه می‌دانست خودِ بازیکن به دلایلی، شاید چندان تمایلی به ماندن در استقلال ندارد.

با خود آرش بعد از بازی تدارکاتی مقابل هوادار مفصل در همین رابطه صحبت کردم. او از اتفاقات نیم‌فصل اول لیگ قبلی هنوز ناراحت بود. رضاوند از اعتماد و اعتقاد واقعی جواد نکونام به خودش صحبت کرد و گفت: "چطور من بازیکن خوبی نیستم، اما کاپیتان اسبق تیم ملی با 157 بازی ملی بازی من را می‌پسندد.

درواقع آرش از وجود اعتمادی حرف می‌زد که آن را در استقلال هرگز ندید و در ادامه اسباب جدایی‌اش را به فولاد فراهم کرد.

اما به نظر می‌رسد از این هفته او شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. درخشش او در ورزشگاه پیر انزلی و تأثیرش در روند بازی و تغییر نتیجه به سود استقلال می‌تواند شروع ایده آلی برای ایجاد اعتماد لازم بین او و سرمربی و هواداران استقلال باشد. همان چیزی که آرش مدت‌ها به دنبال آن است.

رضاوند آن روز در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به علاقه‌اش به استقلال گفت: همه می‌دانند که من از ابتدا استقلالی بودم و همه آرزویم حضور در این تیم بود. پس چرا باید تیم موردعلاقه و شهرم را ترک کنم؟

او این بار با اشاره به نزدیکی ورزشگاه دستگردی به محل سکونتش گفت: من از خدایم است که در استقلالم بمانم و در کنار خانواده خودم باشم اما...

رضاوند در دیدار مقابل ملوان، دقیقه 72 به میدان آمد و تنها 7 دقیقه پس از ورودش، استقلال توانست به گل برتری دست یابد. هرچند او تأثیر مستقیمی در به ثمر رسیدن این گل نداشت، اما با توجه به اینکه در این مدت، بازی در چنین آب و هوایی را در اهواز تجربه کرده، توانست در بدو ورود، نیروی مضاعفی به خط میانی استقلال تزریق کند و عملاً با ورودش، استقلال خط هافبک را کاملاً در اختیار گرفت. بدون‌شک می‌توان گفت او یکی از عوامل برتری استقلال مقابل ملوان در نیمه دوم بود.

اما جبهه دیگر جنگ کجا بود؟

آن زمان که همه هواداران، خیالشان از خط حمله استقلال، پس از ورود محمد محبی راحت شده بود، ساپینتو همچنان اعتقاد داشت خط حمله‌اش نیاز به تقویت دارد و درنهایت توانست نظرش را به مدیران باشگاه استقلال تحمیل کند.

ساپینتو با دست گذاشتن رو مهدی قایدی، معتقد بود این بازیکن می‌تواند با احیای اعتمادبه‌نفس خود روزهای خوبش را در استقلال تکرار کند. به همین‌خاطر او با برگزاری جلسات خصوصی با قایدی این اطمینان خاطر را داد، که در راهِ رفتن به جام جهانی بیشترین کمک را به او خواهد کرد به شرطی که مهدی تمام تمرکزش را معطوف فوتبال و موفقیت استقلال کند.

مهدی خیلی زود جواب این اعتماد را داد، او برای اثبات شایستگی‌هایش تنها 25 دقیقه فرصت لازم داشت. یک گل و گرفتن یک پنالتی شاید حتی از تصورات خود قایدی هم بیشتر بود. این در حالی است که پیش‌ازاین برخی‌ها تصور می‌کردند قایدی از قدرت احیای خودش عاجز است، اما عملاً آنچه که در ورزشگاه دیدیم یک مهدی قایدی آماده و باانگیزه با تمرکز بالا بود که امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

ساپینتو بعد از پایان بازی به‌قدری بازیکنانش را محکم در آغوش گرفت که تعجب برخی آن‌ها را در برداشت، اما درواقع او داشت میزان شادی‌اش را به‌نوعی با شاگردانش تقسیم می‌کرد و درعین‌حال از آن‌ها بابت نمایش خوبشان، مخصوصاً در نیمه دوم تشکر.

ساپینتو بهتر از هرکسی می‌دانست که یک شکست دیگر در هفته دوم می‌تواند چه تبعات سختی را برای سرنوشت تیمش و خودش به‌همراه داشته باشد، اما توانست به هر طریقی کنترل بازی را در دست بگیرد و ورق را به‌ سود تیمش برگرداند، اما برای اینکه بتواند همواره از کنار خط تیمش را تهییج کند، بعد از این باید ملاحظاتی را هم در نظر بگیرد.

درواقع بازگشتی شیرین در ورزشگاه خانگی ملوان (سن سیروس) آن‌هم در روز بسیار گرم و شرجی می‌تواند آغاز یک ماجراجویی جدید ریکاردو ساپینتوی پرتغالی برای رسیدن به قهرمانی قلمداد شود..